Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 15:43 Onderwerp: SM-T zonder middenbok, ketting smeren? |
|
|
Rij nu een kleine maand op de SM-T. Hiervoor Adv. met middenbok. Hoe smeren jullie nu de ketting van de SM-T zonder middenbok? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 16:02 Onderwerp: |
|
|
scottoiler/osco/ pro-oiler?
of op de zijstandaard iets "omtrekken" totdat het wiel loskomt en die met de hand draaien, maar dan kom je net 1 hand te kort om de spuitbus te bedienen, met draaiende motor gaat ook niet, want als je de koppeling op laat komen met zijstandaard uit dan slaat de motor af
elke keer op een paddockstand is ook omslachtig, ik geloof dat er wel een middenbok te koop is voor de smt, zal wel weer ten koste gaan van de grondspeling denk ik.
op m'n smr bevalt osco momenteel prima, 2 keer in de week als ik de motor uit de schuur duw trek ik even aan de osco zodat de ketting een shot olie krijgt. http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2679 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 16:11 Onderwerp: Ervaring met KTM rear stand? |
|
|
Iemand hier ervaringen mee?
Rear wheel stand
61029055400
For using the rear stand you need also one of the three possible adapter kits (61029055110, 61029055120 or 61029055130). |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 16:36 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Of je monteerd alsnog een middenbok heb ik ook gedaan en dat bevalt uitstekend.
Niet alleen voor de kettingsmeren maar ook om bv het wiel eruit te halen voor een nieuwe band ofzo.
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 17:40 Onderwerp: |
|
|
Middenbok is handig uiteraard.
Ik heb net als Daan het simpele OSCO systeem en dat bevalt mij tot nu toe erg goed. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 18:15 Onderwerp: Re: Ervaring met KTM rear stand? |
|
|
Hydrazine schreef: | Iemand hier ervaringen mee?
Rear wheel stand
61029055400
For using the rear stand you need also one of the three possible adapter kits (61029055110, 61029055120 or 61029055130). |
dat zal de paddockstand zijn die elke ktm dealer in voorraad heeft of kan leveren, maar wel omslachtig voor alleen maar even je ketting te smeren.
iswel handig voor sleutelen aan de motor of schoonmaken omdat hij dan mooi rechtop staat en je het achterwiel kan draaien.
ik gebruik dan de adapters waar de motor op "hangt" het setje schroefadapters gebruik ik als de motor echt superstevig moet staan. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 18:47 Onderwerp: Re: SM-T zonder middenbok, ketting smeren? |
|
|
Hydrazine schreef: | Rij nu een kleine maand op de SM-T. Hiervoor Adv. met middenbok. Hoe smeren jullie nu de ketting van de SM-T zonder middenbok? |
ik heb 2 houten kratjes gemaakt, zet ze aan beide kanten onder de swingarm, til/kantel em op de eerste, schuif de tweede eronder en hup wiel is vrij van de grond. Werkt prima |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 12:15 Onderwerp: |
|
|
paddockstand of als het snel moet gaan effe een potkrikje onder frame thv rechtste voetsteun, kan je perfect ketting smeren. Voor onderweg volstaat een alu buisje (wat je ook als hulp bij vastzittende moeren kan gebruiken als verlengstuk) dat je op maat maakt en gewoon onder frame thv rechtste vooetst zet, dan draait het voorwiel ook vrij.
Is eigenlijk 2 buisje die in elkaar passen, met een gaatje op de juiste hoogte waar je daneen schroevendraaier insteekt om de boel te blokkeren
Ik gebruik een pro-oiler, maar zet mijn A wiel omhoog voor te reinigen enzo.
Midden bok is natuurlijk makkelijker, maar extra gewicht en minder grondspeling, + extra uitgave _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 14:33 Onderwerp: |
|
|
IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 12:29 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok. |
Wat kost die middenbok? is een beetje spijtig dat je op een motor van 12500 euro (in B) nog een middenbok moet bijkopen..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 13:13 Onderwerp: |
|
|
tja, het zal wel net zo gaan als met de adv,
in 2003 kocht je die ook zonder bok, kon je er wel bijkopen.
pas later zat die er standaard op. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 14:28 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Vonkenboer schreef: | IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok. |
Wat kost die middenbok? is een beetje spijtig dat je op een motor van 12500 euro (in B) nog een middenbok moet bijkopen..... |
In Nederland is tie nog duurder en zit die er ook niet op |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 19:29 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Vonkenboer schreef: | IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok. |
Wat kost die middenbok? is een beetje spijtig dat je op een motor van 12500 euro (in B) nog een middenbok moet bijkopen..... |
Ja goedkoop is ie niet, maar ik vindt het wel makkelijk bij een bandje wisselen,ketting smeren en uiterraad wassen van de motor.
kost in nederland ergens rond de: 178 euro
http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-TEAM-WEST-PARTS/ZUBEHOER-NACH-MODELL/LC8/LC8-SMT/Tour-Equipment/HAUPTSTAENDER.html
En mocht iemand twijfelen over de bodem vrijheid bekijk de onderstaande foto maar _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 10 Aug. 2010, 10:20 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: |
Ja goedkoop is ie niet, maar ik vindt het wel makkelijk bij een bandje wisselen,ketting smeren en uiterraad wassen van de motor.
|
en het op en af laden van de motor op vakantie gaat ook makkelijker,
motor staat veiliger/stabieler en neemt minder ruimte in beslag alstie rechtop staat. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 11 Aug. 2010, 12:45 Onderwerp: Re: SM-T zonder middenbok, ketting smeren? |
|
|
Hydrazine schreef: | Rij nu een kleine maand op de SM-T. Hiervoor Adv. met middenbok. Hoe smeren jullie nu de ketting van de SM-T zonder middenbok? |
Wat je ook kunt doen is een stalen pijp met een lengte van iets meer dan de straal van je wiel en haaks daarop een pijpje gelast dat in het gat van je holle achter as past. het ziet er dan uit als een L. Als je nu het korte stukje van de L in achteras doet valt het lange stuk op de grond, dit doe je aan de kant waar de zij standaard niet zit. Als je nu aan de kant van de standaard gaat staan kun je de motor over zijn standaard en het voor wiel heen trekken, dan valt de L helemaal naar beneden en staat de motor op zijn voorwiel zijstandaard en de L met het achterwiel vrij van de grond. smeren maar |
|
Naar boven |
|
|
|