Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Do, 1 Sep. 2005, 22:44 Onderwerp: banden verwisselen |
|
|
ja ja, we hebben het er al vaker over gehad op het forum en we zouden nog een plakdemootje doen die er nooit meer van gekomen is.......
dus vandaar met mijn twee linkerhanden de vraag der vragen.
Ik wil mijn voorband er af halen, maar dat lijkt me met geen mogelijkheid te lukken.
Lucht er helemaal uit, drie velgrandbeschermkapjes op de velgrand, twee grote bandenlichters eronder, de band zo goed mogelijk in het midden van de velg...........EN TOEN? WAT IS NOU DE TRUC?
groeten, Edwin |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 1 Sep. 2005, 23:03 Onderwerp: |
|
|
bij het ventiel beginne
en verder ken ik er weinig aan uitleggen. Als het goed is hoef je echt niet belachelijk hard te trekken.
Kom de 10e (zaterdag) naar Travelmaniacstreffen en ik doe het je voor (met je eigen motor)
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 2 Sep. 2005, 18:09 Onderwerp: |
|
|
Goed plan, doe dat maar.. Ik wil ook komen, kan ik dat mooi meepikken daar. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

|
Geplaatst: Vr, 2 Sep. 2005, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Ik doe met een borsteltje of m'n hand ofzo wat wasmiddel tussen de velg en de bandrand. Dan glijdt 'ie een stuk beter en heb je niet dat stroeve rubber over het metaal. _________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 2 Sep. 2005, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Eppo schreef: | Ik doe met een borsteltje of m'n hand ofzo wat wasmiddel tussen de velg en de bandrand. Dan glijdt 'ie een stuk beter en heb je niet dat stroeve rubber over het metaal. |
is wel gevaarlijk met het er weer op leggen, dat je band niet over je velg draaid. kan je beter wat talk poeder gebruiken. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2005, 0:01 Onderwerp: |
|
|
naar mijn idee onzin: Zeep plakt de band juist.
Ik leg altijd op met zeep (en alle bandenzaken ook, maar die gebruiken speciale banden zeep), ik neem meestal afwasmiddel.
daarna spoel ik de band liefst effe af, nog nooit een band gehad die doorslipte (en al veeeele op en afgelegd)
Talk is goed voor IN de band, dan glijdy de binnenband mooi in de buitenband, geen pooien, vouwen ... en dus minder lekke banden. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2005, 12:24 Onderwerp: |
|
|
Mannu, tis gelukt (wél met z'n tweeën, watje ben ik toch) mét afwasmiddel. Maar de band bleek toch wel errug stug te zijn (maandagmorgenmodelletje?)
Nog een tip (stomstomstom): ventiel er uit draaien met speciaal sleutelje, zodat écht alle lucht er uit kan.
Nog een tip: ventieldopjes met aan de buitenkant het ventielsleuteltje (weet niet waar dat te koop is).
Inmiddels ook bij Haan Wheels in Schijndel geweest, komt dus een nieuwe velg op. Heb al eens eerder van Gerben begrepen dat de velgen niet altijd even sterk waren, zeg maar deukgevoelig. Ik denk dat daarmee de onbalans bij ca. 80 km/uur (trillen in stuur) opgelost zal zijn.
groetjes en bedankt. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2005, 13:21 Onderwerp: |
|
|
hey.. gaat een lichtje branden bij me!
Bongo, Roosendaal, Ducati, uitlaatjes... _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Bongo Gast
|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2005, 13:32 Onderwerp: |
|
|
jaja...................goeie trip gehad? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2005, 14:30 Onderwerp: |
|
|
zeker.. Wel wat probleempjes hier en daar maar echt lekker gereden! _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 3 Sep. 2005, 19:28 Onderwerp: |
|
|
Hoi!
Tip, die metalen ventieldopjes met uitdraaiertje eraan heb ik ooit eensgekocht bij Halfords.
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Hoi!
Van het duitse forum gevist, en die hebben het weer op het adv riders forum gezien.
Een compact setje om de buitenband van de velg af te drukken.
Waar het te koop is, en wat het kost, dat weet ik niet.
Dat het het ei van columbus is, dat weet ik wel http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=4024
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Het idee is super, en volgens mij makkelijk zelf na te maken als je een beetje thuis bent in het metaal en las gebeuren.
De lekke band losdrukken van de velg als het wiel nog IN de motor zit dus
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 21:38 Onderwerp: |
|
|
ik vond het maar erg omslagtig en mij leek de U met schroef beter  _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2005, 21:46 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | ik vond het maar erg omslagtig en mij leek de U met schroef beter  |
Die gemodificeerde lijmtang van Schradt bedoel je?
Dit lijkt me in ieder geval compacter, zoniet lichter om mee te nemen.
Ik weet niet wat in de praktijk beter werkt, de tang of de hefboom met staaldraad
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
|