lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verlaagde adventure 990

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 20:22    Onderwerp: Verlaagde adventure 990 Reageer met quote

Hallo,

Met een beetje geluk ben ik deze week de nieuwe eigenaar van een KTM Adventure 990. Echter is er mogelijk één probleem. De KTM lijkt verlaagd te zijn. Nu vroeg ik mij af op welke manieren je een Adventure kunt verlagen, de meest voor de hand liggende is de veer aan te passen, maar zijn er ook goedkopere of vaker gebruikte "alternatieve" middelen. Ik wil de motor alleen kopen wanneer deze op de normale hoogte is.

Het gaat om de volgende motor (misschien een bekende op het forum?)
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=982

Ik ga morgen heen om te kijken, maar wil me geen oor aan laten naaien.

P.S. ik zal mij even voorstellen

Ik woon in Noord Holland en ben 31 Jaar, ik rijd nu op een Kawasaki Z750s. De keus voor de KTM is voor duo gebruik en natuurlijk de kick-ass factor, en eigenlijk nog veel meer devil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

hey, welkom

lijkt mij op't eerste zicht niet verlaagd, heeft de verkoper je dat verteld?

de kroonplaten zijn wat lager op de vork geschoven, kan je weer gewoon "normaal" hoog zetten.

weet niet hoe het met de standaard 990 adv is... maar met de hoge
vind ik 'm strakker sturen met de kroonplaten lager, en alle vering-settings op sport.. maar da's persoonlijk natuurlijk.

succes!

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie

Nee, heb ik niet van de verkoper...een maat van mij die er is geweest vertelde het mij (het was mij bij mijn 1e bezoek niet opgevallen). Daarna heb ik de foto's op de site bekeken (er staan 2 Adventures 990 te koop) en ik zie daar idd verschil tussen beide versie's. Dat de vorkpoten door de kroonplaat gezakt zijn kan ik idd zelf wel weer verhogen, maar het gaat mij meer om de achterzijde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

jarno,
kijk eens hier, volgens mij is de veerweg van de 2004 niet-S 2 cm langer als de veerweg van de 2006 niet-S.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249

door dejaren heen is er vanaf 2003 nog al wat veranderd aan de veerwegen.
Gelukkig is de S vanaf 2006 weer in ere hersteld, nl 265 mm veerweg laugh

zo is de LC8 adv tenslotte ontworpen in 2003.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

THX,

Volgens mij is dit alleen lastig te controleren, tenzij er iets op de achter schokbreker staat. (enig idee?)

Dan is het misschien makkelijker om te zien of de Adventure volgens specs is, dus de zithoogte controleren. Deze moet volgens mij bij alle modellen 860mm zijn. (uitgezonderd S versie)

Dus meetlint mee naar de dealer smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

als de veerweg van die 2004 langer is, dan zal hij toch ook wel hoger "zitten" //
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

In ieder geval niet volgens de diverse site's op het net rolleyes4

Maar beide modellen waar ik naar refereerde zijn van 2006, ik heb nu beide link's even bijgevoegd.

Mijn voorkeur (lijkt lager aan de achterzijde)
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=982

Deze lijkt dus "flink" hoger aan de achterzijde.
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=902
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

tja, als de veervoorspanning van die ene iets strakker staat
dan kun je al verschil hebben, of als je de motor een beetje "omduwd" op de zijstandaard dan heb je ook al verschil.

ik dacht dat je het verschil bedoelde met die 2004 die ook op de site staat

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Er is ook nooit een makkelijke manier confused morgen dan maar meten en proefrijden. En de 2004 is ook mooi, maar heeft niet van die hele mooie akra dempers evil

Gegroet en bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Eenmaal aangekomen bij de motor dealer bleek er niets aan de hand laugh2
de KTM was van de standaard shock voorzien. Dat het op de foto's lager leek
komt mogelijk omdat er door twee personen wordt gefotografeerd. (lengteverschil) Ik heb de motor dan ook gekocht na een proefrit laugh2

Groet Jarno
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

felicitaties en veel plezier ermee!
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif