Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 3:13 Onderwerp: Revisie achter veerpomp WP |
|
|
Na een kleine 50.000 kilometer op mijn 2007 SM heb ik nu mijn twijfels over de werking van de achter veerpomp. Geen zichtbare lekkage maar bijna geen demping in de rebound (alle instellingen in fabrieksstand terug gebracht). Graag zou ik een oordeel hebben van een deskundige. Weet iemand waar ik terrecht zou kunnen in het zuiden van Nederland of Belgisch Limburg??? Pomp is nog nooit open geweest tot op heden. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 8:47 Onderwerp: |
|
|
Bij WP in Mol. |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 8:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de mijne laten reviseren bij Paardekam in Ossendrecht.
175 € heb ik hiervoor betaald.
Check even op http://daemon.mxhosting.be/~paardeka/home.html _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 19:55 Onderwerp: |
|
|
x2
Dit jaar hebben ze mijn achterpoot ook gedaan. Gebeld, gezegd dat het heel dringend was (wat het effectief ook was ), dag nadien ben ik langsgegaan met de gedemonteerde poot, uurtje wachten en ik kon hem direct weer meenemen...Sterke service, correcte prijzen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Bij WP in Mol moet je zijn. Hebben destijds mijn motor opgehoogd naar R specs aan een meer dan correcte prijs.  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 2:33 Onderwerp: |
|
|
even intoetsen op google wpsuspension
kijk even bij dealers want er zitten er in Brabant ook genoeg
daar hoef je dus echt niet voor naar Belgie btw WP is Nederlands
dit is ook een hele goede
www.jjsuspension.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 8:53 Onderwerp: |
|
|
Ik wil met alle plezier even beoordelen. (maar das wel in Noordlimburg NL).
Maar doe eerst even zelf dit:
zet alles terug op fabrieksinstelling (zie handboekje), onthoudt evt wat je eigen instellingen waren.
Stel dan de rebound gewoon eens even maximaal! dan moet ie echt langzaaaaaaaam zuigend terugkomen. Als dat nog steeds zo is is er niets mis met de demper, maar was de instelling gewoon ruk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 4 Sep. 2010, 5:50 Onderwerp: |
|
|
Dr Bean www.jjsuspension.nl
is bij jouw in de beurt als ik me niet vergis, maar is nog altijd brabant en geen noord Limburg
is zo maar een adres waar ze mij goed geholpen hebben. |
|
Naar boven |
|
 |
Duccer

|
Geplaatst: Za, 4 Sep. 2010, 11:06 Onderwerp: |
|
|
jeps, superveel know-how in huis... Ludo is de man achter de wereldkampioenschappen van Joel Smets, en rijdt nu met teams in de Superstock... nummer 1 keuze voor alles wat vering betreft, en is bovendien nog ne toffe, relaxte kerel (en uiteraard zelf motorrijder) _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 4 Sep. 2010, 17:22 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Dr Bean www.jjsuspension.nl
is bij jouw in de beurt als ik me niet vergis, maar is nog altijd brabant en geen noord Limburg
is zo maar een adres waar ze mij goed geholpen hebben. |
ja maar ik ga zelf altijd naar:
http://www.shocktherapy.nl/
Das ook in de buurt, en Bert komt bij WP vandaan, waar hij de fabrieksmachines deed... dus hij weet het wel.
Ik kijk alleen, en das gratis  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de reacties. Ben er via de site van WP Moll achter gekomen dat er in Helmond een WP dealer zit. Helmond is voor mij vlakbij en ik zal daar dan ook eens een afspraakje maken en om hun expertise vragen. Klein probleempje heeft er zich afgelopen zaterdag voorgedaan. Tijdens het sturen op de mooie wegen van Z-Limburg ben ik iets te enthausiast een haarspeld bocht ingedoken met een te hoge snelheid die ik er al sturend en remmend maar niet uitkreeg. Resultaat hiervan was dat ik dus hardstikke rechtdoor de bocht uitgevlogen ben en een paar meter lager zonder motor tot stilstand kwam. Gelukkig geen vangrail of andere obstakels tegen gekomen en de motor hing mooi een paar meter boven mij (onderste boven) in een taaie struik die gelukkig de schade nog enigzins beperkt heeft. Voorspatbord weggevaagd, achterspatbord gescheurt en mogelijk mijn alu achterframe wat uit ht lood. Ik was uiteraard super blij dat ik zo op kon staan en weg kon lopen. Een dag later was mijn lichaam helemaal geradbraakt door de tuimel partij maar heb gelukkig niets opgelopen wat na een beetje rust niet vanzelf weg zal gaan. Wat erg jammer is is dat één van mijn Akra's gedeukt is maar deze kan ik waarschijnlijk wel wisselen met de andere zodat de schade aan de binnenkant valt en dus niet meteen in het oog zal vallen. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 12:41 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Dank voor de reacties. Ben er via de site van WP Moll achter gekomen dat er in Helmond een WP dealer zit. Helmond is voor mij vlakbij en ik zal daar dan ook eens een afspraakje maken en om hun expertise vragen. Klein probleempje heeft er zich afgelopen zaterdag voorgedaan. Tijdens het sturen op de mooie wegen van Z-Limburg ben ik iets te enthausiast een haarspeld bocht ingedoken met een te hoge snelheid die ik er al sturend en remmend maar niet uitkreeg. Resultaat hiervan was dat ik dus hardstikke rechtdoor de bocht uitgevlogen ben en een paar meter lager zonder motor tot stilstand kwam. Gelukkig geen vangrail of andere obstakels tegen gekomen en de motor hing mooi een paar meter boven mij (onderste boven) in een taaie struik die gelukkig de schade nog enigzins beperkt heeft. Voorspatbord weggevaagd, achterspatbord gescheurt en mogelijk mijn alu achterframe wat uit ht lood. Ik was uiteraard super blij dat ik zo op kon staan en weg kon lopen. Een dag later was mijn lichaam helemaal geradbraakt door de tuimel partij maar heb gelukkig niets opgelopen wat na een beetje rust niet vanzelf weg zal gaan. Wat erg jammer is is dat één van mijn Akra's gedeukt is maar deze kan ik waarschijnlijk wel wisselen met de andere zodat de schade aan de binnenkant valt en dus niet meteen in het oog zal vallen. |
Veel geluk gehad dan. Moto even op de richtbank, komt dat achterframe ook weer piccobello recht. Belangrijker is dattem vooraan recht is.
Die deuk in de uitlaat kan je er mss uitkrijgen door een "tise" op te lassen (draadijzer of zo) en vervolgens met een carosserietrekker de bluts er uit trekken, of een nieuwe mantel steken _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Quote: |
Veel geluk gehad dan. Moto even op de richtbank, komt dat achterframe ook weer piccobello recht. Belangrijker is dattem vooraan recht is.
Die deuk in de uitlaat kan je er mss uitkrijgen door een "tise" op te lassen (draadijzer of zo) en vervolgens met een carosserietrekker de bluts er uit trekken, of een nieuwe mantel steken |
ik veronderstel dat het titaniuml dempers zijn ? zeer moeilijk om daar iets aan te lassen, daarbij komt nog dat dit heel goed zichtbaar zal blijven.
Ander alternatief is bij een carossier gaan, wij hadden altijd plastiek doppen om op de deuk te lijmen, daar ging dan een slaghamer op en zo kwam de deuk eruit.
achteraf even opwarmen met warmeluchtblazer en de dop kwam er weer af.Zonder schade aan lak of dergelijke _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 1:18 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de reacties betreffende het uitdeuken van mijn demper, het is inderdaad een flauwe deuk zonder glijschade. Een vriend van me heeft een bedrijfje in het uideuken zonder spuiten (voornamelijk lichte parkeer schade's en hagelschade aan carroserieen van auto's). Ik zal hem eens bellen of hij iets kan betekenen voor mij. Het titanium is inderdaad erg dun en hij werk ook vaak met een soort lijmdoppen waarop hij een soort slagtrekkertje monteerd heb ik wel eens begrepen van hem. Houd jullie op de hoogte hierover, kan misschien voor anderen ook nog wel eens van pas komen. Losse titanium hulzen van Akrapovic zijn schijnbaar ook verkrijgbaar maar zouden erg prijzig zijn.
Hittebestendige sticker setjes van Akrapovic staan er genoeg te koop op Ebay voor 9.50 dollar incl. free shipping woldwide.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AKRAPOVIC-EXHAUST-STICKERS-2-204mm-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3f02b62181QQitemZ270628430209QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 4:10 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | Quote: |
Die deuk in de uitlaat kan je er mss uitkrijgen door een "tise" op te lassen (draadijzer of zo) en vervolgens met een carosserietrekker de bluts er uit trekken, of een nieuwe mantel steken |
ik veronderstel dat het titaniuml dempers zijn ? zeer moeilijk om daar iets aan te lassen, daarbij komt nog dat dit heel goed zichtbaar zal blijven.
Ander alternatief is bij een carossier gaan, wij hadden altijd plastiek doppen om op de deuk te lijmen, daar ging dan een slaghamer op en zo kwam de deuk eruit.
achteraf even opwarmen met warmeluchtblazer en de dop kwam er weer af.Zonder schade aan lak of dergelijke |
je kunt er ook druk opzetten met lucht en met de fohn warm maken dat lukt bij een niet al te grote of scherpe deuk ook vaak
als het de akrapovic dempers zijn ik ben er nog altijd geen voor stander van als je bv mivv dempers in carbon koopt ben je 50% kwijt tov de akra's en ze zijn veel sterker de helft kleiner en hebben ook een keur merk.
goed dat smaken verschillen  |
|
Naar boven |
|
 |
|