Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 15:20 Onderwerp: stekkers loshalen |
|
|
Hee Steven,
Toen je half augustus de koffers in Roosendaal kwam ophalen, heb je twee stekkertjes losgegooid van mijn LC8. Waar waren deze stekkertjes ook al weer voor?
En je zei ook dat, omdat ik Akrapovic'en heb, er nóg iets (naverbrander?) afgehaald kon worden? Hadden tóch geen functie meer.
groetjes, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Die stekkers zijn van je EPC system (electronic power control), dit zorgt ervoor dat in de eerste en tweede versnelling niet geheel volgas gegeven wordt, is overbodig dus eraf, zie topic http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&highlight=epc
Om de carburateur aansluitingen af te doppen heb ik er gewoom m6 ingetapt en r een boutje met fiberringetje ingedraaid.
Dat andere klepje is het SAS (secundairy air system) dat zorgt voor lucht in de uitlaat om de catalysator zijn werk te laten doen, als je akra's hebt gemonteerd dan kan dat er ook af zie topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas
Het is best een operatie, maar geeft een stuk minder rommel om je blok heen
Groet,
Eelco _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 17:59 Onderwerp: stekkers loshalen |
|
|
Dank je, na beide topics gelezen te hebben is het zeker de moeite waard om beiden een keer te verwijderen. Ik vind inderdaad (Daan heeft het er over gehad) dat mét EPC, SAS, Akra's én zonder Sommer-luchtfilterkastdingetje de motor onderin wat bokkig loopt. Er moet wat te wensen overlaten (nou ik mijn lc8 toch maar niet verkoop).
groetjes, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Prutzer schreef: | Die stekkers zijn van je EPC system (electronic power control), dit zorgt ervoor dat in de eerste en tweede versnelling niet geheel volgas gegeven wordt, is overbodig dus eraf, zie topic http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&highlight=epc
Om de carburateur aansluitingen af te doppen heb ik er gewoom m6 ingetapt en r een boutje met fiberringetje ingedraaid.
Dat andere klepje is het SAS (secundairy air system) dat zorgt voor lucht in de uitlaat om de catalysator zijn werk te laten doen, als je akra's hebt gemonteerd dan kan dat er ook af zie topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas
Het is best een operatie, maar geeft een stuk minder rommel om je blok heen
Groet,
Eelco |
Leuk dat de oude topics dan nog steeds van nut zijn, goed speurwerk Prutzer
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 19:16 Onderwerp: |
|
|
Heey, ik kan er nix meer aan toevoegen behalve dat Gerben best een goeie gozer is en het Travel maniacs weekend vet was!  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|