lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

olieverbruik

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 23:26    Onderwerp: olieverbruik Reageer met quote

hm
m'n beestje begint wat olie te verbruiken. Een 400cc op zo'n 3000km. Is nog geen drama, 'k heb ooit een moto gehad die 1L verbruikte op 1000km. Maar toch...

is het trouwens een probleem als ik (geheel per ongeluk) tot boven het maximum bijvul? Zoja, dan ga ik het teveel eruit moeten zuigen. undecided

african

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 7:51    Onderwerp: Re: olieverbruik Reageer met quote

Motorcycle Boy schreef:
...
is het trouwens een probleem als ik (geheel per ongeluk) tot boven het maximum bijvul?

Bij den Deschouwer hebben ze mijne vorige eens tot zo goed als de rand gevuld furious3 , daar komt ge dan achter de avond voor ge naar England vertrekt stars . Ge verschiet u een ongeluk, want het eerste gedacht is: koppakking. 't Was gelukkig alleen olie, 'k heb dat dan maar zo gelaten. Niks mee ondervonden.

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 12:13    Onderwerp: Re: olieverbruik Reageer met quote

african schreef:
Motorcycle Boy schreef:
...
is het trouwens een probleem als ik (geheel per ongeluk) tot boven het maximum bijvul?

Bij den Deschouwer hebben ze mijne vorige eens tot zo goed als de rand gevuld furious3 , daar komt ge dan achter de avond voor ge naar England vertrekt stars . Ge verschiet u een ongeluk, want het eerste gedacht is: koppakking. 't Was gelukkig alleen olie, 'k heb dat dan maar zo gelaten. Niks mee ondervonden.

Verbaasd mij nog altijd dat er mensen zijn die daar hun onderhoud laten doen....da's een motor discount, kunt er soms goeie zaken doen met een motor te kopen, maar onderhoud.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 13:39    Onderwerp: Re: olieverbruik Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
african schreef:
Motorcycle Boy schreef:
...

Verbaasd mij nog altijd dat er mensen zijn die daar hun onderhoud laten doen....da's een motor discount, kunt er soms goeie zaken doen met een motor te kopen, maar onderhoud.....

Ben ondertussen ook slimmer geworden... 85% zelf doen! en die 15% leer ik ook nog wel...

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2010, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon even een klein stukje slang nemen en het overschot er uithevelen.

als je geen slangetje hebt, kanje bijv tijdelijk een tankontluchtingsslang gebruiken. Spoel die na gerbuik even na met remmenreiniger of evt benzine.

SirCrow

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Van de week ook olie bijgevuld, 0,5 liter op de 2500 km. Vond ik ook veel, even bij de dealer langs geweest maar vond het vooralsnog niet verontrustend, zeker ook omdat ik een fan ben van snel optrekken devil

Maar om nog eens de OP vraag te herhalen, weet iemand als je er teveel olie in doet waar deze er dan uitkomt?
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
Van de week ook olie bijgevuld, 0,5 liter op de 2500 km. Vond ik ook veel, even bij de dealer langs geweest maar vond het vooralsnog niet verontrustend, zeker ook omdat ik een fan ben van snel optrekken devil

Maar om nog eens de OP vraag te herhalen, weet iemand als je er teveel olie in doet waar deze er dan uitkomt?

Wat is teveel? 200ml? Geen zorgen maken. 1 liter? uithalen....
Aangezien het een dry sump systeem is kan het misschien niet zoveel kwaad, bij een wet sump (olie in carter) zal het meer schade aanrichten.
Ik had ooit een porsche 911, 2.2 van '69. Garage had geen werkplaats handboek van een 2.2, enkel vd 3.2 en had dus 11l olie in het tankje gedaan, de 2.2 mocht slechts 9l hebben....3l te veel dus....gelukkig snel gezien en uitgeheveld, (na enkele 100den km...)maar niet echt last van gehad.

SirCrow

BerichtGeplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
SirCrow schreef:

Wat is teveel? 200ml? Geen zorgen maken. 1 liter? uithalen....
Aangezien het een dry sump systeem is kan het misschien niet zoveel kwaad, bij een wet sump (olie in carter) zal het meer schade aanrichten.
Ik had ooit een porsche 911, 2.2 van '69. Garage had geen werkplaats handboek van een 2.2, enkel vd 3.2 en had dus 11l olie in het tankje gedaan, de 2.2 mocht slechts 9l hebben....3l te veel dus....gelukkig snel gezien en uitgeheveld, (na enkele 100den km...)maar niet echt last van gehad.

Bedankt Dirk, stelt me gerust, als er teveel inzit is het weinig < 100cc
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: