lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wie helpt ????!!!! :-)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bčr Motard

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 19:25    Onderwerp: Wie helpt ????!!!! :-) Reageer met quote

Dus Rob Motard en ik zijn bezig met groot onderhoud ....
Loopt goed.... Hebben gezien dat de kleppen wat gesteld moeten worden....

1.
Als ik het goed heb gelezen dan is het voor de ingaande 0,15 en voor de uitgaande 0,25.... Ik stel me wel de vraag hoeveel het mag afwijken of waar het juist moet tussen blijven? Plus de achterste cilinder heeft op zijn uitgaande kant een nok die op zijn smalste punt licht geraakt is alsof hij wat geschuurd is of er iets tussen heeft gezeten..... moet wel zeggen dat het miniem is en er geen spraken is van krassen of zo....

2. Voor het vervangen van de koppelings- en remolie....Wordt op de koppeling en de rem dezelfde olie gebruikt? (mss een stomme vraag maar ja ) Kan iemand me vertellen hoe dat werkt? Of mss een linkje doorsturen....

De hulp is welkom want Bčr Motard voelt dat hij het weekend van 27-28 aug dorst gaat hebben .... snappe wie kan !!!! thumbsup rolleyes3 laugh2

Alvast bedankt allemaal....

Groeten Bčr Motard de leek 2thumbsup

Laatst aangepast door Bčr Motard op Do, 19 Aug. 2010, 20:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 20:23    Onderwerp: Re: Wie helpt ????!!!! :-) Reageer met quote

Bčr Motard schreef:
Dus Rob Motard en ik zijn bezig met groot onderhoud ....
Loopt goed.... Hebben gezien dat de kleppen wat gesteld moeten worden....

1.
Als ik het goed heb gelezen dan is het voor de ingaande 0,15 en voor de uitgaande 0,25.... Ik stel me wel de vraag hoeveel het mag afwijken of waar het juist moet tussen blijven?

2. Voor het vervangen van de koppelings- en remolie....Wordt op de koppeling en de rem dezelfde olie gebruikt? (mss een stomme vraag maar ja ) Kan iemand me vertellen hoe dat werkt? Of mss een linkje doorsturen....

De hulp is welkom want Bčr Motard voelt dat hij het weekend van 27-28 aug dorst gaat hebben .... snappe wie kan !!!! thumbsup rolleyes3 laugh2

Alvast bedankt allemaal....

Groeten Bčr Motard de leek 2thumbsup

remvloeistof: Dot 5.1
koppelingsvloeistof: minerale olie (magura, motorex, ...)

Benny

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

inlaat : 0.10-0.15
uitlaat : 0.25-0.30
De klepspeling word meestal kleiner na verloop van tijd ( bij mijn jappen toch) dus neem de grootste maat.
Indien ik ongelijk heb over de klepspeling die kleiner word dan hoor je het hier wel vlug laugh2

SM 950
Naar boven
Bčr Motard

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt Benny !!!
Hoe ik de olie moet vervangen van de koppeling en de rem staat waarschijnlijk wel in het werkplaatshandboek hoop ik uhoh2

Thanks en de groeten van Bčr Motard die nog veel moet leren...

Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ge gaat langs bij de veterinair en ge vraagt aub 2 spuiten. 1 tegen dollekoeienziekte, 1 tegen vogelgriep. bucktooth grin

Of nee, gewoon 2 lege exemplaren, groot model. En ergens vandaan een doorzichtig slangetje, 15cm lang is meer dan genoeg. Dat moet op 1 spuit en passen op de ontluchtingsnippel van remklauwen en koppelingspomp.

Deksel van 't reservoir halen en met de slangvrije spuit grotendeels leegtrekken.
De spuit met het slangetje voltrekken met de juiste verse vloeistof, zorg dat ook 't slangetje volzit. Ringsleutel op de nippel, slang erop, nippel loszetten en rustig euh, injecteren. Tot het reservoir vol is, dan dit weer leegmaken met de andere spuit. Je ziet de kleur wel veranderen als de verse vloeistof in 't reservoir arriveert.
Zorgen dat je geen luchtbellen in 't systeem duwt.
Naar boven
Bčr Motard

BerichtGeplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks naamgenoot !!!!!

Da ge ne fijne zijt had ik al op de sleuteldag gezien !!!!! Smile

Tot op het treffen ( als mijne tuf dan terug bolt tenminste anxious )

Greetz Bčr Motard

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt voor zowel rem als koppeling ook gewoon 'doorspoelen'. Als je dat regelmatig doet werkt het goed zat:

Dus standaard ontluchtingstechniek volgen, en zo vaak herhalen dat je 2 a 3 x de remoliepot opnieuw 'gevuld'hebt.

dus:
* slangetje en sleutel op de ontluchtingsnippel:
- paar keer knijpen
- vasthouden
- ontluchtingnippel open terwijl je doorknijpt zodat de hendel tot het stuur doorknijpt
- EERST nippel weer dicht
- dan hendel loslaten en
- HERHALEN vanaf begin -

Goed opletten dat je NOOIT de rempot leeg laat komen, want dan zuig je lucht aan. Dus op tijd bijvullen, bijvullen, bijvullen.

Gaat heel makkelijk met zijn 2e: de een knijpt en let op het vaatje, de ander doet de ontluchtingsnippel.

Nadat je klaar bent potje op nivo afvullen en deksel er op, en dan:ALLES goed schoonmaken met een sopje (of Remmenreiniger), want remvloeistof is verfafbijt...

Koppeling is hetzelfde, alleen dan met minerale olie.

Bčr Motard

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi mooi.... Dat is weer klaar en duidelijke taal!
Alvast bedankt !!!!

Groeten Bčr Motard

Buggles

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Belangrijk punt als je ABS hebt (is mij verteld, ga 't binnenkort voor 't eerst doen) in het circuit van de ABS pomp zit ook remvloeistof. Normaal sluit de dealer de computer aan op de pomp en laat het de pomp cycleren bij het doorspoelen van de leiding.

Zonder computer kun je de pomp niet op deze manier actieveren, en dus werkt het als volgt (betekent wel 2x werk, maar remvloeistof is een stuk goedkoper dan 1,5 uur dealerarbeid, dat is wat ze in rekening brengen, niet hoe lang 't werkelijk duurt).

Zoals gewoon de vloeistof vervangen, vervolgens op een zandweg een aantal keren goed remmen zodat de ABS inschakelt, daarna remvloeistof opnieuw vervangen.

Alternatief is gewoon vervangen, en als de ABS een keer gebruikt is, en de remmen voelen minder stevig, remolie opnieuw vervangen...

JB

Uit het oog, maar niet uit het hart:
2004 Triumph 955i Tiger
1993 Suzuki DR800
1993 Kawasaki ZZR600
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: