Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 22:37 Onderwerp: Achter rem piept. (950 sm 2007) |
|
|
Mijn achter rem (950 sm 2007) piepte erg hard met aanremmen, na controle van de blokken tot de conclusie gekomen dat ze wel een keertje vervangen mochten worden.
Zo gezegt, zo gedaan. Setje originele KTM blokken gehaald bij de dealer (Brembo). De boel netjes schoon gemaakt en gemonteerd met kopervet op de raakvlakken.
Remt inderdaad een stukkie harder maar piept nog steeds net zo hard als voorheen. Iemand tips??? Vond het wel apart dat op de originele KTM verpakking alleen vermeld stond dat dit blokken waren voor een 950 adventure front (geen vermelding 950 supermoto rear). Klopt dit??? Zijn dit dezelfde blokken??? De verkoper verzekerde mij dat dit wel zo was en moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil zag met mijn oude blokken (ook Brembo maar misschien waren dit ook al verkeerde blokken). Blokken paste in ieder geval goed, geen montage problemen en zitten er nu weer zo'n 1000 km. onder. |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
|
Geplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Mijn achterrem (en soms ook voor) piept ook. Ondanks dat ik 8100 km heb gereden. Het zij zo. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 8:25 Onderwerp: |
|
|
piepende remmen is een gevolg van resonantie. Normaal helpt het al als alles ingevet is (behalve het remoppervlak uiteraard).
Je kan ook eens een ander merk proberen (dan wordt het nog goedkoper ook). _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Lecram schreef: | Mijn achterrem (en soms ook voor) piept ook. Ondanks dat ik 8100 km heb gereden. [color=red]Het zij zo. |
Dit soort klanten willen ze bij KTM wel meer hebben denk ik. Als ik me er zomaar bij neer zou leggen had ik ook een Jawa of ander oostblok apparaat kunnen kopen. Ik heb betaald voor "the best brakes mony can buy" zoals ze bij Ktm zeggen en dan verwacht ik geen jankende remmen.
Sorry Lecram, dit is voor mij geen bevredigend antwoord.  |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 13:26 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | piepende remmen is een gevolg van resonantie. Normaal helpt het al als alles ingevet is (behalve het remoppervlak uiteraard).
Je kan ook eens een ander merk proberen (dan wordt het nog goedkoper ook). |
Zijn hier goede ervaringen bekend met andere merken blokken. Hoor ze graag.........................  |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 14:41 Onderwerp: |
|
|
Jawel hoor. Ik gebruik al jaren de gesinterde remblokken van GoldFren en die bevallen mij prima. Remt perfect en ja, ook mijn achterrem piept. Een starre schijf, daar zit het probleem (al vind ik niet dat je van een probleem kan spreken). Zet er een zwevende schijf op en je piepen is over. Die "zet" zichzelf namelijk continu. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 16:32 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Jawel hoor. Ik gebruik al jaren de gesinterde remblokken van GoldFren en die bevallen mij prima. Remt perfect en ja, ook mijn achterrem piept. Een starre schijf, daar zit het probleem (al vind ik niet dat je van een probleem kan spreken). Zet er een zwevende schijf op en je piepen is over. Die "zet" zichzelf namelijk continu. |
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de prijzen bij GoldFren, kwam op Ebay een setje tegen, voorzijde compleet voor beide zijden (dus 8 blokken totaal) en achterrem ook inclusief (ook nog 2 blokken dus). Alles bij elkaar net zo duur als ik bijna alleen al betaalde voor alleen de achterrem blokken bij mijn dealer.
http://cgi.ebay.nl/Full-Set-Brake-Pads-KTM-SMC950-SUPERMOTO-SMC-950-05-06-/270568271571?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3eff202ed3
Voor wat betreft de starre schijven achter heb je denk ik wel gelijk. Misschien moet ik daar maar eens over nadenken als ze te dun worden. |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 19:01 Onderwerp: |
|
|
mijn achterremmetje piept ook.
verhelpen en dan toch weer piepen.
het is niet anders |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Is een goeie. Daar haal ik ze ook altijd vandaan.  _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 24 Jun. 2010, 21:28 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: |
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de prijzen bij GoldFren, kwam op Ebay een setje tegen, voorzijde compleet voor beide zijden (dus 8 blokken totaal) en achterrem ook inclusief (ook nog 2 blokken dus). Alles bij elkaar net zo duur als ik bijna alleen al betaalde voor alleen de achterrem blokken bij mijn dealer.
|
Heb jij 4 remklauwen aan je voorwiel?
Ok, nevermind, ik ging er stomweg vanuit dat het hier om een adventure ging en niet om een sm. domdomdom _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|