lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Achter rem piept. (950 sm 2007)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hanske

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 22:37    Onderwerp: Achter rem piept. (950 sm 2007) Reageer met quote

Mijn achter rem (950 sm 2007) piepte erg hard met aanremmen, na controle van de blokken tot de conclusie gekomen idea2 dat ze wel een keertje vervangen mochten worden.
Zo gezegt, zo gedaan. Setje originele KTM blokken gehaald bij de dealer (Brembo). De boel netjes schoon gemaakt en gemonteerd met kopervet op de raakvlakken.
Remt inderdaad een stukkie harder maar piept oops nog steeds net zo hard als voorheen. help Iemand tips??? Vond het wel apart dat op de originele KTM verpakking alleen vermeld stond dat dit blokken waren voor een 950 adventure front (geen vermelding 950 supermoto rear). Klopt dit??? Zijn dit dezelfde blokken??? De verkoper verzekerde mij dat dit wel zo was en moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil zag met mijn oude blokken (ook Brembo maar misschien waren dit ook al verkeerde blokken). Blokken paste in ieder geval goed, geen montage problemen en zitten er nu weer zo'n 1000 km. onder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Lecram

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn achterrem (en soms ook voor) piept ook. Ondanks dat ik 8100 km heb gereden. Het zij zo.
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

piepende remmen is een gevolg van resonantie. Normaal helpt het al als alles ingevet is (behalve het remoppervlak uiteraard).
Je kan ook eens een ander merk proberen (dan wordt het nog goedkoper ook).

hanske

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
Mijn achterrem (en soms ook voor) piept ook. Ondanks dat ik 8100 km heb gereden. [color=red]Het zij zo.

Dit soort klanten willen ze bij KTM wel meer hebben denk ik. Als ik me er zomaar bij neer zou leggen had ik ook een Jawa of ander oostblok apparaat kunnen kopen. Ik heb betaald voor "the best brakes mony can buy" zoals ze bij Ktm zeggen en dan verwacht ik geen jankende remmen.
Sorry Lecram, dit is voor mij geen bevredigend antwoord. smartass
Naar boven
hanske

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
piepende remmen is een gevolg van resonantie. Normaal helpt het al als alles ingevet is (behalve het remoppervlak uiteraard).
Je kan ook eens een ander merk proberen (dan wordt het nog goedkoper ook).

Zijn hier goede ervaringen bekend met andere merken blokken. Hoor ze graag......................... gossip
Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel hoor. Ik gebruik al jaren de gesinterde remblokken van GoldFren en die bevallen mij prima. Remt perfect en ja, ook mijn achterrem piept. Een starre schijf, daar zit het probleem (al vind ik niet dat je van een probleem kan spreken). Zet er een zwevende schijf op en je piepen is over. Die "zet" zichzelf namelijk continu.
hanske

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Jawel hoor. Ik gebruik al jaren de gesinterde remblokken van GoldFren en die bevallen mij prima. Remt perfect en ja, ook mijn achterrem piept. Een starre schijf, daar zit het probleem (al vind ik niet dat je van een probleem kan spreken). Zet er een zwevende schijf op en je piepen is over. Die "zet" zichzelf namelijk continu.

Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de prijzen bij GoldFren, kwam op Ebay een setje tegen, voorzijde compleet voor beide zijden (dus 8 blokken totaal) en achterrem ook inclusief (ook nog 2 blokken dus). Alles bij elkaar net zo duur als ik bijna alleen al betaalde voor alleen de achterrem blokken bij mijn dealer.

http://cgi.ebay.nl/Full-Set-Brake-Pads-KTM-SMC950-SUPERMOTO-SMC-950-05-06-/270568271571?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3eff202ed3

Voor wat betreft de starre schijven achter heb je denk ik wel gelijk. Misschien moet ik daar maar eens over nadenken als ze te dun worden.
Naar boven
PHS

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

mijn achterremmetje piept ook.
verhelpen en dan toch weer piepen.
het is niet anders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

hanske schreef:
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de prijzen bij GoldFren, kwam op Ebay een setje tegen, voorzijde compleet voor beide zijden (dus 8 blokken totaal) en achterrem ook inclusief (ook nog 2 blokken dus). Alles bij elkaar net zo duur als ik bijna alleen al betaalde voor alleen de achterrem blokken bij mijn dealer.

http://cgi.ebay.nl/Full-Set-Brake-Pads-KTM-SMC950-SUPERMOTO-SMC-950-05-06-/270568271571?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3eff202ed3

Is een goeie. Daar haal ik ze ook altijd vandaan. thumbsup

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

hanske schreef:

Heb jij 4 remklauwen aan je voorwiel? rolleyes3

Ok, nevermind, ik ging er stomweg vanuit dat het hier om een adventure ging en niet om een sm. domdomdom

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: