lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SM-T zonder middenbok, ketting smeren?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 15:43    Onderwerp: SM-T zonder middenbok, ketting smeren? Reageer met quote

Rij nu een kleine maand op de SM-T. Hiervoor Adv. met middenbok. Hoe smeren jullie nu de ketting van de SM-T zonder middenbok?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

scottoiler/osco/ pro-oiler?
of op de zijstandaard iets "omtrekken" totdat het wiel loskomt en die met de hand draaien, maar dan kom je net 1 hand te kort om de spuitbus te bedienen, met draaiende motor gaat ook niet, want als je de koppeling op laat komen met zijstandaard uit dan slaat de motor af confused

elke keer op een paddockstand is ook omslachtig, ik geloof dat er wel een middenbok te koop is voor de smt, zal wel weer ten koste gaan van de grondspeling denk ik.

op m'n smr bevalt osco momenteel prima, 2 keer in de week als ik de motor uit de schuur duw trek ik even aan de osco zodat de ketting een shot olie krijgt. http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2679

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 16:11    Onderwerp: Ervaring met KTM rear stand? Reageer met quote

Iemand hier ervaringen mee?

Rear wheel stand
61029055400
For using the rear stand you need also one of the three possible adapter kits (61029055110, 61029055120 or 61029055130).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Of je monteerd alsnog een middenbok heb ik ook gedaan en dat bevalt uitstekend.
Niet alleen voor de kettingsmeren maar ook om bv het wiel eruit te halen voor een nieuwe band ofzo.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Middenbok is handig uiteraard.
Ik heb net als Daan het simpele OSCO systeem en dat bevalt mij tot nu toe erg goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 18:15    Onderwerp: Re: Ervaring met KTM rear stand? Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Iemand hier ervaringen mee?

Rear wheel stand
61029055400
For using the rear stand you need also one of the three possible adapter kits (61029055110, 61029055120 or 61029055130).


dat zal de paddockstand zijn die elke ktm dealer in voorraad heeft of kan leveren, maar wel omslachtig voor alleen maar even je ketting te smeren.

iswel handig voor sleutelen aan de motor of schoonmaken omdat hij dan mooi rechtop staat en je het achterwiel kan draaien.

ik gebruik dan de adapters waar de motor op "hangt" het setje schroefadapters gebruik ik als de motor echt superstevig moet staan.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 18:47    Onderwerp: Re: SM-T zonder middenbok, ketting smeren? Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Rij nu een kleine maand op de SM-T. Hiervoor Adv. met middenbok. Hoe smeren jullie nu de ketting van de SM-T zonder middenbok?


ik heb 2 houten kratjes gemaakt, zet ze aan beide kanten onder de swingarm, til/kantel em op de eerste, schuif de tweede eronder en hup wiel is vrij van de grond. Werkt prima thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

paddockstand of als het snel moet gaan effe een potkrikje onder frame thv rechtste voetsteun, kan je perfect ketting smeren. Voor onderweg volstaat een alu buisje (wat je ook als hulp bij vastzittende moeren kan gebruiken als verlengstuk) dat je op maat maakt en gewoon onder frame thv rechtste vooetst zet, dan draait het voorwiel ook vrij.
Is eigenlijk 2 buisje die in elkaar passen, met een gaatje op de juiste hoogte waar je daneen schroevendraaier insteekt om de boel te blokkeren
Ik gebruik een pro-oiler, maar zet mijn A wiel omhoog voor te reinigen enzo.

Midden bok is natuurlijk makkelijker, maar extra gewicht en minder grondspeling, + extra uitgave

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2010, 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok.


Wat kost die middenbok? is een beetje spijtig dat je op een motor van 12500 euro (in B) nog een middenbok moet bijkopen.....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

tja, het zal wel net zo gaan als met de adv,
in 2003 kocht je die ook zonder bok, kon je er wel bijkopen.
pas later zat die er standaard op.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Vonkenboer schreef:
IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok.


Wat kost die middenbok? is een beetje spijtig dat je op een motor van 12500 euro (in B) nog een middenbok moet bijkopen.....


In Nederland is tie nog duurder en zit die er ook niet op laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Aug. 2010, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Vonkenboer schreef:
IK heb de middenbok op mijn SMT en ben er zeer tevreden over.
En die grond spelling verhalen ken ik absoluut niet, je ligt eerder met je steunen aan de grond dan met de middenbok.


Wat kost die middenbok? is een beetje spijtig dat je op een motor van 12500 euro (in B) nog een middenbok moet bijkopen.....


Ja goedkoop is ie niet, maar ik vindt het wel makkelijk bij een bandje wisselen,ketting smeren en uiterraad wassen van de motor.

kost in nederland ergens rond de: 178 euro

http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-TEAM-WEST-PARTS/ZUBEHOER-NACH-MODELL/LC8/LC8-SMT/Tour-Equipment/HAUPTSTAENDER.html



En mocht iemand twijfelen over de bodem vrijheid bekijk de onderstaande foto maar

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 10 Aug. 2010, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:


Ja goedkoop is ie niet, maar ik vindt het wel makkelijk bij een bandje wisselen,ketting smeren en uiterraad wassen van de motor.



en het op en af laden van de motor op vakantie gaat ook makkelijker,
motor staat veiliger/stabieler en neemt minder ruimte in beslag alstie rechtop staat.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Aug. 2010, 12:45    Onderwerp: Re: SM-T zonder middenbok, ketting smeren? Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Rij nu een kleine maand op de SM-T. Hiervoor Adv. met middenbok. Hoe smeren jullie nu de ketting van de SM-T zonder middenbok?


Wat je ook kunt doen is een stalen pijp met een lengte van iets meer dan de straal van je wiel en haaks daarop een pijpje gelast dat in het gat van je holle achter as past. het ziet er dan uit als een L. Als je nu het korte stukje van de L in achteras doet valt het lange stuk op de grond, dit doe je aan de kant waar de zij standaard niet zit. Als je nu aan de kant van de standaard gaat staan kun je de motor over zijn standaard en het voor wiel heen trekken, dan valt de L helemaal naar beneden en staat de motor op zijn voorwiel zijstandaard en de L met het achterwiel vrij van de grond. smeren maar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif