Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 21:43 Onderwerp: voorste tandwiel vervangen |
|
|
Hallo allemaal,
Ik wil mijn voorste tandwiel vervangen door 1 met 16 tanden.
Nu is mijn vraag, moet dan de ketting er af? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Nee, wel de koppelingscylinder en voor 't gemak 't achterwiel. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Nee, wel de koppelingscylinder en voor 't gemak 't achterwiel. |
Koppelingscylinder hoeft er toch niet af? Althans niet bij een 990. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Zo, 9 Mei. 2010, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Zo heb ik het gedaan....
Daan schreef: | het is krap, maar het gaat best.
Ik ben er op mijn gemak een drie kwartier mee bezig geweest.
Ketting hoeft echt niet door midden.
Acherwiel er uit, voor maximale speling van de ketting,
moer vtw los, clindertje van de koppdrukstift los, let op,
er kan een klein pennetje uit de drukstift vallen die voorkomt nl
dat de stift kan roteren. is makkelijk weer terug te plaatsen.
Met het eraf schuiven van de 17 mooet je het vtw nog iets verdraaien
om hem langs de achterbrug te kunnen schuiven.
Het is krap, maar het gaat echt hoor.
Ik heb ook eens een verslag gelezen van een amerikaan, die heeft met
een haakse slijper 1 tand van het tandwiel afgefreesd om hem langs
de brug te kunnen schuiven, maar dit is echt niet nodig.
Daan |
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 9:28 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: |
Koppelingscylinder hoeft er toch niet af? Althans niet bij een 990. |
nou echt wel hoor, bij de 950 en de 990.
vooral de 17 er af krijgen is krap, de 16 monteren gaat makkelijker,
omdat die kleiner is.
aha, ik zie dat iemand me voor geweest is,
en de zoekfunctie heeft gebruikt  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 13:05 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | demito schreef: |
Koppelingscylinder hoeft er toch niet af? Althans niet bij een 990. |
nou echt wel hoor, bij de 950 en de 990.
vooral de 17 er af krijgen is krap, de 16 monteren gaat makkelijker,
omdat die kleiner is.
aha, ik zie dat iemand me voor geweest is,
en de zoekfunctie heeft gebruikt  |
Alle ik geloof u. Ik kan mij alleen niet herinneren dat ik dat daar de laatste keer afgehaald heb. Eerste tekenen van alzheimer misschien.  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 13:16 Onderwerp: |
|
|
hij moet wel los, maar niet afgetapt,
gewoon aan de slang laten bungelen (niet in de handle knijpen) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 14:18 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | hij moet wel los, maar niet afgetapt,
gewoon aan de slang laten bungelen (niet in de handle knijpen) |
dus gewoon de schroefjes lossen en klaar. er moet verder niets mee gebeuren achteraf of zo? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 18:23 Onderwerp: |
|
|
Terugzetten.
En er daarbij voor zorgen dat het "pinnetje" door de drukstang mooi op z'n plaats zit in het plastic achter de koppelingscylinder. Anders werkt de koppeling niet goed. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 10 Mei. 2010, 19:46 Onderwerp: |
|
|
en met je vinges van de koppelingshendel afblijven als ie los is!
Achterwiel hoeft ook alleen los: Effe naar voren schuiven (met de spanners langs de boutjes, en dan de ketting achter er afleggen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Di, 11 Mei. 2010, 12:08 Onderwerp: |
|
|
Yep, gaat perfect zoals hierboven beschreven...
Wel zeker op dat pinnetje letten van de koppelingscilinder, dat schuift nogal gemakkelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 12 Mei. 2010, 23:29 Onderwerp: |
|
|
ik heb overlaatst ook op vrij eenvoudige wijze het 17tands tandwiel vervangen door een 16tands. Voornamelijk omdat het eerste zwaar versleten was en omdat ik curieus was naar het effect van die 16tands.
Wel, vandaag heb ik mijn moto terug gekregen (groot onderhoud) en ik heb meteen een nieuwe kettingkit laten installeren. Met 17tands kanwiel. Moto reageert minder heftig, en dat vind ik best fijn zo. "minder heftig" is sowieso relatief bij een KTM  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|