lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Revisie achter veerpomp WP

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 3:13    Onderwerp: Revisie achter veerpomp WP Reageer met quote

Na een kleine 50.000 kilometer op mijn 2007 SM heb ik nu mijn twijfels over de werking van de achter veerpomp. Geen zichtbare lekkage maar bijna geen demping in de rebound (alle instellingen in fabrieksstand terug gebracht). Graag zou ik een oordeel hebben van een deskundige. Weet iemand waar ik terrecht zou kunnen in het zuiden van Nederland of Belgisch Limburg??? Pomp is nog nooit open geweest tot op heden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Bij WP in Mol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de mijne laten reviseren bij Paardekam in Ossendrecht.
175 € heb ik hiervoor betaald.
Check even op http://daemon.mxhosting.be/~paardeka/home.html

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Bij WP in Mol.


x2

Dit jaar hebben ze mijn achterpoot ook gedaan. Gebeld, gezegd dat het heel dringend was (wat het effectief ook was bucktooth ), dag nadien ben ik langsgegaan met de gedemonteerde poot, uurtje wachten en ik kon hem direct weer meenemen...Sterke service, correcte prijzen.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 2 Sep. 2010, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bij WP in Mol moet je zijn. Hebben destijds mijn motor opgehoogd naar R specs aan een meer dan correcte prijs. thumbsup
_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 2:33    Onderwerp: Reageer met quote

even intoetsen op google wpsuspension

kijk even bij dealers want er zitten er in Brabant ook genoeg
daar hoef je dus echt niet voor naar Belgie btw WP is Nederlands
dit is ook een hele goede
www.jjsuspension.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil met alle plezier even beoordelen. (maar das wel in Noordlimburg NL).

Maar doe eerst even zelf dit:
zet alles terug op fabrieksinstelling (zie handboekje), onthoudt evt wat je eigen instellingen waren.

Stel dan de rebound gewoon eens even maximaal! dan moet ie echt langzaaaaaaaam zuigend terugkomen. Als dat nog steeds zo is is er niets mis met de demper, maar was de instelling gewoon ruk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 4 Sep. 2010, 5:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dr Bean www.jjsuspension.nl
is bij jouw in de beurt als ik me niet vergis, maar is nog altijd brabant en geen noord Limburg
is zo maar een adres waar ze mij goed geholpen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Za, 4 Sep. 2010, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Bij WP in Mol.


jeps, superveel know-how in huis... Ludo is de man achter de wereldkampioenschappen van Joel Smets, en rijdt nu met teams in de Superstock... nummer 1 keuze voor alles wat vering betreft, en is bovendien nog ne toffe, relaxte kerel (en uiteraard zelf motorrijder)

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 4 Sep. 2010, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Dr Bean www.jjsuspension.nl
is bij jouw in de beurt als ik me niet vergis, maar is nog altijd brabant en geen noord Limburg
is zo maar een adres waar ze mij goed geholpen hebben.


ja maar ik ga zelf altijd naar:
http://www.shocktherapy.nl/

Das ook in de buurt, en Bert komt bij WP vandaan, waar hij de fabrieksmachines deed... dus hij weet het wel.

Ik kijk alleen, en das gratis smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de reacties. Ben er via de site van WP Moll achter gekomen dat er in Helmond een WP dealer zit. Helmond is voor mij vlakbij en ik zal daar dan ook eens een afspraakje maken en om hun expertise vragen. Klein probleempje heeft er zich afgelopen zaterdag voorgedaan. Tijdens het sturen op de mooie wegen van Z-Limburg ben ik iets te enthausiast een haarspeld bocht ingedoken met een te hoge snelheid die ik er al sturend en remmend maar niet uitkreeg. Resultaat hiervan was dat ik dus hardstikke rechtdoor de bocht uitgevlogen ben en een paar meter lager zonder motor tot stilstand kwam. Gelukkig geen vangrail of andere obstakels tegen gekomen en de motor hing mooi een paar meter boven mij (onderste boven) in een taaie struik die gelukkig de schade nog enigzins beperkt heeft. Voorspatbord weggevaagd, achterspatbord gescheurt en mogelijk mijn alu achterframe wat uit ht lood. Ik was uiteraard super blij dat ik zo op kon staan en weg kon lopen. Een dag later was mijn lichaam helemaal geradbraakt door de tuimel partij maar heb gelukkig niets opgelopen wat na een beetje rust niet vanzelf weg zal gaan. Wat erg jammer is is dat één van mijn Akra's gedeukt is maar deze kan ik waarschijnlijk wel wisselen met de andere zodat de schade aan de binnenkant valt en dus niet meteen in het oog zal vallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

hanske schreef:
Dank voor de reacties. Ben er via de site van WP Moll achter gekomen dat er in Helmond een WP dealer zit. Helmond is voor mij vlakbij en ik zal daar dan ook eens een afspraakje maken en om hun expertise vragen. Klein probleempje heeft er zich afgelopen zaterdag voorgedaan. Tijdens het sturen op de mooie wegen van Z-Limburg ben ik iets te enthausiast een haarspeld bocht ingedoken met een te hoge snelheid die ik er al sturend en remmend maar niet uitkreeg. Resultaat hiervan was dat ik dus hardstikke rechtdoor de bocht uitgevlogen ben en een paar meter lager zonder motor tot stilstand kwam. Gelukkig geen vangrail of andere obstakels tegen gekomen en de motor hing mooi een paar meter boven mij (onderste boven) in een taaie struik die gelukkig de schade nog enigzins beperkt heeft. Voorspatbord weggevaagd, achterspatbord gescheurt en mogelijk mijn alu achterframe wat uit ht lood. Ik was uiteraard super blij dat ik zo op kon staan en weg kon lopen. Een dag later was mijn lichaam helemaal geradbraakt door de tuimel partij maar heb gelukkig niets opgelopen wat na een beetje rust niet vanzelf weg zal gaan. Wat erg jammer is is dat één van mijn Akra's gedeukt is maar deze kan ik waarschijnlijk wel wisselen met de andere zodat de schade aan de binnenkant valt en dus niet meteen in het oog zal vallen.

Veel geluk gehad dan. Moto even op de richtbank, komt dat achterframe ook weer piccobello recht. Belangrijker is dattem vooraan recht is.
Die deuk in de uitlaat kan je er mss uitkrijgen door een "tise" op te lassen (draadijzer of zo) en vervolgens met een carosserietrekker de bluts er uit trekken, of een nieuwe mantel steken

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Veel geluk gehad dan. Moto even op de richtbank, komt dat achterframe ook weer piccobello recht. Belangrijker is dattem vooraan recht is.
Die deuk in de uitlaat kan je er mss uitkrijgen door een "tise" op te lassen (draadijzer of zo) en vervolgens met een carosserietrekker de bluts er uit trekken, of een nieuwe mantel steken


ik veronderstel dat het titaniuml dempers zijn ? zeer moeilijk om daar iets aan te lassen, daarbij komt nog dat dit heel goed zichtbaar zal blijven.
Ander alternatief is bij een carossier gaan, wij hadden altijd plastiek doppen om op de deuk te lijmen, daar ging dan een slaghamer op en zo kwam de deuk eruit.
achteraf even opwarmen met warmeluchtblazer en de dop kwam er weer af.Zonder schade aan lak of dergelijke

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 1:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de reacties betreffende het uitdeuken van mijn demper, het is inderdaad een flauwe deuk zonder glijschade. Een vriend van me heeft een bedrijfje in het uideuken zonder spuiten (voornamelijk lichte parkeer schade's en hagelschade aan carroserieen van auto's). Ik zal hem eens bellen of hij iets kan betekenen voor mij. Het titanium is inderdaad erg dun en hij werk ook vaak met een soort lijmdoppen waarop hij een soort slagtrekkertje monteerd heb ik wel eens begrepen van hem. Houd jullie op de hoogte hierover, kan misschien voor anderen ook nog wel eens van pas komen. Losse titanium hulzen van Akrapovic zijn schijnbaar ook verkrijgbaar maar zouden erg prijzig zijn.
Hittebestendige sticker setjes van Akrapovic staan er genoeg te koop op Ebay voor 9.50 dollar incl. free shipping woldwide.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AKRAPOVIC-EXHAUST-STICKERS-2-204mm-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3f02b62181QQitemZ270628430209QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 4:10    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
Quote:

Veel geluk gehad dan. Moto even op de richtbank, komt dat achterframe ook weer piccobello recht. Belangrijker is dattem vooraan recht is.
Die deuk in de uitlaat kan je er mss uitkrijgen door een "tise" op te lassen (draadijzer of zo) en vervolgens met een carosserietrekker de bluts er uit trekken, of een nieuwe mantel steken


ik veronderstel dat het titaniuml dempers zijn ? zeer moeilijk om daar iets aan te lassen, daarbij komt nog dat dit heel goed zichtbaar zal blijven.
Ander alternatief is bij een carossier gaan, wij hadden altijd plastiek doppen om op de deuk te lijmen, daar ging dan een slaghamer op en zo kwam de deuk eruit.
achteraf even opwarmen met warmeluchtblazer en de dop kwam er weer af.Zonder schade aan lak of dergelijke


je kunt er ook druk opzetten met lucht en met de fohn warm maken dat lukt bij een niet al te grote of scherpe deuk ook vaak
als het de akrapovic dempers zijn ik ben er nog altijd geen voor stander van als je bv mivv dempers in carbon koopt ben je 50% kwijt tov de akra's en ze zijn veel sterker de helft kleiner en hebben ook een keur merk.
goed dat smaken verschillen laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif