Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wicky
|
Geplaatst: Wo, 24 Nov. 2010, 12:36 Onderwerp: Los linker handvat. |
|
|
Goedendag, even een klein verzoekje. Ik heb sinds ik de ktm adv 990 heb elke keer het probleem dat het linker verwarmde handvat los komt. Het is al een aantal keren vastgeplakt maar telkens komt het weer los.
Heeft iemand voor mij misschien een tip.
Bvd
Simon |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 24 Nov. 2010, 12:52 Onderwerp: |
|
|
Ijzerdraad erbij? sommige rubbers hebben zelfs speciale gleufjes daarvoor.
misschien is door al die lijmpogingen het rubber wel uitgelubberd,
en geeft een nieuwe rubber uitkomst.
ik gebruik altijd een half tubetje secondelijm, (wel snel monteren na het lijmen ).
anderen gebruiken spuitverf ( kun je makkelijk corigeren voordat het opdroogd). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 24 Nov. 2010, 14:10 Onderwerp: |
|
|
Welke lijm gebruik je?
Ik heb het destijds met Pattex Gel secondenlijm geklaard.
Een streep aan de binnenkant van het handvat, erop schuiven en het is nooit meer los gekomen.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 24 Nov. 2010, 19:44 Onderwerp: |
|
|
handvatten komen bijna altijd weer los: Bij rally hebben wij daar altijd last van...
Snellijm en bisonkit helpen niet...
Het best, hoe vreemd dat ook klinkt, is voor mij nu: VERF!! en wel gewone hoogglans spuitlak uit een spuitbus!
: eerst lekker ontvetten met remmenreiniger natuurlijk, en dan effe flink in het handvat spuiten met een verfspuitbisje (blank of zwart zie niet als je kliedert) en hopla er op! nachtje laten staan en hij zit vast.
probeer het zou ik zeggen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Do, 25 Nov. 2010, 9:16 Onderwerp: |
|
|
[quote="Dr_Bean"] handvat spuiten met een verfspuitbisje (blank of zwart )
/quote]
zou ik wel oranje verf nemen...  _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 25 Nov. 2010, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | handvatten komen bijna altijd weer los: Bij rally hebben wij daar altijd last van...
Snellijm en bisonkit helpen niet...
Het best, hoe vreemd dat ook klinkt, is voor mij nu: VERF!! en wel gewone hoogglans spuitlak uit een spuitbus!
: eerst lekker ontvetten met remmenreiniger natuurlijk, en dan effe flink in het handvat spuiten met een verfspuitbisje (blank of zwart zie niet als je kliedert) en hopla er op! nachtje laten staan en hij zit vast.
probeer het zou ik zeggen |
bij mij kwam ook alles terug los na verloop van tijd, zelfs de verf. Die gel secondenlijm hangt er nu toch al een half jaartje op en blijft, ook bij intensief gebruik. Deze secondenlijm is specifiek bedoeld om flexibele materialen te kleven en blijft ook na uitharding soepel... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Wicky
|
Geplaatst: Vr, 26 Nov. 2010, 19:01 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor alle reacties.
Ik zat er ook aan te denken om misschien een ander stuur te nemen en dan gewone handvaten in plaats van de verwarmde. Rij toch niet veel in de kou
Kwam een linkje tegen in het forum.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3147
Dit omdat het stuur rechter zou zijn en iets hoger.
Na mijn eerste off road ervaring had ik al het idee dat dat fijner zou zijn en een vast handvat ook wel lekker zou zijn  |
|
Naar boven |
|
 |
|