lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

olie lekkage,..waarvandaan ??
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theo.nl

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2005, 10:33    Onderwerp: olie lekkage,..waarvandaan ?? Reageer met quote

Vrijdag de Rubberbutt 2005 gereden ,...eem kleine 1000km door de Eifel-Elzas-Vogezen en Ardennen.

Dit allemaal georganiseerd door De Aprilia-riders en voor het goede doel www.Kika.nl

LC8 heeft zich ondanks het hondeweer (>400km) perfect gehouden.

Het enigste wat irriteert is dat hij gaandeweg slechter gaat koppelen, één slagje aan het rode wieltje van de koppelingshendel en het gaat weer beter.

Brouwer moet er maar weer ff naar kijken deze week, na de dolomietentrip had ik dat ook al, toen een pakking vervangen bij de koppelingcylinder.

Maar wat me wel zorgen baart is een lichte olielekkage, aan de linkerzijde van het blok, het is een soort van zweten.
Het linkerdeksel was duidelijk vet, heb geprobeerd het te lokaliseren, maar kan het niet goed zien, dan moet ik de tank demonteren.

Heeft iemand een idee, wat het zou kunnen zijn of komt het iemand bekend voor ?

A.s. Vrijdag ga ik op weg naar de Franse Alpen, Franse Pyreneën en Andorra voor een kleine 5000km en dit baart me dus echt zorgen anxious undecided sad3

Donderdag morgen heb ik al een afspraak bij Brouwer voor een nieuwe achterband, en een vakantiecheck maar misschien is er wel iets meer aan de hand.,.....ik hoop dat ze de rest ook nog kunnen doen, ...morgen ff bellen voor meer tijd !

De foto's zijn wat ingezoomd, dus geven misschien eerder een beeld van het spoor van de lekkage, dan van de plek waar het lekt/zweet.

Olie-lekkage-01 (Small).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  45.48 KB
 Weergegeven:  15660 keer

Olie-lekkage-01 (Small).JPG

Olie-lekkage-06 (Small).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  42.1 KB

Olie-lekkage-06 (Small).JPG

Olie-lekkage-07 (Small).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  40.59 KB

Olie-lekkage-07 (Small).JPG

Prutzer

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2005, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, waar zal het lekken, er zit daar niet ietswat specefiek met olie te maken heeft, misschien klepdeksel of de nokkensketting plug aan de zijkant van de cilinderkop, haal de tank er ff af en je ziet het meteen Smile stunned

theo.nl schreef:
Het enigste wat irriteert is dat hij gaandeweg slechter gaat koppelen, één slagje aan het rode wieltje van de koppelingshendel en het gaat weer beter.

Kijk ff naar het vloeistofniveau in de koppelingsreservoir, ik heb het ook meegemaakt, maar toen had ik gaandeweg geen koppeling meer omdat de vloeistof eruitgelopen was via de cup in hulpcilinder evil3

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2005, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

lekken: idd: tank eraf, alles schoonmaken (evt met remmenreiniger) en kijken waar het vandaan komt. Kan lastig zijn!

Kijk in ieder geval effe kritisch naar de oliedruksensor, achterop de eerste cilinder: Meerdere gevallen waarbij die is gaan lekker bekend. Het loopt dan tussen de 2 cilinders door, en alles wortd vet, erg moeilijk te zien waar het vandaan kwam

Tutu

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2005, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb daar binnen 2000 km ook lekkage gehad. Was iets van een slang aan de olietank ofzo...?? Het liep er wel met een plas uit dus veel meeer dan bij jou.

Succes voor je vertrek naar de Pyreneën thumbsup

Rein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2005, 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag nog effe gekeken wat daar zoal zit en verdacht kan zijn:

- Olieslang naar tank (idd)
- olieaftapplug tank (als ie geen neiuw koperringetje heeft gehad kan ie een drupje lekken

en dan aan het koppelingsdeksel: Kabeldoorvoer van de generatorkabel: Die zweet bij mij ook iets, maar das echt heeeeeeel weinig.

Theo.nl

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Aug. 2005, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Olienivo blijft gelijk en het is ook niet zo dat het eruit druppelt.
Ik heb het idee dat op het moment dat de motor flink wordt belast het een beetje zweet/lekt.

Ga morgen maar eens bellen met Brouwer en jullie aanbevelingen doorgeven, en zo snel mogelijk de lc8 daar maar neer zetten,...vrijdag ga ik al weg, en dat moet het klaar zijn !

olielakkage.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  10.34 KB
 Weergegeven:  15598 keer

olielakkage.JPG

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Aug. 2005, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. als ie daar iets zweet dan zal dat in ieder geval niet voor ernstige problemen zorgen. Tis van de optiek uit niet mooi, maar je zal er niet door stilstaan
Theo.nl

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Aug. 2005, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Morgenochtend ben ik bij Brouwer, en gaan we het bekijken, indien nodig kunnen we dan nog onderdelen regelen voordat ik op reis ga vrijdag a.s.

Ik laat morgen wel wat weten !

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Aug. 2005, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

He Theo, als je toch al die kant op gaat, waarom rij je dan niet effe langs Obertauern? lc8.info treffen, er zijn 6 plaatsen vrijgekomen, dus evt kan je zelfs alles meedoen als je wilt smiley
Theo.nl

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Aug. 2005, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het had een optie kunnen zijn, ....echter ligt Obertauern ongeveer 925km van ons Hotel in de Franse Alpen af.

....niet echt in de richting dus rolleyes2 rolleyes4 dizzy2 rolleyes5

Theo.nl

BerichtGeplaatst: Di, 23 Aug. 2005, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
tja.. als ie daar iets zweet dan zal dat in ieder geval niet voor ernstige problemen zorgen. Tis van de optiek uit niet mooi, maar je zal er niet door stilstaan

Het was inderdaad deze plek,...alles netjes schoongemaakt, beetje kit langs het rubber en weer gemonteerd,...nu maar afwachten hoe lang het goed gaat !

...dit omdat er meer last van hebben op die plek.

Brouwer heeft foto's gemaakt hiervan en gaat het bij KTM aankaarten !

Koppeling is ook uit elkaar geweest, en is allemaal in orde, wel andere vloeistof erin nu, meer bestnad tegen hogere temperaturen.

Waarschijnlijk is het het zuigertje bij de koppelingshendel die de problemen geeft, loopt te langzaam terug !

Verder een nieuwe achterband en alles is hopenlijk weer Tip-Top in orde !

Ik moet wel even mijn complimenten maken aan Brouwer, dat ik zo kort voor de vakantie even een 3/4 dag binnen kan komen vallen. thumbsup thumbsup

Brillie

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Aug. 2005, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb exact het zelfde met dat olie zweten (2005 S) alleen wat meer heftiger.
Ik bel morgen ff na de dealer.

Tutu

BerichtGeplaatst: Do, 1 Sep. 2005, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Brillie schreef:

Zal , net als bij mij, de aftapplug/ slang zijn van het tankje. DAn loopt ie gewoon leeg en ligt er elke dag een plas onder....denk ik rolleyes2

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Brillie

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Brillie schreef:

Zal , net als bij mij, de aftapplug/ slang zijn van het tankje. DAn loopt ie gewoon leeg en ligt er elke dag een plas onder....denk ik rolleyes2

Reinier

Was ergens een schroefje die niet 100% strak zat.. is alweer voormekaar Smile

mike

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

He hallo,

Ik heb nu welgeteld 5 km gereden en hetzelfde geval dus....
Linkerkant olelekkage...

Welke schroef was niet juist aangedraaid ? Kan ik dit zelf doen of daarvoor terug naar brouwer ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: