lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Touratech prijzen Aqualine tanks!!!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 15:51    Onderwerp: Touratech prijzen Aqualine tanks!!! Reageer met quote

Toch wel een beetje gechrokken van de prijsverschillen op de Aqualine tanks:

www.touratech.com : 1360 EUR
www.allroadshop.nl : 976 EUR

Identiek dezelfde tanks, alleen bij deze laatste niet op voorraad. Zou een maandje duren. No prob for me. Ik heb ze dan ook daar besteld voor onze volgende trip Namibie - Botswana - Zambia...

Het prijsverschil is hier met bijna 400 EU wel errrrrrruuuuuug groot als je het mij vraagt. Dat stickertje van Touratech kost geld!

Nog deze gevonden i.v.m. probleem met zwellende tanks:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=538785&highlight=aqualine

Ciao

T

_________________
Husqvarna 701 enduro


Laatst aangepast door demito op Wo, 13 Jan. 2010, 18:57, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2725
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Das de shop van een bekende op oa. allroad maniacs.nl. Absoluut de moeite waard om Gert even te mailen voor je zaken als dit bestel of hij het ook leveren kan.
Als het voor een 950 is, vergeet je de blank plate dan niet?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jan. 2010, 22:55    Onderwerp: safari tanks Reageer met quote

Ik heb sinds enkele maanden ook de Aqualine tanks gemonteerd (ook ivm Afrika reis).

Ik heb ze helaas bij Touratech gekocht (tenminste helaas wat prijs betreft).
Er zijn toch een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.

Als ze geleverd worden zitten ze vol met plastic splinters afkomstig van de verwerking van de tanks. Dus goed uitspoelen met water.

Ik heb zelf een 950. Dus een afdichtingsset moeten meekopen. Let op dat aan de afdichtingsranden geen bramen zitten want dit gaat lekken. Kun je het best met fijn schuurpapier wegschuren in voorkomend geval. Ik heb gelezen dat in veel gevallen de afdichtingsset voor de 950 toch lekt na montage. Hier heb je evt.afdichtingspasta voor verkrijgbaar in iedere automaterialen handel. Verder zou ik de schroeven met loctite vastzetten. (staat niet in handleiding). Van mij was er een losgetrild en er lekte dus benzine.

Er treedt ook vaker benzineverlies op bij volle tanks. Ik heb de ontluchtingslang laten uitkomen aan de rechterzijde boven de toerenteller zodat het uiteinde hoger als het benzineniveau is gelegen. Je hebt zodoende geen last van de Wet van de cummincerende vaten, ahum.. wry Verder heb ik er nog een terugslagventiel op gezet.

Het uitzetten van de tanks komt inderdaad vaak voor. Schijnt mn voor te komen bij de zwarte tanks in combinatie met hitte (bv in Afrika) Vermoedelijk omdat deze meer warmte obserberen. Ook heb ik wel gelezen dat men eerst de tanks laat afkoelen voor hermontage . Bv. in een koude ruimte leggen of een nacht in het (liefst koude) water waardoor ze weer hun oorspronkelijke vorm aannemen.
Maar ja het uitzetten schijnt ook voor te komen bij extreme hitte bij de standaard tanks. Loopt momenteel een threat over op het Amerikaans forum..

Verder is de zwarte schijnbaar als enige overlakbaar. Heeft kennelijk een andere samenstelling . Joe Pichler (wereldreiziger door KTM gesponsord) heeft dit reeds laten doen met zeer mooi resultaat. Zie bijgaande foto. Mooie bike dacht ik zo... thumbsup

Bovenstaande heb ik vergaard door heel veel lezen voordat ik de tanks kocht. Alleen jammer dat ze in Nederland zelf nog goedkoper uit te halen zijn. Had ik nog niet gelezen...



joe pichler.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  116.7 KB
 Weergegeven:  462 keer

joe pichler.jpg



_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2725
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Heb mijn standaard tank er met ruim 50 graden af gehad, niet uitgezet.

Dat terugslag ventiel gaat problemen opleveren in Afrika, je tanks moeten goed kunnen 'ademen'

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jan. 2010, 17:13    Onderwerp: grote tanks Reageer met quote

Het idee van het terugslagventil is dat hij blijft ademen maar dat er niet onnodig bij remmen brandstof uit de onluchtingsslang wordt geperst.
Bij de grote tanks kan het voorkomen dat bij volle tanks dus brandstof uit de onluchtingsslang wordt geperst. Blijkbaar heeft dit reeds tot valpartijen geleid doordat men uitgleed over hun eigen benzine.
Vandaar de terugslagklep.

Als er nu te veel druk in de tanks ontstaat door extreme warmte zoals in Afrika dan het lijkt het me toch logisch dat juist het ventil zich gaat openen. Of zie ik dit verkeerd ?

(Hij is er overigens heel snel van af gepakt indien nodig).

Zie voor pasproblemen met de originele tanks:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=540762

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2725
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jan. 2010, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Die gasten kunnen niet sleutelen. als je een bout vastdraai voor de rest er in zit krijg je dit inderdaad.

Als het ventiel geen overdruk er uit laat zou ik hem weglaten, scheelt een hoop problemen achteraf. een iets gepressuriseerde (ofzo!) tank gaat al fout. 2 kanten op vrij ademen is gewoon nodig, benzine zet enorm uit met afrikaanse temperatuur verschillen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mineko



Geregistreerd op: 3-9-2008
Berichten: 52
Woonplaats: maassluis

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 1:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi jomgens! Ik heb geinformeerd bij GL Paint, wat betreft het spuiten van die 44l tanks. Het is mogelijk, ook voor de witte en orange tanks.
De tanks worden dan eerst behandelt met epoxy-hars, om een stadium verder te worden overgespoten in de desgewenste kleur! Wat betreft de ontluchtingsproblemen, als we die afsluitbare tankdoppen nu gewoon vervangen door tankdoppen met die ontluchtingslangen er bovenop!!!?
Met benzine kun je water en olie halen, en niet andersom.....Groetjes Mineko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

mineko schreef:
Hoi jomgens! Ik heb geinformeerd bij GL Paint, wat betreft het spuiten van die 44l tanks. Het is mogelijk, ook voor de witte en orange tanks.
De tanks worden dan eerst behandelt met epoxy-hars, om een stadium verder te worden overgespoten in de desgewenste kleur! Wat betreft de ontluchtingsproblemen, als we die afsluitbare tankdoppen nu gewoon vervangen door tankdoppen met die ontluchtingslangen er bovenop!!!?
Met benzine kun je water en olie halen, en niet andersom.....Groetjes Mineko


Deze info is pertinent fout. Je kan een XPE tank met deze techniek schilderen en het zal goed gaan zolang je er achteraf geen benzine in giet. Laat dat nu net de bedoeling zin van een benzinetank rolleyes2 XPE is permeabel en de aanval op de verf gebeurt van binnenuit, ttz bezinedamp komt onder de verf. Vandaar dat veel schilderprojecten de eerst twee weken of iets langer goed gaan, waarna het welbekende bubbelen van de verf begint.

Als je en geschilderde tank ziet is die van metaal, polyamide of chemisch behandeld PE (of afgeleide). En dat chemisch behandelen doen ze niet in een paint shop, dat kan ik je verzekeren. Beetje gevaarlijk en zo... worried2

Voor wie het mag interesseren: ik ben op dit moment samen met een contact uit de chemische industrie een testcase aan het opzetten voor het effectief en permanent schilderbaar maken van de Aqualine tanks. Deze manier wordt trouwens door de rally teams eveneens toegepast. Die rijden ook met mooi geschilderde en bestickerde tanks rond...

Als dit succesvol blijkt en economisch haalbaar, komt er een oplossing voor het schilderbaar maken van de tanks.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 18:51    Onderwerp: grote tanks Reageer met quote

Demito

Ik had begrepen van een bijdrage van Joe Pichler in het duitse forum dat de zwarte tanks anders van samenstelling waren en dus wel overschilderbaar. Hij zou dit zelf hebben laten doen via KTM oostenrijk.

Geldt dit dan ook voor deze tanks ?

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 20:07    Onderwerp: Re: grote tanks Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Demito

Ik had begrepen van een bijdrage van Joe Pichler in het duitse forum dat de zwarte tanks anders van samenstelling waren en dus wel overschilderbaar. Hij zou dit zelf hebben laten doen via KTM oostenrijk.

Geldt dit dan ook voor deze tanks ?


Ik heb ondertussen contact gehad met Aqualine en Joe Pichler. Aqualine bevestigde mij dat de samenstelling van elke tank identiek is, op het kleurtje na. Joe Pichler tracht te weten te komen wat ze precies met zijn tank hebben gedaan, maar ze lossen blijkbaar niks... Aqualine bevestigde mij dat als ze te schilderen zijn het enkel op deze manier kan.

Neem het van mij aan dat ze die chemisch hebben behandeld, anders blijft er geen verf op plakken... Als alles meezit kan dat hier binnenkort ook. Nog even geduld... smug

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mineko



Geregistreerd op: 3-9-2008
Berichten: 52
Woonplaats: maassluis

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

He jongens. Voor alle duidelijkheid, ik heb geciteerd wat GL Paint, die mijn inziens al jaren deskundig zijn op dit vlak, gezegd heeft tegen mij!
Het is niet mijn uitleg...dit om misverstanden te voorkomen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jan. 2010, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

mineko schreef:
He jongens. Voor alle duidelijkheid, ik heb geciteerd wat GL Paint, die mijn inziens al jaren deskundig zijn op dit vlak, gezegd heeft tegen mij!
Het is niet mijn uitleg...dit om misverstanden te voorkomen!


Dat hadden we wel begrepen hoor, no worries. Maar als ik op hun website ga kijken zie ik customs, race bananen, staal, polyamide, glasvezel etc, maar geen enkele in (X)PE, geen crossers etc. Als aqualine zelf zegt dat je ze zo niet kan schilderen, zelfs niet met de nieuwste verftechnieken, dan ben ik eerder geneigd hen te geloven.

Een van de voordelen van die chemische behandeling is ook dat het zwellen tegengaat. Veelbelovend, niet? dozey

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mineko



Geregistreerd op: 3-9-2008
Berichten: 52
Woonplaats: maassluis

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jan. 2010, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad!! Mocht het zo zijn dat deze tanks over enkele termijnen zijn over te spuiten, dan doe ik ook een graai in mijn spaarpot! P.S Mijn rally-tanks van AfricanQueens, die gemaakt zijn van gfk (wat is daar de volledige benaming er van), zijn wel veilig over te spuiten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jan. 2010, 0:45    Onderwerp: Reageer met quote

mineko schreef:
Inderdaad!! Mocht het zo zijn dat deze tanks over enkele termijnen zijn over te spuiten, dan doe ik ook een graai in mijn spaarpot! P.S Mijn rally-tanks van AfricanQueens, die gemaakt zijn van gfk (wat is daar de volledige benaming er van), zijn wel veilig over te spuiten....


GFK: glasvezel versterkt polyamide. Perfect te schilderen...

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mineko



Geregistreerd op: 3-9-2008
Berichten: 52
Woonplaats: maassluis

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jan. 2010, 3:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor het snelle antwoord, wat betreft GFK! Ik begrijp trouwens niet waarom Aqualiner geen 44l tanks verkoopt in de kleur blauw!!! Er rijden weliswaar niet zoveel lc8 in de kleur blauw, maar dat kan geen reden zijn! Ik zal toch niet de enige zijn die een blauwe tank wil !! Verder wil ik nu eens een antwoord op mijn vraag, zijn de velgen van mijn lc8 2004S nou geschikt voor tubeless ja of nee?!! Ik hoop t wel, alleen maar een propje erin te doen, en klaar is Mineko....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif