Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 17:11 Onderwerp: Merkwaardig olielek |
|
|
...tja er was weer eens een paar duizend kilometer verstreken nietwaar, dus weer hoog tijd voor nog wat gedoe .
Nu lekt hij olie langs de 2 bovenste boutjes van het waterpompdeksel.
Was goed voor een hartaanval, maar bij demontage blijkt dat alle vloeistoffen nog netjes gescheiden waren. Er is dus totaal geen water-olie vermenging. De olie komt langs de boutjes (door de gaten dus) en spijpelt zo over de gehele rechterkant van het blok.
Ik zou het probleem kunnen wegtoveren door achter elk boutje een koperen ring te steken. Maar die zitten er origineel niet in. Staan niet in het wphb en niet in de partsmanual.
Maar nog belangrijker : waarom komt daar ineens olie door ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 463 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 17:33 Onderwerp: schroeven |
|
|
He raketman . Had ik ook maar is volgens mij normaal.
Onze motor is nu eenmaal een motor die wat meer trilt als de normale wegmotor. (harder afgeveerd etc) Hierdoor kan het zijn dat wat schroeven lostrillen na verloop van tijd.
KTM schrijft overgingens voor om eens in de zoveel tijd de schroeven na te trekken.
Ik heb ze dus ook nagetrokken en hierna was lek weg.
(ik had trouwens wat lichte vochtplekjes om een paar schroefjes).
Wel voorzichtig met natrekken want ze breken gauw.
Gr _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Plausibele uitleg rene, zeker gezien ik al een paar keer losgetrilde motorbouten gehad heb. In dit geval echter stonden ze goed vast...
Gelijk hoe, er gaat dichtingspasta rond de gaatjes en een koperen ring onder elk van de 4 boutjes. 't Zal wel dicht zijn en blijven dan. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Toen ik 'm laatst kuiste zag ik ook precies zwarte vuiligheid (olie dus) onderaan de binnenkant van de rechter tank... Na noodgedwongen nog een 1000 km gereden te hebben met een zwaar doorlatende waterpomp staat hij nu toch aan de ketting tot de techniekdag  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 19 Jan. 2011, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Probleem opgelost...
olie kwam waarschijnlijk van scheurtjes in de dichting die erachter ligt, namelijk die van het carterdeksel. Die moet de schroefgaten afdichten naar buiten toe. De gaten van het waterpompdeksel worden eigenlijk niet meer afgedicht naar buiten toe en vallen buiten de O-ring.
Om dat allemaal te demonteren heb ik momenteel geen tijd of zin, dus opgelost met koperen ringen onder de boutjes en pasta rond de gaatjes van het waterpompdeksel. Werkt perfect.
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Do, 20 Jan. 2011, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Op hoeveel km zit jou moto ondertussen?
groetjes _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 20 Jan. 2011, 18:25 Onderwerp: |
|
|
Nčt geen 100.000. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 20 Jan. 2011, 20:34 Onderwerp: |
|
|
bah _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 20 Jan. 2011, 21:13 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Do, 20 Jan. 2011, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
 |
Je ligt voor op Dr. Bean. Dus "BAH". Logisch toch? _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 9:20 Onderwerp: |
|
|
neee, ik haat kit-oplossingen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 10:35 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Nčt geen 100.000. |
uitslover!  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | neee, ik haat kit-oplossingen. |
Bwoh...indien kwaliteitsmateriaal gaat dat perfect. Nog nooit lekken gehad nadien. Op die manier hou ik ook al jaren een 2-kleps boxer van 34 jaar oud lekvrij aan z'n cylindervoeten, een unicum ...
Kijk, had ik het carterdeksel ook weer gekit na revisie van de waterpomp dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd. Ik heb het nu zonder kit gedaan, zoals het eigenlijk zou moeten en je ziet wat kan gebeuren na een tijdje ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Dr_Bean schreef: | neee, ik haat kit-oplossingen. |
Bwoh...indien kwaliteitsmateriaal gaat dat perfect. Nog nooit lekken gehad nadien. Op die manier hou ik ook al jaren een 2-kleps boxer van 34 jaar oud lekvrij aan z'n cylindervoeten, een unicum ...
Kijk, had ik het carterdeksel ook weer gekit na revisie van de waterpomp dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd. Ik heb het nu zonder kit gedaan, zoals het eigenlijk zou moeten en je ziet wat kan gebeuren na een tijdje ... |
heb je de pakking vervangen na de revisie ????
en je weet wat ze zeggen over kit
waar het verstand stopt, begint de kitspuit  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 22 Jan. 2011, 19:02 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
heb je de pakking vervangen na de revisie ????
|
Vanzelfsprekend... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|