Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 23:26 Onderwerp: olieverbruik |
|
|
hm
m'n beestje begint wat olie te verbruiken. Een 400cc op zo'n 3000km. Is nog geen drama, 'k heb ooit een moto gehad die 1L verbruikte op 1000km. Maar toch...
is het trouwens een probleem als ik (geheel per ongeluk) tot boven het maximum bijvul? Zoja, dan ga ik het teveel eruit moeten zuigen.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 7:51 Onderwerp: Re: olieverbruik |
|
|
Motorcycle Boy schreef: | ...
is het trouwens een probleem als ik (geheel per ongeluk) tot boven het maximum bijvul? |
Bij den Deschouwer hebben ze mijne vorige eens tot zo goed als de rand gevuld , daar komt ge dan achter de avond voor ge naar England vertrekt . Ge verschiet u een ongeluk, want het eerste gedacht is: koppakking. 't Was gelukkig alleen olie, 'k heb dat dan maar zo gelaten. Niks mee ondervonden. _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 12:13 Onderwerp: Re: olieverbruik |
|
|
african schreef: | Motorcycle Boy schreef: | ...
is het trouwens een probleem als ik (geheel per ongeluk) tot boven het maximum bijvul? |
Bij den Deschouwer hebben ze mijne vorige eens tot zo goed als de rand gevuld , daar komt ge dan achter de avond voor ge naar England vertrekt . Ge verschiet u een ongeluk, want het eerste gedacht is: koppakking. 't Was gelukkig alleen olie, 'k heb dat dan maar zo gelaten. Niks mee ondervonden. |
Verbaasd mij nog altijd dat er mensen zijn die daar hun onderhoud laten doen....da's een motor discount, kunt er soms goeie zaken doen met een motor te kopen, maar onderhoud..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 13:39 Onderwerp: Re: olieverbruik |
|
|
dirk pauwels schreef: | african schreef: | Motorcycle Boy schreef: | ...
Bij den Deschouwer hebben ze mijne vorige eens tot zo goed als de rand gevuld , daar komt ge dan achter de avond voor ge naar England vertrekt . Ge verschiet u een ongeluk, want het eerste gedacht is: koppakking. 't Was gelukkig alleen olie, 'k heb dat dan maar zo gelaten. Niks mee ondervonden. |
Verbaasd mij nog altijd dat er mensen zijn die daar hun onderhoud laten doen....da's een motor discount, kunt er soms goeie zaken doen met een motor te kopen, maar onderhoud..... |
Ben ondertussen ook slimmer geworden... 85% zelf doen! en die 15% leer ik ook nog wel... _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 19:48 Onderwerp: |
|
|
gewoon even een klein stukje slang nemen en het overschot er uithevelen.
als je geen slangetje hebt, kanje bijv tijdelijk een tankontluchtingsslang gebruiken. Spoel die na gerbuik even na met remmenreiniger of evt benzine. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Van de week ook olie bijgevuld, 0,5 liter op de 2500 km. Vond ik ook veel, even bij de dealer langs geweest maar vond het vooralsnog niet verontrustend, zeker ook omdat ik een fan ben van snel optrekken
Maar om nog eens de OP vraag te herhalen, weet iemand als je er teveel olie in doet waar deze er dan uitkomt? |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 12:48 Onderwerp: |
|
|
SirCrow schreef: | Van de week ook olie bijgevuld, 0,5 liter op de 2500 km. Vond ik ook veel, even bij de dealer langs geweest maar vond het vooralsnog niet verontrustend, zeker ook omdat ik een fan ben van snel optrekken
Maar om nog eens de OP vraag te herhalen, weet iemand als je er teveel olie in doet waar deze er dan uitkomt? |
Wat is teveel? 200ml? Geen zorgen maken. 1 liter? uithalen....
Aangezien het een dry sump systeem is kan het misschien niet zoveel kwaad, bij een wet sump (olie in carter) zal het meer schade aanrichten.
Ik had ooit een porsche 911, 2.2 van '69. Garage had geen werkplaats handboek van een 2.2, enkel vd 3.2 en had dus 11l olie in het tankje gedaan, de 2.2 mocht slechts 9l hebben....3l te veel dus....gelukkig snel gezien en uitgeheveld, (na enkele 100den km...)maar niet echt last van gehad. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
|
Geplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 15:19 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | SirCrow schreef: | Van de week ook olie bijgevuld, 0,5 liter op de 2500 km. Vond ik ook veel, even bij de dealer langs geweest maar vond het vooralsnog niet verontrustend, zeker ook omdat ik een fan ben van snel optrekken
Wat is teveel? 200ml? Geen zorgen maken. 1 liter? uithalen....
Aangezien het een dry sump systeem is kan het misschien niet zoveel kwaad, bij een wet sump (olie in carter) zal het meer schade aanrichten.
Ik had ooit een porsche 911, 2.2 van '69. Garage had geen werkplaats handboek van een 2.2, enkel vd 3.2 en had dus 11l olie in het tankje gedaan, de 2.2 mocht slechts 9l hebben....3l te veel dus....gelukkig snel gezien en uitgeheveld, (na enkele 100den km...)maar niet echt last van gehad. |
Bedankt Dirk, stelt me gerust, als er teveel inzit is het weinig < 100cc |
|
Naar boven |
|
 |
|