lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kapotte benzinepomp...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mineko

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jul. 2010, 10:25    Onderwerp: Kapotte benzinepomp... Reageer met quote

Hallo, jongens! Wat ik nu heb meegemaakt... rij ik op de dijk richting Hoek van Holland, stop mijn 950 GO!!! ermee. Heuhh?Of hij geen benzine meer kreeg, leek het. Benzinelampje heeft niet gebrand en volgens de dagteller klopt dat ook. GRRR... Hmmm, ik schakel over op mijn achtertanks, en jawel hij start weer!!! (toch handig he, die achtertanks).
Ik direct naar de pomp, want dit beviel mij niet. Volgens de feiten kan de benzinepomp niet kapot zijn, anders had hij het niet gedaan op de achtertanks!
In de hoofdtanks (2x11l.) kreeg ik er maar 18.5l er in....
OF de benzinepomp ik daadwerkelijk kapot, misschien de reden dat hij de laatste 3.5 liter niet kan opslurpen. (dit was ook zo bij de XT600z Tenere, model 2, even het veertje binnen de benzinepomp oprekken, en hij deed dat wel!), of er is wat anders aan de hand. Wie durft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jul. 2010, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb destijds wekenlang zo rondgereden, met af en toe stilvallende motor, stilvallen, even wachten, opnieuw starten en rijden.
achteraf was het dus toch de pomp die langzaam aan het overlijden was,
maar het dan toch steeds weer even deed.

hoeveel km staat er op je go?
als het rond de 50k is, dan is het heel goed mogelijk de pomp.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
mineko

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jul. 2010, 13:36    Onderwerp: Kapotte benzinepomp... Reageer met quote

He Daan, vast bedankt voor de snelle reactie! Euhh, op mijn 950 GO!!! staat 27340km. Sta ik vandaag bij een motorzaak als testritje, wil ik starten...helemaal niks. In dit geval heb ik de accupolen gecontroleerd en ja hoor, de massapool was los! Maar of dit het stilvallen op de dijk verklaard, dat weet ik niet.
Naar boven
Aleph

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jul. 2010, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

jong rolleyes3
ik zit al twee maand te sukkelen met nen 950 die af en toe stilvalt. Revisiekitje is vandaag bij dr_bean besteld zie thumbsup

mineko

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jul. 2010, 0:00    Onderwerp: Kapotte benzinepomp... Reageer met quote

Kun je mij uitleggen wat dat revisiekitje inhoud bij dr bean? Waaarom geen nieuwe benzinepomp, afgezien de kosten daarvan....
Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jul. 2010, 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Omdat de benzinepomp een waardeloos ding is! Nou ja, de pomp zelf niet maar de elektriek ervan is een groot drama met inbrandende contactpunten. En dat gaat kapot. Bij de meesten ergens rond de 50.000 km.
De Dr. Bean-oplossing is een stukje electronica dat de contactpunten geheel overbodig maakt en van een onbetrouwbare pomp iets goeds maakt.
Je kan inderdaad een nieuwe kopen, maar dan krijg je dus weer diezelfde shit. Honda Africa Twins en oudere Varadero's hebben zo'n soorgelijke pomp en hebben datzelfde probleem ook.

Ik heb zelf geen Bean-modificatie, maar ik heb de hele pomp vervangen door de vacuumgestuurde pomp van een TDM 850. Bevalt perfect!

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 15 Jul. 2010, 20:57    Onderwerp: Re: Kapotte benzinepomp... Reageer met quote

mineko schreef:
Kun je mij uitleggen wat dat revisiekitje inhoud bij dr bean? Waaarom geen nieuwe benzinepomp, afgezien de kosten daarvan....

zie
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582

Eco

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand enig idee wat de brandsofpomprevisieset inhoud die voor
€ 20,= te koop is bij motowebshop. com?

Ik heb mijn pomp (moeten) vervangen bij 25.000 Km, ik ben
bang dat het er weer aan zit te komen.
Natuurlijk gebeurt zoiets altijd als het niet uitkomt dus een revisiesetje voor onderweg is misschien handig!
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

950 of 990 ?

Indien het over een 950 gaat denk ik dat je best af bent met de revisiekit van DrBean thumbsup . Dan zit het er dik in dat je probleem definitief van de baan is.

Die van de 990 is een hoop o-ringen en 2 filtertjes, die bij hoge kilometerstanden of veel vuile brandstof durven verstoppen.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Eco

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een 950, maar ik was verbaast dat die setjes( fabrieks) te krijgen zijn Ik denk dat ik maar vor de Bean ga!!
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt voor minder setjes contactpunten kopen. Maar dan blijft het mechanisch.

Iedereen denkt dat die pomp contacten zo slecht zijn, maar als je even rekent kom je snel tot de conclusie dat die contactjes na 50000km op 5 miljoen schakelingen neerkomt. En dan heb je echt een verdomd goeie longlife schakelaar nodig wil je dat mechanisch doen.... en dat kan niet voor 5 euro, zeker niet als ie dan ook nog een dikke spoel moet schakelen.

Aleph

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Okt. 2010, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog maar enkele weken geleden het Bean-setje gekocht en gemonteerd en kan daar alleen maar over stoeffen. thumbsup Al wie ooit in zijn leven wat geklooid heeft met een soldeerbout kan dit monteren. thumbsup thumbsup
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: