Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 20:22 Onderwerp: Verlaagde adventure 990 |
|
|
Hallo,
Met een beetje geluk ben ik deze week de nieuwe eigenaar van een KTM Adventure 990. Echter is er mogelijk één probleem. De KTM lijkt verlaagd te zijn. Nu vroeg ik mij af op welke manieren je een Adventure kunt verlagen, de meest voor de hand liggende is de veer aan te passen, maar zijn er ook goedkopere of vaker gebruikte "alternatieve" middelen. Ik wil de motor alleen kopen wanneer deze op de normale hoogte is.
Het gaat om de volgende motor (misschien een bekende op het forum?)
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=982
Ik ga morgen heen om te kijken, maar wil me geen oor aan laten naaien.
P.S. ik zal mij even voorstellen
Ik woon in Noord Holland en ben 31 Jaar, ik rijd nu op een Kawasaki Z750s. De keus voor de KTM is voor duo gebruik en natuurlijk de kick-ass factor, en eigenlijk nog veel meer  |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 20:51 Onderwerp: |
|
|
hey, welkom
lijkt mij op't eerste zicht niet verlaagd, heeft de verkoper je dat verteld?
de kroonplaten zijn wat lager op de vork geschoven, kan je weer gewoon "normaal" hoog zetten.
weet niet hoe het met de standaard 990 adv is... maar met de hoge
vind ik 'm strakker sturen met de kroonplaten lager, en alle vering-settings op sport.. maar da's persoonlijk natuurlijk.
succes!
grtz |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reactie
Nee, heb ik niet van de verkoper...een maat van mij die er is geweest vertelde het mij (het was mij bij mijn 1e bezoek niet opgevallen). Daarna heb ik de foto's op de site bekeken (er staan 2 Adventures 990 te koop) en ik zie daar idd verschil tussen beide versie's. Dat de vorkpoten door de kroonplaat gezakt zijn kan ik idd zelf wel weer verhogen, maar het gaat mij meer om de achterzijde. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:15 Onderwerp: |
|
|
jarno,
kijk eens hier, volgens mij is de veerweg van de 2004 niet-S 2 cm langer als de veerweg van de 2006 niet-S.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1249
door dejaren heen is er vanaf 2003 nog al wat veranderd aan de veerwegen.
Gelukkig is de S vanaf 2006 weer in ere hersteld, nl 265 mm veerweg
zo is de LC8 adv tenslotte ontworpen in 2003. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:34 Onderwerp: |
|
|
THX,
Volgens mij is dit alleen lastig te controleren, tenzij er iets op de achter schokbreker staat. (enig idee?)
Dan is het misschien makkelijker om te zien of de Adventure volgens specs is, dus de zithoogte controleren. Deze moet volgens mij bij alle modellen 860mm zijn. (uitgezonderd S versie)
Dus meetlint mee naar de dealer  |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 21:36 Onderwerp: |
|
|
als de veerweg van die 2004 langer is, dan zal hij toch ook wel hoger "zitten" // _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 22:14 Onderwerp: |
|
|
tja, als de veervoorspanning van die ene iets strakker staat
dan kun je al verschil hebben, of als je de motor een beetje "omduwd" op de zijstandaard dan heb je ook al verschil.
ik dacht dat je het verschil bedoelde met die 2004 die ook op de site staat _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Ma, 17 Mei. 2010, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Er is ook nooit een makkelijke manier morgen dan maar meten en proefrijden. En de 2004 is ook mooi, maar heeft niet van die hele mooie akra dempers
Gegroet en bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

Geregistreerd op: 17-5-2010 Berichten: 97
|
Geplaatst: Do, 20 Mei. 2010, 10:42 Onderwerp: |
|
|
Eenmaal aangekomen bij de motor dealer bleek er niets aan de hand
de KTM was van de standaard shock voorzien. Dat het op de foto's lager leek
komt mogelijk omdat er door twee personen wordt gefotografeerd. (lengteverschil) Ik heb de motor dan ook gekocht na een proefrit
Groet Jarno |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 6 Jun. 2010, 8:53 Onderwerp: |
|
|
felicitaties en veel plezier ermee! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|