lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

power FRK. Iemand ervaring

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 11:30    Onderwerp: power FRK. Iemand ervaring Reageer met quote

Hallo,

Zoals velen ben ik ook op de beurs geweest. En bij Akra zeiden ze dat ik Power FRK op mijn KTM moest monteren. Maar ze konden me niet echt overtuigen wat het voor meer waarde heb.
Dus mijn vraag: Iemand ervaring hier mee????
ALvast dank

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

dat ding wat alleen voor de exc's leverbaar is?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
dat ding wat alleen voor de exc's leverbaar is?


nope ook voor de 990modellen

Maar dit is echt een wassen neus als je me het vraagt, kijk maar naar de installatie manual:
http://www.powerfrkusa.net/setup/power-frk-ktm-installation-guides/990/

Het kastje doet niks anders dan je temp sensor beinvloeden.
de ECU gaat dan over de gehele linie meer of minder brandstof inspuiten.
En claimen ze ook nog een verbeterde ontsteking???.
Terwijl de temp sensor icm met de luchtdruk sensor alleen gebruikt wordt voor de luchtmassa berekening.
Dit heeft dus helemaal niks met de ontsteking te maken+ hoe weet dat kastje nou op welk toerental de motor zich bevindt.....Niet dus.
Accuraat dus 0.0% en dan er nog ruim 200 dollar voor durven vragen thumbsdown

EDIT:

Ik zat ook net even de dyno grafieken op die site te kijken..... Als je dan naar de lucht/brandstof verhouding gaat kijken, daar wordt je gewoon bang van lambda 0.6 (AFR 8.8) shocked2 terwijl voor een normale motor lambda 0.8 (AFR 12/13) ruim voldoende is.
Die motors moeten stinken naar brandstof laugh
De enigste die er wijzer van wordt is de shell,bp....etc

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

dat is toch dat kastje wat ik een paar jaar geleden op m'n 990 adv heb uitgetest?
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2472&postdays=0&postorder=asc&highlight=frk&start=0

eerlijk gezegd leverde dat niet veel op hoor,
ik meen een minimale winst in het verbruik, maar het geld niet waard.
lees mijn aangehaalde draadje maar eens door.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm...
Het kastje laat volgens de dyno-uitdraai de motor rijker lopen en toch levert het een verminderd verbruik op.
Nogal tegenstrijdige informatie...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Blijft de vraag: Waarom zou je allerlei omwegen nemen als je gewoon rechstreeks de Ecu kan herprogrammeren naar ieder gewenste mapping?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dus als ik het goed begrijp Is het zijn geld niet waard.
En het goed laten afstellen van de Ecu en geen goedkope brandstof tanken heeft meer effect dan de power frk.

Over goedkope brandstof gesproken. Ik heb een tijdje bij een fieten pomp getankt en haalde maar net de 270km. Nu ik weer de gewone brandstof van de shell tank die maar 0.05 ct duurder is red ik de 300km op één tank. En de motor lijkt wel lekkerde te knorren.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif