Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Di, 6 Apr. 2010, 18:53 Onderwerp: veerpoot vastzetten. |
|
|
Weet iemand waarom je de veerpoten 5 mm moet laten uitsteken ?
Dit zou erg belangrijk zijn. Waarom ?
Heeft dit te maken met het feit dat je anders het balhoofd niet juist krijgt gesteld ? _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 6 Apr. 2010, 20:46 Onderwerp: |
|
|
euh, nee.
wel belangrijk dat het "dekseltje" niet mee in de kroonplaat geklemd zit. ofwel heeft het daarmee te maken (dat de poot toch zou vervormen de bovenste 5mm, waar dat dekseltje erin schroeft.)
ofwel om hem iets vlotter te laten sturen. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 6 Apr. 2010, 22:22 Onderwerp: |
|
|
ik heb heeel veel kmīs gereden met het dopje gelijk aan de kroonplaat, er in gestoken dus. ik zou het niet weten waarom niet. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Di, 6 Apr. 2010, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof dat het eerder iets te maken heeft met het stellen van het balhoofd. Als de bovenste brug (welke de veerpoten klemt aan de bovenste zijde) 5 mm hoger staat zal het balhoofd naar mijn gevoel ook 5 mm meer speling hebben.. Maar ja zeker weet ik het niet. (Staat ook niet in handboek). _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 9 Apr. 2010, 20:26 Onderwerp: |
|
|
??? bedoel je de poten 5 mm doorsteken?
Dat leidt tot een stijlere balhoofdhoek en daardoor iets nerveuzer rijgedrag.
Origineel staan ze gewoon vlak met de bovenkant hoor. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 9 Apr. 2010, 21:05 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Ik geloof dat het eerder iets te maken heeft met het stellen van het balhoofd. Als de bovenste brug (welke de veerpoten klemt aan de bovenste zijde) 5 mm hoger staat zal het balhoofd naar mijn gevoel ook 5 mm meer speling hebben.. Maar ja zeker weet ik het niet. (Staat ook niet in handboek). |
Het al dan niet doorsteken van de vorkpoten heeft niets te maken met de balhoofdspeling hoor.
als je de poten door laat steken dan blijft de afstand tussen onderste en bovenste kroonplaat immers gelijk, dus dat maakt niets uit  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Vr, 9 Apr. 2010, 22:34 Onderwerp: veerpoot |
|
|
Ok... Ik lees dat een aantal van jullie de bovenzijde van de rempoot gelijk heeft met vorkbrug en dat hier nog nooit problemen mee zijn ondervonden
(In de handleiding staat wel duidelijk dat je de veerpoten 5 mm moet laten doorsteken.)Maar dat is kennelijk toch niet van essentieel belang.
Ik had ze zelf eerst ook gelijk staan, doch meende dat het balhoofd niet strak stond hierdoor. (Ik raakte namelijk aan de zwabber op de snelweg).
Uiteindelijk weet ik nu dat ik ietwat (ong. 1mm) speling heb op de wiellagers van het voorwiel. (zou eigenlijk niet mogen, want deze wielen hebben pas 2000 km er op zitten. ) Krijg inmiddels een paar nieuwe lagers van de leverancier.  _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 11:27 Onderwerp: |
|
|
Je draait altijd eerst de balhoofdpen aan, dan de klem van de bovenste kroonplaat om de balhoofdpen (dat is als het ware de borgmoer) en dan pas de 2 vorkpootklemmen van de bovenste kroonplaat: Speling op het balhoofd kan dus allen als je het in de verkeerde volgorde doet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 15:05 Onderwerp: veerpoot |
|
|
Ok dokter.
Had ik zo gedaan. Voelde echter nog steeds speling maar nadat ik het voorwiel van de grond had vrijgemaakt bleek dat de speling in het lager van het voorwiel zat. Het is maar 1 mm. Dus ik ga er van uit dat een van de wiellagers kapot is.
Zoals gezegd zijn de wielen nog nagnoeg nieuw. Ik krijg van de leverancier een paar nieuwe lagers. Komt dit wel eens voor bij nieuwe wielen ? _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Apr. 2010, 15:25 Onderwerp: |
|
|
Nee, zou echt niet mogen.
toch ook wel gevaarlijk: ASAP vervangen! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|