Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 10 Okt. 2005, 14:51 Onderwerp: Tanklampje en roest? |
|
|
FF wat vraagjes voor de Adventure bezitters,
Bij hoeveel KM gaat het Reserve lampje branden?+/_
en zijn er meer mensen met roestvorming op de boutjes van de voorremschijf?
ben benieuwd......
grts....
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 10 Okt. 2005, 15:41 Onderwerp: |
|
|
vaak al bij 230 a 250 km :(
Roest heb ik geen (nergens, behalve dat dure kofferrek) last van
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 18:05 Onderwerp: |
|
|
230 tot 320 km.
Afhankelijk van:
- rijstijl
- hoe nokvol je de tank hebt gedaan
- hoe bochtig/kuilig de weg is wanneer het lampje bijna aan is.
Al emt al heb je daaarna 40 tot 65 km reserve... en dan sta je behoorlijk ik 1 keer stil! (je kan het vooraf een beetje voelen annkomen).
Oja, en er zijn war verschillen geconstateerd van exemplaar tot exemplaar wbt deze getallen.
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 11 Okt. 2005, 20:34 Onderwerp: |
|
|
oh..
dan is t dus in orde
bij mij ging hij bij 230 aan dus dat is normaal.....
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 9:34 Onderwerp: |
|
|
Afstelling doet een hoop.
Ik verbruik 1:15, continu. ik rij best wel rustig, maar als ik doorrijd doet hij evengoed 1:15.
Ik hoor ook van 1:18 bij verschillende lc8'en, daarom zet ik mijne binnenkort ff op de bank.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2005, 13:05 Onderwerp: Re: Tanklampje en roest? |
|
|
[quote="Flatslide"]FF wat vraagjes voor de Adventure bezitters,
Bij hoeveel KM gaat het Reserve lampje branden?+/_
en zijn er meer mensen met roestvorming op de boutjes van de voorremschijf?
ben benieuwd......
grts....
Beste flatside,
Roest heb ik op mijn fiets ook, maar de mijne ziet dan ook regelmatig het zand en nog meer van dat lekkers.
Roestvorming rondom de schijven, bouten en spaken zijn op dit moment aan de orde...........
Wellicht dat ik ze na de winter laat omspaken naar rvs.
Volgens mij is er niet zoveel aan te doen, of je moet je helemaal suf willen boenen.
Groet,
René
|
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2006, 16:47 Onderwerp: |
|
|
huh?? roestige RVS spaken?
Ja, wel eerder gehoord.. nooit gezien en ik vind het maar vaag..
Ook geen last van, maar rij dan ook niet in de pekel.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2006, 16:59 Onderwerp: |
|
|
René, ben je zeker dat de roest van de spaken zelf is ?
Ik heb het ook bij mijn motor, maar ik heb eerder de indruk dat het van de remschijven komt.
Bij mijn motor zijn de remschijven verroest in de uitsnijdingen van de verluchtingssleuven.
Als er nu water opkomt, en dat water blijft er een tijdje opstaan als de motor stilstaat, vliegt dat bij het rijden tegen de spaken dan krijg je dus verroeste spaken.
Tenminste dat is mijn theorie of dat deze echt klopt weet ik niet.
Ik vond wel dat ik de spaken vrij gemakkelijk kon schoonmaken om echt verroest te zijn.
Als je het langer op laat hangen dan krijg je wel een probleem denk ik.
Ik was er ook vrij zeker van dat de spaken RVS zijn.
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2006, 17:03 Onderwerp: |
|
|
De spaken zijn niet van RVS, maar gewoon van staal met een dun laagje chroom, dus regelmatig poetsen
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2006, 17:20 Onderwerp: |
|
|
Prutzer schreef: | De spaken zijn niet van RVS, maar gewoon van staal met een dun laagje chroom, dus regelmatig poetsen  |
De cheap bastards !!
Zoveel geld voor een motor en dan nog geen RVS spaken
_________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2006, 18:38 Onderwerp: |
|
|
Rij niet met pekel, af een toe een roadbook, maar kom niet de straat op. Daarnaast ben ik regelmatig in de weer met een poetslap om de spaken 1 voor 1 schoon te maken. Het helpt niet, alleen lamme vingers. Ben ik dan de enige? Wat roest op de remschijven heb ik ook, daar kan ik mee leven, het valt nauwelijks op. Nee dit is echt roest.
Kan ik ergens wat op verhalen, moet toch niet kunnen, zo'n fantastische fiets van nog geen jaar oud, tis geen fiat..........
Groet,
René
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 6 Feb. 2006, 19:20 Onderwerp: |
|
|
René:
- spaken zijn idd niet van rvs (viel me ook tegen), maar staal is sterker
- als je garantie wil, gewoon via de delaer claimen.
- af een toe een roadbookrit, als het een paar dagen eerder gevroren heeft.. tja dan ligt er weldegelijk veel zout op de weg
- spuitvaseline is leuk, maar bij offroadrijden en afspuiten met de HD reiniger is dat er natuurlijk wel direkt weer af: dus iedere keer direkt NA het schoonmaken opnieuw doen he!
(of makkelijker: blanke tektiel nemen...)
- ik heb nog wel een andere set spaken voor je... ook met roest
grts
Gerben
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
René

Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Di, 7 Feb. 2006, 22:29 Onderwerp: |
|
|
Dank je Gerben,
Ga inderdaad maar 'ns navraag doen bij m'n dealer en wil komen tot een oplossing. Wat mij wel blijft verbazen is dat het lijkt alsof ik de enige ben die dit euvel heeft ( de spaken welteverstaan). Zal de vraag ook nog ff op het duitse forum stellen, zeker daar waar sneeuw en ijs momenteel hoogtij viert, zou je denken dat het daar ook voor zou moeten komen met al die pekel etc...
Groet,
René
|
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Di, 7 Feb. 2006, 22:35 Onderwerp: |
|
|
hoi
de boutjes van de remschijven roesten bij mij ook
en er zit ook wat op de spaken
het reservelampje ging branden bij 200 km maar na dat ik het ontluchtings weer vrij had gemaakt nu bij 280 ongeveer
best wel veel geld voor een roestbak he
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
|