Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Thorri

Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 215 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 11:30 Onderwerp: power FRK. Iemand ervaring |
|
|
Hallo,
Zoals velen ben ik ook op de beurs geweest. En bij Akra zeiden ze dat ik Power FRK op mijn KTM moest monteren. Maar ze konden me niet echt overtuigen wat het voor meer waarde heb.
Dus mijn vraag: Iemand ervaring hier mee????
ALvast dank _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 16:47 Onderwerp: |
|
|
dat ding wat alleen voor de exc's leverbaar is? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 17:14 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | dat ding wat alleen voor de exc's leverbaar is? |
nope ook voor de 990modellen
Maar dit is echt een wassen neus als je me het vraagt, kijk maar naar de installatie manual:
http://www.powerfrkusa.net/setup/power-frk-ktm-installation-guides/990/
Het kastje doet niks anders dan je temp sensor beinvloeden.
de ECU gaat dan over de gehele linie meer of minder brandstof inspuiten.
En claimen ze ook nog een verbeterde ontsteking???.
Terwijl de temp sensor icm met de luchtdruk sensor alleen gebruikt wordt voor de luchtmassa berekening.
Dit heeft dus helemaal niks met de ontsteking te maken+ hoe weet dat kastje nou op welk toerental de motor zich bevindt.....Niet dus.
Accuraat dus 0.0% en dan er nog ruim 200 dollar voor durven vragen
EDIT:
Ik zat ook net even de dyno grafieken op die site te kijken..... Als je dan naar de lucht/brandstof verhouding gaat kijken, daar wordt je gewoon bang van lambda 0.6 (AFR 8.8) terwijl voor een normale motor lambda 0.8 (AFR 12/13) ruim voldoende is.
Die motors moeten stinken naar brandstof
De enigste die er wijzer van wordt is de shell,bp....etc _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 20:12 Onderwerp: |
|
|
dat is toch dat kastje wat ik een paar jaar geleden op m'n 990 adv heb uitgetest?
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2472&postdays=0&postorder=asc&highlight=frk&start=0
eerlijk gezegd leverde dat niet veel op hoor,
ik meen een minimale winst in het verbruik, maar het geld niet waard.
lees mijn aangehaalde draadje maar eens door. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Hmmm...
Het kastje laat volgens de dyno-uitdraai de motor rijker lopen en toch levert het een verminderd verbruik op.
Nogal tegenstrijdige informatie... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 28 Feb. 2011, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Blijft de vraag: Waarom zou je allerlei omwegen nemen als je gewoon rechstreeks de Ecu kan herprogrammeren naar ieder gewenste mapping? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 215 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2011, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Dus als ik het goed begrijp Is het zijn geld niet waard.
En het goed laten afstellen van de Ecu en geen goedkope brandstof tanken heeft meer effect dan de power frk.
Over goedkope brandstof gesproken. Ik heb een tijdje bij een fieten pomp getankt en haalde maar net de 270km. Nu ik weer de gewone brandstof van de shell tank die maar 0.05 ct duurder is red ik de 300km op één tank. En de motor lijkt wel lekkerde te knorren. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
|