Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
happyteacher
|
Geplaatst: Zo, 25 Jul. 2010, 20:01 Onderwerp: spiegels |
|
|
Ik zoek plooibare spiegels voor mijn adv 990.
thx HT _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 25 Jul. 2010, 21:22 Onderwerp: |
|
|
je bedoelt spiegels die je weg kunt klappen als je bv off-road gaat?
daar zit een hoop "rommel" tussen, trillen/inklappen bij hoge snelheid enz.
de spiegels in dit draadje schijnen wel goed te zijn:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7653.0 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Zo, 25 Jul. 2010, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | je bedoelt spiegels die je weg kunt klappen als je bv off-road gaat?
daar zit een hoop "rommel" tussen, trillen/inklappen bij hoge snelheid enz.
de spiegels in dit draadje schijnen wel goed te zijn:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=7653.0 |
thx, tis namelijk zo dat de originele spiegels op het olie reservoir gemonteerd staan en bij het eventuele valpartij deze kunnen breken. Daar probeer ik een oplossing voor te vinden in geval dat... gr HT _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Ma, 26 Jul. 2010, 9:28 Onderwerp: |
|
|
Heerlijk, gewoon beugels erop en de originele spiegels verplaatsen op de nieuwe beugels en klaar. THX
ik ga eens vragen bij de dealer voor de beugels. _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 16:08 Onderwerp: beugels |
|
|
Dr Bean;
Zijn deze beugels origineel van KTM?
zoja van welk bouwjaar van Duke 2?
gr HT _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 17:12 Onderwerp: Re: beugels |
|
|
happyteacher schreef: | Dr Bean;
Zijn deze beugels origineel van KTM?
zoja van welk bouwjaar van Duke 2?
gr HT |
HT,
die van duke 2 is geloof ik een geknikte, en dan staat je spiegel niet fijn onder de goede hoek tov de remhandle, later kwam de duke 990,
en die heeft een mooie rechte, die moet je hebben.
overigens weet ik 99% zeker dat die van smr/sm/smt 950 of 990 ook hetzelfde is.
kijk maar eens rond in de showroom van je dealert _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gemerkt dat er vrij weinig plaats is tussen het stuur en oliereservoir. kan daar wel een beugel tussen?
De beugels die jullie bedoelen zijn geen origineel ktm stukken volgens mijn dealer
Volgens mij kan het voorste stuk (waar dus de schroefdraad in zit)van de beugel in de plaats van het voorste stuk van de beugel waar het oliereservoir op gemonteerd staat.
gr Ron _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 21:22 Onderwerp: |
|
|
ron, ik begrijp je verhaal niet helemaal,
het is echt supersimpel, zie de foto in mijn draadje die dr bean hierboven aangeeft,
het originele klemmetje/schaaltje verwijderen, en vervangen door een waar dus een spiegelschroefdraad in zit. de ruimte tussen stuur en reservoir veranderd daarbij niet.
zo zit het ook op een sm/r/smt, en dat dingetje kost een paar euro,
en is origineel ktm  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 21:25 Onderwerp: |
|
|
precies:
Je vervangt het originele 990 rempotbeugeltje waarmee het ding aan je stuur geklemt zit (het losse helftje), door een ander los helftje waar een spiegelhoudertje aan zit.
Neemt dus GEEN meer ruimte in. etc.
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Wo, 28 Jul. 2010, 21:45 Onderwerp: |
|
|
happyteacher schreef: | Ik heb gemerkt dat er vrij weinig plaats is tussen het stuur en oliereservoir. kan daar wel een beugel tussen?
De beugels die jullie bedoelen zijn geen origineel ktm stukken volgens mijn dealer
Volgens mij kan het voorste stuk (waar dus de schroefdraad in zit)van de beugel in de plaats van het voorste stuk van de beugel waar het oliereservoir op gemonteerd staat.
gr Ron |
Ik had het in het begin mis begrepen en meende dat de beugel volledig apart van het reservoir stond, vandaar mijn verwarring . THX voor de info _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 9:19 Onderwerp: spiegels |
|
|
Als je dan toch wil voorkomen dat bij omvallen spiegels kapot gaan dan kun je ook nog de originele voor zgnmde klapspiegels vervangen.
Kun je dus naar binnen wegklappen als je off-road gaat. Ik heb degene die vaak op cross-motoren zijn gemonteerd. Echter deze zijn nogal kort en hebben hierdoor een grote dode hoek.
Ik zag dat Touratech klapspiegels heeft die ook nog eens in de lengte verstelbaar zijn. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 2:18 Onderwerp: Re: spiegels |
|
|
rene+adventure schreef: | Als je dan toch wil voorkomen dat bij omvallen spiegels kapot gaan dan kun je ook nog de originele voor zgnmde klapspiegels vervangen.
Kun je dus naar binnen wegklappen als je off-road gaat. Ik heb degene die vaak op cross-motoren zijn gemonteerd. Echter deze zijn nogal kort en hebben hierdoor een grote dode hoek.
Ik zag dat Touratech klapspiegels heeft die ook nog eens in de lengte verstelbaar zijn. |
die Touratech klapspiegels heb ik ook gehad en ik vond ze waardeloos
bij 100 kmh klappen ze van zelf in
en oja crossmotoren hebben geen spiegels  |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Die montage op de beugeltjes is toch ook niet alles, als je beugeltje afbreekt sta je daar ook met een remhendel/koppelingshendel dat niet meer op het stuur vastzit.
Ik heb Kensean klapspiegels uit de us, je kan afstellen hoe hard het gewricht spant, zodat ze niet dichtklappen op de snelweg. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Die montage op de beugeltjes is toch ook niet alles, als je beugeltje afbreekt sta je daar ook met een remhendel/koppelingshendel dat niet meer op het stuur vastzit.
. |
als de motor (om) valt en de spiegel breekt uit dan heeft dat beugeltje meestal nog genoeg vlees over zodat de handle nog steeds vast blijft zitten.
mocht dat niet het geval zijn dan kost een nieuw beugeltje een paar euro,
en is makkelijk reserve mee te nemen, terwijl een nieuwe rempot een paar honderd euro kost.
Tip: draai de boutjes niet knoervast aan, maar gewoon net aan, bij een val draait de bevestiging dan wellicht iets om het stuur heen ipv dat die afbreekt  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
|