lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kokende remolie

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 16:39    Onderwerp: kokende remolie Reageer met quote

Hallo allemaal.

Ik heb last van kokende remolie en wegvallende remmen. Als ik even wacht of wat minder extreem rij komt het wel weer goed.

is dit te verhelpen met andere olie?

Rhino

BerichtGeplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik je DOT 4 of DOT 5.1? Kookpunt van de laatste is hoger. Welke remvloeistof je ook gebruikt: minimaal één keer per jaar vervangen. Koelvloeistof is hygroscopisch en trekt waterdamp aan. Meer vocht zorgt voor een lager kookpunt.
Wat ook zou kunnen helpen: andere remblokken monteren die minder warmte genereren, maar mogelijk net effe minder remwerking hebben.

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 9:08    Onderwerp: remolie Reageer met quote

He' Rob.

Ik neem aan dat je de update van de achgterrem al gehad hebt. Hier is al best veel over geschreven in dit forum...

Ik las trouwens pasgeleden op het Duitse forum dat men in de Rally aparte remolie gebruikt met een hoger kookpunt. Schijnt niet zo makkelijk aan te komen zijn. De persoon in kwestie gerbuikte deze ook op zijn adventure tot volle tevredenheid.

Misschien iemand anders hier ervaring mee ?

Raketman

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Okt. 2010, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het vorige maandag ook gehad. Alle remdruk weg, na afkoelen alles terug normaal. Nu dient gezegd dat de belasting wel vrij extreem was en ik het op deze manier nog nooit gehad heb.

Mijn achterrem heeft de update reeds drie jaar geleden gehad (andere leiding, antiklotsrubber) en de dag ervoor was de remvloeistof vervangen (dot4). Remblokken zijn van Braking.

Ik kan dus nog eens experimenteren met originele remblokken en dot5.1.
Veel meer valt er niet te experimenteren denk ik...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Okt. 2010, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mss slepen je remblokken een beetje door vervuilde pistons? In ieder geval olie verversen, goed ontluchten en bij voorkeur 5.1 gebruiken.
Wout

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Okt. 2010, 12:40    Onderwerp: Re: remolie Reageer met quote

rene+adventure schreef:
He' Rob.

Ik neem aan dat je de update van de achgterrem al gehad hebt. Hier is al best veel over geschreven in dit forum...

Ik las trouwens pasgeleden op het Duitse forum dat men in de Rally aparte remolie gebruikt met een hoger kookpunt. Schijnt niet zo makkelijk aan te komen zijn. De persoon in kwestie gerbuikte deze ook op zijn adventure tot volle tevredenheid.

Misschien iemand anders hier ervaring mee ?

Zal wel race remvloerstof zijn. Dat heeft een veel hoger kookpunt maar heeft nog meer last van verlaging daarvan door water. Die moet je dus vaker vervangen en is duur. book2

Zie bij remvloerstof
http://www.movit-nederland.nl/htmlpages/producten04.php?menu_id=producten
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Okt. 2010, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

ofschoon dot4 aanbevolen staat, kan je gewoon Dot 5.1 nemen (NIET dot-5!). 5.1 is nauwelijks duruder dan 4

Dot-5.1 kookt bij 270 graden... daar kom je niet zo snel aan hoor. Maar, als het nat wordt, kookt het al onder de 200 graden... en dat lukt wel!

dus: regelmatig vervangen!, en dot 5.1 gebruiken.

(voor DOT types , zie http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid)

In de racerij wordt veel dot-5 gebruikt, wat op siliconen basis is. Dat kan je niet mengen en neemt geen water op: Dat is meteen het voordeel EN het nadeel... als er water in komt vormt het belletjes, en is het kookpunt dus gewoon 100 graden ipv 300 ! )

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: