Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 13 Dec. 2010, 22:01 Onderwerp: veiligheidscontact koppelingshendel |
|
|
Hallo,
Ik heb mijn veiligheidscontact aan de koppelingshendel stuk. Dit verteld de motor of de koppeling in is of niet. Ik wil het niet vernieuwen maar de boel overbruggen. Kan da? Zo ja, hoe? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 13 Dec. 2010, 22:12 Onderwerp: |
|
|
voor 950: Ja, geen enkel probleem. ALs je de koppelingsschakelaar overbrugt werkt de rest van de interlocks ook niet meer (immers met geetrokken koppeling mag je altijd alles...)
Voor 990: Weet ik niet... bij de 690 kwam ik er achter dat er een andere mapping ingeschakeld wordt als je de koppeling in hebt... dus dat gaf hele rare effecten waar ik lang naar heb lopen zoeken. Mogelijk is dit bij de 990 ook (Neutral-map). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 1:30 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Voor 990: Weet ik niet... bij de 690 kwam ik er achter dat er een andere mapping ingeschakeld wordt als je de koppeling in hebt... dus dat gaf hele rare effecten waar ik lang naar heb lopen zoeken. Mogelijk is dit bij de 990 ook (Neutral-map). |
ik heb de 990 dus wie weet raad? hoe overbrug je da? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 10:53 Onderwerp: |
|
|
ik ben geen electronisch genie, maar die schakelaar zit er toch om de motor af te laten slaan als je in wilt schakelen/wegrijden met de zijstandaard nog uit?
dus als je de zijstandaard schakelaar kortsluit dan doet die kopp schakelaar toch ook niets meer?
team west verkoopt een setje om de zijstandaard schakelaar van de sd990 kort te sluiten, http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-POWER-PARTS-2011/ONROAD/990-SUPER-DUKE/SEITENSTAENDER-DEMONTAGEKIT.html volgens mij moet dat ook passen op een adv. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 11:12 Onderwerp: |
|
|
het gaat over het contact aan de koppelings hendel de zijstaander is reeds overbrugt _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 14 Dec. 2010, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Even voor de duielijkheid:
ALS je de koppeling in trekt dan mag je normaliter alles: starten in de versnelling, met standaard uit etc.
m.a.w.: ALs je de koppelingsschakelaar overbrugt dan denkt de ECU dat je altijd de koppeling ingetrokken hebt, ook al rij je gewoon. En dat mag, want je mag altijd alles met de koppeling ingetrokken.
Alleen merkte ik bij de 690 dat de ecu ook een andere MAPPING selecteerd als je de koppeling ingetrokken hebt, waarschijnlijk om gasgeven in zijn vrij te limiteren en het wegrijden wat te vergemakkelijken.
Maar als je dus permanent met de koppeling in rijdt (das wat de ecu denkt als je die schakelaar overbrugt!), dan rij je dus ook permanent met een foute mapping!
Dus eigenlijk is mijn advies: Overbrug die schakelaar NIET als je een 990 hebt.
Je kunt hem wel OPEN laten (gewoon helemaal weglaten, stekker er uit).
De ECU denkt dat je de koppeling NOOIT ingetrokken hebt.
Je kunt dan gewoon rijden, maar niet starten in de versnelling en de motor zal afslaan als je de standaard uit zet.
Voor de standaard heb je al een oplossing (die ziet ie al niet meer)
Voor het starten: Bij de 690 heb ik het start-interlock relais er gewoon uitgehaald en kortgesloten! (helemaal geen start-interlock meer)
effe schema's in WP handboek bestuderen..... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|