lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Einde van de lijdensweg ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 0:25    Onderwerp: Einde van de lijdensweg ? Reageer met quote

Vwala, knoop doorgehakt. Een klein beetje moegetergd heb ik zonet een offerte-aanvraag gedaan voor een revisie van het motorblok wreck .
Lekkende voorste cylinder, uitgaande as versnellingsbak en nog wat gedoe.

Wat een mens al niet doet van dommigheden omdat ie dolgraag met z'n motor rijdt stars .
Kijken wat het wordt...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

Lek? Zoals in compressieverlies? Of komt er olie uit? Waar?

En ja, als ge ze graag ziet ben je vergevingsgezind. grin2
Succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

Waterlek voorste cylinder...tot nu toe enkel water naar buiten, niet in de olie. Maar dat blijft natuurlijk niet zo thinking .
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Had je niet beter een offerte voor een 2010 gevraagd dan? grin3 rijdt ook lekker, is een KTM, je hebt 3 jaar garantie etc....
_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Waterlek voorste cylinder...tot nu toe enkel water naar buiten, niet in de olie. Maar dat blijft natuurlijk niet zo thinking .


ik snap echt niet waarom dan een revisie van het motorblok nodig is.
alleen je voorste cillinder eraf, repareren en klaar. worried2 worried2
versnellingsbak ff nieuw kerinkje probleem opgelost.
een totale revisie zal flink in de papieren lopen
als dat te duur is zou je een 2de hands blok kunnen overwegen,
bvb van een schademotor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Raketman schreef:
Waterlek voorste cylinder...tot nu toe enkel water naar buiten, niet in de olie. Maar dat blijft natuurlijk niet zo thinking .


ik snap echt niet waarom dan een revisie van het motorblok nodig is.
alleen je voorste cillinder eraf, repareren en klaar. worried2 worried2


hij heeft zeker deze link helemaal gelezen(zie laatste 10 pagina's)
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=147440&page=85

Als ziet in die link wat er aangetroffen werdt bij alleen een koel water lek dan wordt je er niet vrolijk van(zie foto)

aanleg vlak van de cylinder is gewoon rondom een gleuf in onstaan?



769419883_kCpDB-L.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  81.37 KB
 Weergegeven:  278 keer

769419883_kCpDB-L.jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 2:45    Onderwerp: Reageer met quote

cillinder plus kop moeten toch altijd afgevlakt worden ???
dan is die ring helemaal weg
en je kunt ook een nieuwe cillinder overwegen ipv complete rivisie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
versnellingsbak ff nieuw kerinkje probleem opgelost.


Neenee, versnellingsbak nieuwe uitgaande as bucktooth ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
cillinder plus kop moeten toch altijd afgevlakt worden ???
dan is die ring helemaal weg
en je kunt ook een nieuwe cillinder overwegen ipv complete rivisie.


In 't geval van de foto zit de "ring" in het carter, waar de cylinder erop moet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

't Lijkt voorlopig enorm mee te vallen...
As hoeft niet vervangen te worden, vochtige cylinder zou afkomstig zijn van een traag lekkend voorste kleppendeksel en smurrie in het koelcircuit zou -alweer, voor de -tigste keer- de waterpomp zijn...

We leven op hoop dus bucktooth .

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

hoe gaan ze het probleem met die uitgaande as dan oplossen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
't Lijkt voorlopig enorm mee te vallen...
As hoeft niet vervangen te worden, vochtige cylinder zou afkomstig zijn van een traag lekkend voorste kleppendeksel en smurrie in het koelcircuit zou -alweer, voor de -tigste keer- de waterpomp zijn...

We leven op hoop dus bucktooth .


Die smurrie, hoe ziet dat er uit ? Wat voor symptonen geeft dat ?

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Als 't hetzelfde is als bij iedereen: donkergrijs. Afkomstig van "zand"resten van de gietmal. Ik had ineens een laagje van bijna een cm in 't reservoir. Koelvloeistof eruit, pomp open en circuit grondig in alle richtingen gespoeld met de tuinslang. As en dichting vervangen, hervuld. Tot nu toe blijft het proper. Mijn as was licht ingelopen. Als de dichting doorgaat krijg je koelvloeistof in de olie, de papieren filter zwelt op, olie kan er niet meer door. (de ribben van de filter zijn dan niet meer mooi recht) Het lampje van de olie begint te knipperen/branden.

Of 't moet zijn dat er toch ergens een cylinderpakking olie doorlaat naar 't koelcircuit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Kort samengevat :

-"natte" cylinder blijkt afkomstig van een traag lekkende kleppendekselpakking. Oef. Na volledige uitbouw van het blok, ontvetting, hermontage en test issie dicht.
Was ook moeilijk te zien, zo zonder alles te demonteren. Die voorste tiet zit echt volledig ingepakt uhoh ...

- Smurrie in koelcircuit blijkt nog restant te zijn van vorige waterpompherstelling. Toen is het niet grondig uitgespoeld, bij deze dus wel. Pomp blijkt nog in orde, druktesten uitgevoerd. Meteen ook de reden waarom de kostprijs van het gehele nazicht merkwaardig laag blijkt te zijn smug .

- Ingelopen splines van de uitgaande as blijken geen aanleiding tot grote paniek. Mijn procedure om verdere schade tegen te gaan blijkt een goeie, want alles wordt op identieke wijze terug gemonteerd.

Aldus werd mij vandaag medegedeeld...ik ben vrij tevreden, maar ik ga het zaakje toch van heel nabij blijven controleren.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:

- Ingelopen splines van de uitgaande as blijken geen aanleiding tot grote paniek. Mijn procedure om verdere schade tegen te gaan blijkt een goeie, want alles wordt op identieke wijze terug gemonteerd.



Kan je die procedure effe verduidelijken? ears
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif