Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 15:51 Onderwerp: Touratech prijzen Aqualine tanks!!! |
|
|
Toch wel een beetje gechrokken van de prijsverschillen op de Aqualine tanks:
www.touratech.com : 1360 EUR
www.allroadshop.nl : 976 EUR
Identiek dezelfde tanks, alleen bij deze laatste niet op voorraad. Zou een maandje duren. No prob for me. Ik heb ze dan ook daar besteld voor onze volgende trip Namibie - Botswana - Zambia...
Het prijsverschil is hier met bijna 400 EU wel errrrrrruuuuuug groot als je het mij vraagt. Dat stickertje van Touratech kost geld!
Nog deze gevonden i.v.m. probleem met zwellende tanks:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=538785&highlight=aqualine
Ciao
T
_________________ Husqvarna 701 enduro

Laatst aangepast door demito op Wo, 13 Jan. 2010, 18:57, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 17:34 Onderwerp: |
|
|
Das de shop van een bekende op oa. allroad maniacs.nl. Absoluut de moeite waard om Gert even te mailen voor je zaken als dit bestel of hij het ook leveren kan.
Als het voor een 950 is, vergeet je de blank plate dan niet?
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Heb mijn standaard tank er met ruim 50 graden af gehad, niet uitgezet.
Dat terugslag ventiel gaat problemen opleveren in Afrika, je tanks moeten goed kunnen 'ademen'
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 17:13 Onderwerp: grote tanks |
|
|
Het idee van het terugslagventil is dat hij blijft ademen maar dat er niet onnodig bij remmen brandstof uit de onluchtingsslang wordt geperst.
Bij de grote tanks kan het voorkomen dat bij volle tanks dus brandstof uit de onluchtingsslang wordt geperst. Blijkbaar heeft dit reeds tot valpartijen geleid doordat men uitgleed over hun eigen benzine.
Vandaar de terugslagklep.
Als er nu te veel druk in de tanks ontstaat door extreme warmte zoals in Afrika dan het lijkt het me toch logisch dat juist het ventil zich gaat openen. Of zie ik dit verkeerd ?
(Hij is er overigens heel snel van af gepakt indien nodig).
Zie voor pasproblemen met de originele tanks:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=540762
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 15 Jan. 2010, 13:30 Onderwerp: |
|
|
Die gasten kunnen niet sleutelen. als je een bout vastdraai voor de rest er in zit krijg je dit inderdaad.
Als het ventiel geen overdruk er uit laat zou ik hem weglaten, scheelt een hoop problemen achteraf. een iets gepressuriseerde (ofzo!) tank gaat al fout. 2 kanten op vrij ademen is gewoon nodig, benzine zet enorm uit met afrikaanse temperatuur verschillen.
|
Naar boven |
|
 |
mineko
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 1:11 Onderwerp: |
|
|
Hoi jomgens! Ik heb geinformeerd bij GL Paint, wat betreft het spuiten van die 44l tanks. Het is mogelijk, ook voor de witte en orange tanks.
De tanks worden dan eerst behandelt met epoxy-hars, om een stadium verder te worden overgespoten in de desgewenste kleur! Wat betreft de ontluchtingsproblemen, als we die afsluitbare tankdoppen nu gewoon vervangen door tankdoppen met die ontluchtingslangen er bovenop!!!?
Met benzine kun je water en olie halen, en niet andersom.....Groetjes Mineko
|
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 11:30 Onderwerp: |
|
|
mineko schreef: | Hoi jomgens! Ik heb geinformeerd bij GL Paint, wat betreft het spuiten van die 44l tanks. Het is mogelijk, ook voor de witte en orange tanks.
De tanks worden dan eerst behandelt met epoxy-hars, om een stadium verder te worden overgespoten in de desgewenste kleur! Wat betreft de ontluchtingsproblemen, als we die afsluitbare tankdoppen nu gewoon vervangen door tankdoppen met die ontluchtingslangen er bovenop!!!?
Met benzine kun je water en olie halen, en niet andersom.....Groetjes Mineko |
Deze info is pertinent fout. Je kan een XPE tank met deze techniek schilderen en het zal goed gaan zolang je er achteraf geen benzine in giet. Laat dat nu net de bedoeling zin van een benzinetank XPE is permeabel en de aanval op de verf gebeurt van binnenuit, ttz bezinedamp komt onder de verf. Vandaar dat veel schilderprojecten de eerst twee weken of iets langer goed gaan, waarna het welbekende bubbelen van de verf begint.
Als je en geschilderde tank ziet is die van metaal, polyamide of chemisch behandeld PE (of afgeleide). En dat chemisch behandelen doen ze niet in een paint shop, dat kan ik je verzekeren. Beetje gevaarlijk en zo...
Voor wie het mag interesseren: ik ben op dit moment samen met een contact uit de chemische industrie een testcase aan het opzetten voor het effectief en permanent schilderbaar maken van de Aqualine tanks. Deze manier wordt trouwens door de rally teams eveneens toegepast. Die rijden ook met mooi geschilderde en bestickerde tanks rond...
Als dit succesvol blijkt en economisch haalbaar, komt er een oplossing voor het schilderbaar maken van de tanks.
T
 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 18:51 Onderwerp: grote tanks |
|
|
Demito
Ik had begrepen van een bijdrage van Joe Pichler in het duitse forum dat de zwarte tanks anders van samenstelling waren en dus wel overschilderbaar. Hij zou dit zelf hebben laten doen via KTM oostenrijk.
Geldt dit dan ook voor deze tanks ?
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 20:07 Onderwerp: Re: grote tanks |
|
|
rene+adventure schreef: | Demito
Ik had begrepen van een bijdrage van Joe Pichler in het duitse forum dat de zwarte tanks anders van samenstelling waren en dus wel overschilderbaar. Hij zou dit zelf hebben laten doen via KTM oostenrijk.
Geldt dit dan ook voor deze tanks ? |
Ik heb ondertussen contact gehad met Aqualine en Joe Pichler. Aqualine bevestigde mij dat de samenstelling van elke tank identiek is, op het kleurtje na. Joe Pichler tracht te weten te komen wat ze precies met zijn tank hebben gedaan, maar ze lossen blijkbaar niks... Aqualine bevestigde mij dat als ze te schilderen zijn het enkel op deze manier kan.
Neem het van mij aan dat ze die chemisch hebben behandeld, anders blijft er geen verf op plakken... Als alles meezit kan dat hier binnenkort ook. Nog even geduld...
T
 |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 21:18 Onderwerp: |
|
|
He jongens. Voor alle duidelijkheid, ik heb geciteerd wat GL Paint, die mijn inziens al jaren deskundig zijn op dit vlak, gezegd heeft tegen mij!
Het is niet mijn uitleg...dit om misverstanden te voorkomen!
|
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 23:28 Onderwerp: |
|
|
mineko schreef: | He jongens. Voor alle duidelijkheid, ik heb geciteerd wat GL Paint, die mijn inziens al jaren deskundig zijn op dit vlak, gezegd heeft tegen mij!
Het is niet mijn uitleg...dit om misverstanden te voorkomen! |
Dat hadden we wel begrepen hoor, no worries. Maar als ik op hun website ga kijken zie ik customs, race bananen, staal, polyamide, glasvezel etc, maar geen enkele in (X)PE, geen crossers etc. Als aqualine zelf zegt dat je ze zo niet kan schilderen, zelfs niet met de nieuwste verftechnieken, dan ben ik eerder geneigd hen te geloven.
Een van de voordelen van die chemische behandeling is ook dat het zwellen tegengaat. Veelbelovend, niet?
 |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
|
Geplaatst: Vr, 22 Jan. 2010, 0:09 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad!! Mocht het zo zijn dat deze tanks over enkele termijnen zijn over te spuiten, dan doe ik ook een graai in mijn spaarpot! P.S Mijn rally-tanks van AfricanQueens, die gemaakt zijn van gfk (wat is daar de volledige benaming er van), zijn wel veilig over te spuiten....
|
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Vr, 22 Jan. 2010, 0:45 Onderwerp: |
|
|
mineko schreef: | Inderdaad!! Mocht het zo zijn dat deze tanks over enkele termijnen zijn over te spuiten, dan doe ik ook een graai in mijn spaarpot! P.S Mijn rally-tanks van AfricanQueens, die gemaakt zijn van gfk (wat is daar de volledige benaming er van), zijn wel veilig over te spuiten.... |
GFK: glasvezel versterkt polyamide. Perfect te schilderen...
 |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
|
Geplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 3:08 Onderwerp: |
|
|
Dank voor het snelle antwoord, wat betreft GFK! Ik begrijp trouwens niet waarom Aqualiner geen 44l tanks verkoopt in de kleur blauw!!! Er rijden weliswaar niet zoveel lc8 in de kleur blauw, maar dat kan geen reden zijn! Ik zal toch niet de enige zijn die een blauwe tank wil !! Verder wil ik nu eens een antwoord op mijn vraag, zijn de velgen van mijn lc8 2004S nou geschikt voor tubeless ja of nee?!! Ik hoop t wel, alleen maar een propje erin te doen, en klaar is Mineko....
|
|
Naar boven |
|
 |
|