lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

stekkers loshalen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bongo
Gast

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 15:20    Onderwerp: stekkers loshalen Reageer met quote

Hee Steven,

Toen je half augustus de koffers in Roosendaal kwam ophalen, heb je twee stekkertjes losgegooid van mijn LC8. Waar waren deze stekkertjes ook al weer voor?

En je zei ook dat, omdat ik Akrapovic'en heb, er nóg iets (naverbrander?) afgehaald kon worden? Hadden tóch geen functie meer.

groetjes, Edwin
Naar boven
Prutzer

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Die stekkers zijn van je EPC system (electronic power control), dit zorgt ervoor dat in de eerste en tweede versnelling niet geheel volgas gegeven wordt, is overbodig dus eraf, zie topic http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&highlight=epc
Om de carburateur aansluitingen af te doppen heb ik er gewoom m6 ingetapt en r een boutje met fiberringetje ingedraaid.

Dat andere klepje is het SAS (secundairy air system) dat zorgt voor lucht in de uitlaat om de catalysator zijn werk te laten doen, als je akra's hebt gemonteerd dan kan dat er ook af zie topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas

Het is best een operatie, maar geeft een stuk minder rommel om je blok heen grin3 grin3

Groet,

Eelco

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bongo
Gast

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 17:59    Onderwerp: stekkers loshalen Reageer met quote

Dank je, na beide topics gelezen te hebben is het zeker de moeite waard om beiden een keer te verwijderen. Ik vind inderdaad (Daan heeft het er over gehad) dat mét EPC, SAS, Akra's én zonder Sommer-luchtfilterkastdingetje de motor onderin wat bokkig loopt. Er moet wat te wensen overlaten (nou ik mijn lc8 toch maar niet verkoop).

groetjes, Edwin
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Prutzer schreef:
Die stekkers zijn van je EPC system (electronic power control), dit zorgt ervoor dat in de eerste en tweede versnelling niet geheel volgas gegeven wordt, is overbodig dus eraf, zie topic http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&highlight=epc
Om de carburateur aansluitingen af te doppen heb ik er gewoom m6 ingetapt en r een boutje met fiberringetje ingedraaid.

Dat andere klepje is het SAS (secundairy air system) dat zorgt voor lucht in de uitlaat om de catalysator zijn werk te laten doen, als je akra's hebt gemonteerd dan kan dat er ook af zie topic: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas

Het is best een operatie, maar geeft een stuk minder rommel om je blok heen grin3 grin3

Groet,

Eelco

Leuk dat de oude topics dan nog steeds van nut zijn, goed speurwerk Prutzer thumbsup

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Heey, ik kan er nix meer aan toevoegen behalve dat Gerben best een goeie gozer is en het Travel maniacs weekend vet was! grin
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: