Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 19:25 Onderwerp: Wie helpt ????!!!! :-) |
|
|
Dus Rob Motard en ik zijn bezig met groot onderhoud ....
Loopt goed.... Hebben gezien dat de kleppen wat gesteld moeten worden....
1.
Als ik het goed heb gelezen dan is het voor de ingaande 0,15 en voor de uitgaande 0,25.... Ik stel me wel de vraag hoeveel het mag afwijken of waar het juist moet tussen blijven? Plus de achterste cilinder heeft op zijn uitgaande kant een nok die op zijn smalste punt licht geraakt is alsof hij wat geschuurd is of er iets tussen heeft gezeten..... moet wel zeggen dat het miniem is en er geen spraken is van krassen of zo....
2. Voor het vervangen van de koppelings- en remolie....Wordt op de koppeling en de rem dezelfde olie gebruikt? (mss een stomme vraag maar ja ) Kan iemand me vertellen hoe dat werkt? Of mss een linkje doorsturen....
De hulp is welkom want Bčr Motard voelt dat hij het weekend van 27-28 aug dorst gaat hebben .... snappe wie kan !!!!
Alvast bedankt allemaal....
Groeten Bčr Motard de leek  _________________ The Adventure Begins !!!!
Laatst aangepast door Bčr Motard op Do, 19 Aug. 2010, 20:46, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 20:23 Onderwerp: Re: Wie helpt ????!!!! :-) |
|
|
Bčr Motard schreef: | Dus Rob Motard en ik zijn bezig met groot onderhoud ....
Loopt goed.... Hebben gezien dat de kleppen wat gesteld moeten worden....
1.
Als ik het goed heb gelezen dan is het voor de ingaande 0,15 en voor de uitgaande 0,25.... Ik stel me wel de vraag hoeveel het mag afwijken of waar het juist moet tussen blijven?
2. Voor het vervangen van de koppelings- en remolie....Wordt op de koppeling en de rem dezelfde olie gebruikt? (mss een stomme vraag maar ja ) Kan iemand me vertellen hoe dat werkt? Of mss een linkje doorsturen....
De hulp is welkom want Bčr Motard voelt dat hij het weekend van 27-28 aug dorst gaat hebben .... snappe wie kan !!!!
Alvast bedankt allemaal....
Groeten Bčr Motard de leek  |
remvloeistof: Dot 5.1
koppelingsvloeistof: minerale olie (magura, motorex, ...) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:22 Onderwerp: |
|
|
inlaat : 0.10-0.15
uitlaat : 0.25-0.30
De klepspeling word meestal kleiner na verloop van tijd ( bij mijn jappen toch) dus neem de grootste maat.
Indien ik ongelijk heb over de klepspeling die kleiner word dan hoor je het hier wel vlug  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt Benny !!!
Hoe ik de olie moet vervangen van de koppeling en de rem staat waarschijnlijk wel in het werkplaatshandboek hoop ik
Thanks en de groeten van Bčr Motard die nog veel moet leren... _________________ The Adventure Begins !!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Ge gaat langs bij de veterinair en ge vraagt aub 2 spuiten. 1 tegen dollekoeienziekte, 1 tegen vogelgriep.
Of nee, gewoon 2 lege exemplaren, groot model. En ergens vandaan een doorzichtig slangetje, 15cm lang is meer dan genoeg. Dat moet op 1 spuit en passen op de ontluchtingsnippel van remklauwen en koppelingspomp.
Deksel van 't reservoir halen en met de slangvrije spuit grotendeels leegtrekken.
De spuit met het slangetje voltrekken met de juiste verse vloeistof, zorg dat ook 't slangetje volzit. Ringsleutel op de nippel, slang erop, nippel loszetten en rustig euh, injecteren. Tot het reservoir vol is, dan dit weer leegmaken met de andere spuit. Je ziet de kleur wel veranderen als de verse vloeistof in 't reservoir arriveert.
Zorgen dat je geen luchtbellen in 't systeem duwt. |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 23:37 Onderwerp: |
|
|
Thanks naamgenoot !!!!!
Da ge ne fijne zijt had ik al op de sleuteldag gezien !!!!!
Tot op het treffen ( als mijne tuf dan terug bolt tenminste )
Greetz Bčr Motard _________________ The Adventure Begins !!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 8:44 Onderwerp: |
|
|
Je kunt voor zowel rem als koppeling ook gewoon 'doorspoelen'. Als je dat regelmatig doet werkt het goed zat:
Dus standaard ontluchtingstechniek volgen, en zo vaak herhalen dat je 2 a 3 x de remoliepot opnieuw 'gevuld'hebt.
dus:
* slangetje en sleutel op de ontluchtingsnippel:
- paar keer knijpen
- vasthouden
- ontluchtingnippel open terwijl je doorknijpt zodat de hendel tot het stuur doorknijpt
- EERST nippel weer dicht
- dan hendel loslaten en
- HERHALEN vanaf begin -
Goed opletten dat je NOOIT de rempot leeg laat komen, want dan zuig je lucht aan. Dus op tijd bijvullen, bijvullen, bijvullen.
Gaat heel makkelijk met zijn 2e: de een knijpt en let op het vaatje, de ander doet de ontluchtingsnippel.
Nadat je klaar bent potje op nivo afvullen en deksel er op, en dan:ALLES goed schoonmaken met een sopje (of Remmenreiniger), want remvloeistof is verfafbijt...
Koppeling is hetzelfde, alleen dan met minerale olie. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bčr Motard

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 10:30 Onderwerp: |
|
|
Mooi mooi.... Dat is weer klaar en duidelijke taal!
Alvast bedankt !!!!
Groeten Bčr Motard _________________ The Adventure Begins !!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Buggles
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 17:20 Onderwerp: |
|
|
Belangrijk punt als je ABS hebt (is mij verteld, ga 't binnenkort voor 't eerst doen) in het circuit van de ABS pomp zit ook remvloeistof. Normaal sluit de dealer de computer aan op de pomp en laat het de pomp cycleren bij het doorspoelen van de leiding.
Zonder computer kun je de pomp niet op deze manier actieveren, en dus werkt het als volgt (betekent wel 2x werk, maar remvloeistof is een stuk goedkoper dan 1,5 uur dealerarbeid, dat is wat ze in rekening brengen, niet hoe lang 't werkelijk duurt).
Zoals gewoon de vloeistof vervangen, vervolgens op een zandweg een aantal keren goed remmen zodat de ABS inschakelt, daarna remvloeistof opnieuw vervangen.
Alternatief is gewoon vervangen, en als de ABS een keer gebruikt is, en de remmen voelen minder stevig, remolie opnieuw vervangen...
JB _________________ 2014 KTM 1190 ADV
2007 KTM 990 ADV (TE KOOP)
Uit het oog, maar niet uit het hart:
2004 Triumph 955i Tiger
1993 Suzuki DR800
1993 Kawasaki ZZR600 |
|
Naar boven |
|
 |
|