lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

voorste tandwiel vervangen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 21:43    Onderwerp: voorste tandwiel vervangen Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik wil mijn voorste tandwiel vervangen door 1 met 16 tanden.
Nu is mijn vraag, moet dan de ketting er af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, wel de koppelingscylinder en voor 't gemak 't achterwiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Nee, wel de koppelingscylinder en voor 't gemak 't achterwiel.


Koppelingscylinder hoeft er toch niet af? Althans niet bij een 990.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
shulty



Geregistreerd op: 11-2-2010
Berichten: 161
Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zo heb ik het gedaan....

Daan schreef:
het is krap, maar het gaat best.
Ik ben er op mijn gemak een drie kwartier mee bezig geweest.
Ketting hoeft echt niet door midden.

Acherwiel er uit, voor maximale speling van de ketting,
moer vtw los, clindertje van de koppdrukstift los, let op,
er kan een klein pennetje uit de drukstift vallen die voorkomt nl
dat de stift kan roteren. is makkelijk weer terug te plaatsen.

Met het eraf schuiven van de 17 mooet je het vtw nog iets verdraaien
om hem langs de achterbrug te kunnen schuiven.
Het is krap, maar het gaat echt hoor.
Ik heb ook eens een verslag gelezen van een amerikaan, die heeft met
een haakse slijper 1 tand van het tandwiel afgefreesd om hem langs
de brug te kunnen schuiven, maar dit is echt niet nodig.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:


Koppelingscylinder hoeft er toch niet af? Althans niet bij een 990.


nou echt wel hoor, bij de 950 en de 990.

vooral de 17 er af krijgen is krap, de 16 monteren gaat makkelijker,
omdat die kleiner is.

aha, ik zie dat iemand me voor geweest is,
en de zoekfunctie heeft gebruikt thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
demito schreef:


Koppelingscylinder hoeft er toch niet af? Althans niet bij een 990.


nou echt wel hoor, bij de 950 en de 990.

vooral de 17 er af krijgen is krap, de 16 monteren gaat makkelijker,
omdat die kleiner is.

aha, ik zie dat iemand me voor geweest is,
en de zoekfunctie heeft gebruikt thumbsup


Alle ik geloof u. Ik kan mij alleen niet herinneren dat ik dat daar de laatste keer afgehaald heb. Eerste tekenen van alzheimer misschien. goofy

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

hij moet wel los, maar niet afgetapt,
gewoon aan de slang laten bungelen (niet in de handle knijpen)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
hij moet wel los, maar niet afgetapt,
gewoon aan de slang laten bungelen (niet in de handle knijpen)


dus gewoon de schroefjes lossen en klaar. er moet verder niets mee gebeuren achteraf of zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Terugzetten. dozey grin

En er daarbij voor zorgen dat het "pinnetje" door de drukstang mooi op z'n plaats zit in het plastic achter de koppelingscylinder. Anders werkt de koppeling niet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

en met je vinges van de koppelingshendel afblijven als ie los is!

Achterwiel hoeft ook alleen los: Effe naar voren schuiven (met de spanners langs de boutjes, en dan de ketting achter er afleggen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
shulty



Geregistreerd op: 11-2-2010
Berichten: 161
Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)

BerichtGeplaatst: Di, 11 Mei. 2010, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, gaat perfect zoals hierboven beschreven...

Wel zeker op dat pinnetje letten van de koppelingscilinder, dat schuift nogal gemakkelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Mei. 2010, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb overlaatst ook op vrij eenvoudige wijze het 17tands tandwiel vervangen door een 16tands. Voornamelijk omdat het eerste zwaar versleten was en omdat ik curieus was naar het effect van die 16tands.

Wel, vandaag heb ik mijn moto terug gekregen (groot onderhoud) en ik heb meteen een nieuwe kettingkit laten installeren. Met 17tands kanwiel. Moto reageert minder heftig, en dat vind ik best fijn zo. "minder heftig" is sowieso relatief bij een KTM grin3

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif