lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

veiligheidscontact koppelingshendel

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Dec. 2010, 22:01    Onderwerp: veiligheidscontact koppelingshendel Reageer met quote

Hallo,

Ik heb mijn veiligheidscontact aan de koppelingshendel stuk. Dit verteld de motor of de koppeling in is of niet. Ik wil het niet vernieuwen maar de boel overbruggen. Kan da? Zo ja, hoe?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Dec. 2010, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

voor 950: Ja, geen enkel probleem. ALs je de koppelingsschakelaar overbrugt werkt de rest van de interlocks ook niet meer (immers met geetrokken koppeling mag je altijd alles...)

Voor 990: Weet ik niet... bij de 690 kwam ik er achter dat er een andere mapping ingeschakeld wordt als je de koppeling in hebt... dus dat gaf hele rare effecten waar ik lang naar heb lopen zoeken. Mogelijk is dit bij de 990 ook (Neutral-map).

Rob Motard

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 1:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Voor 990: Weet ik niet... bij de 690 kwam ik er achter dat er een andere mapping ingeschakeld wordt als je de koppeling in hebt... dus dat gaf hele rare effecten waar ik lang naar heb lopen zoeken. Mogelijk is dit bij de 990 ook (Neutral-map).

ik heb de 990 dus wie weet raad? hoe overbrug je da?

Daan

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben geen electronisch genie, maar die schakelaar zit er toch om de motor af te laten slaan als je in wilt schakelen/wegrijden met de zijstandaard nog uit?
dus als je de zijstandaard schakelaar kortsluit dan doet die kopp schakelaar toch ook niets meer?

team west verkoopt een setje om de zijstandaard schakelaar van de sd990 kort te sluiten, http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-POWER-PARTS-2011/ONROAD/990-SUPER-DUKE/SEITENSTAENDER-DEMONTAGEKIT.html volgens mij moet dat ook passen op een adv.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ik ben geen electronisch genie, maar die schakelaar zit er toch om de motor af te laten slaan als je in wilt schakelen/wegrijden met de zijstandaard nog uit?
dus als je de zijstandaard schakelaar kortsluit dan doet die kopp schakelaar toch ook niets meer?

team west verkoopt een setje om de zijstandaard schakelaar van de sd990 kort te sluiten, http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-POWER-PARTS-2011/ONROAD/990-SUPER-DUKE/SEITENSTAENDER-DEMONTAGEKIT.html volgens mij moet dat ook passen op een adv.

het gaat over het contact aan de koppelings hendel de zijstaander is reeds overbrugt

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor de duielijkheid:

ALS je de koppeling in trekt dan mag je normaliter alles: starten in de versnelling, met standaard uit etc.

m.a.w.: ALs je de koppelingsschakelaar overbrugt dan denkt de ECU dat je altijd de koppeling ingetrokken hebt, ook al rij je gewoon. En dat mag, want je mag altijd alles met de koppeling ingetrokken.

Alleen merkte ik bij de 690 dat de ecu ook een andere MAPPING selecteerd als je de koppeling ingetrokken hebt, waarschijnlijk om gasgeven in zijn vrij te limiteren en het wegrijden wat te vergemakkelijken.
Maar als je dus permanent met de koppeling in rijdt (das wat de ecu denkt als je die schakelaar overbrugt!), dan rij je dus ook permanent met een foute mapping!

Dus eigenlijk is mijn advies: Overbrug die schakelaar NIET als je een 990 hebt.

Je kunt hem wel OPEN laten (gewoon helemaal weglaten, stekker er uit).
De ECU denkt dat je de koppeling NOOIT ingetrokken hebt.

Je kunt dan gewoon rijden, maar niet starten in de versnelling en de motor zal afslaan als je de standaard uit zet.

Voor de standaard heb je al een oplossing (die ziet ie al niet meer)
Voor het starten: Bij de 690 heb ik het start-interlock relais er gewoon uitgehaald en kortgesloten! (helemaal geen start-interlock meer)

effe schema's in WP handboek bestuderen.....

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: