Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 0:25 Onderwerp: Einde van de lijdensweg ? |
|
|
Vwala, knoop doorgehakt. Een klein beetje moegetergd heb ik zonet een offerte-aanvraag gedaan voor een revisie van het motorblok .
Lekkende voorste cylinder, uitgaande as versnellingsbak en nog wat gedoe.
Wat een mens al niet doet van dommigheden omdat ie dolgraag met z'n motor rijdt .
Kijken wat het wordt...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 8:09 Onderwerp: |
|
|
Lek? Zoals in compressieverlies? Of komt er olie uit? Waar?
En ja, als ge ze graag ziet ben je vergevingsgezind.
Succes.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 12:27 Onderwerp: |
|
|
Waterlek voorste cylinder...tot nu toe enkel water naar buiten, niet in de olie. Maar dat blijft natuurlijk niet zo .
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 12:55 Onderwerp: |
|
|
Had je niet beter een offerte voor een 2010 gevraagd dan? rijdt ook lekker, is een KTM, je hebt 3 jaar garantie etc....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 22 Apr. 2010, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Waterlek voorste cylinder...tot nu toe enkel water naar buiten, niet in de olie. Maar dat blijft natuurlijk niet zo . |
ik snap echt niet waarom dan een revisie van het motorblok nodig is.
alleen je voorste cillinder eraf, repareren en klaar.
versnellingsbak ff nieuw kerinkje probleem opgelost.
een totale revisie zal flink in de papieren lopen
als dat te duur is zou je een 2de hands blok kunnen overwegen,
bvb van een schademotor.
|
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 2:45 Onderwerp: |
|
|
cillinder plus kop moeten toch altijd afgevlakt worden ???
dan is die ring helemaal weg
en je kunt ook een nieuwe cillinder overwegen ipv complete rivisie.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 7:49 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | versnellingsbak ff nieuw kerinkje probleem opgelost.
|
Neenee, versnellingsbak nieuwe uitgaande as ...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 23 Apr. 2010, 18:09 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | cillinder plus kop moeten toch altijd afgevlakt worden ???
dan is die ring helemaal weg
en je kunt ook een nieuwe cillinder overwegen ipv complete rivisie. |
In 't geval van de foto zit de "ring" in het carter, waar de cylinder erop moet...
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 13:01 Onderwerp: |
|
|
't Lijkt voorlopig enorm mee te vallen...
As hoeft niet vervangen te worden, vochtige cylinder zou afkomstig zijn van een traag lekkend voorste kleppendeksel en smurrie in het koelcircuit zou -alweer, voor de -tigste keer- de waterpomp zijn...
We leven op hoop dus .
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 16:16 Onderwerp: |
|
|
hoe gaan ze het probleem met die uitgaande as dan oplossen?
|
|
Naar boven |
|
 |
TRX
Geregistreerd op: 30-5-2009 Berichten: 234 Woonplaats: de westhoek
|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 0:32 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | 't Lijkt voorlopig enorm mee te vallen...
As hoeft niet vervangen te worden, vochtige cylinder zou afkomstig zijn van een traag lekkend voorste kleppendeksel en smurrie in het koelcircuit zou -alweer, voor de -tigste keer- de waterpomp zijn...
We leven op hoop dus . |
Die smurrie, hoe ziet dat er uit ? Wat voor symptonen geeft dat ?
_________________ Voor al uw foto's : www.im-design.be  |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Als 't hetzelfde is als bij iedereen: donkergrijs. Afkomstig van "zand"resten van de gietmal. Ik had ineens een laagje van bijna een cm in 't reservoir. Koelvloeistof eruit, pomp open en circuit grondig in alle richtingen gespoeld met de tuinslang. As en dichting vervangen, hervuld. Tot nu toe blijft het proper. Mijn as was licht ingelopen. Als de dichting doorgaat krijg je koelvloeistof in de olie, de papieren filter zwelt op, olie kan er niet meer door. (de ribben van de filter zijn dan niet meer mooi recht) Het lampje van de olie begint te knipperen/branden.
Of 't moet zijn dat er toch ergens een cylinderpakking olie doorlaat naar 't koelcircuit.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Kort samengevat :
-"natte" cylinder blijkt afkomstig van een traag lekkende kleppendekselpakking. Oef. Na volledige uitbouw van het blok, ontvetting, hermontage en test issie dicht.
Was ook moeilijk te zien, zo zonder alles te demonteren. Die voorste tiet zit echt volledig ingepakt ...
- Smurrie in koelcircuit blijkt nog restant te zijn van vorige waterpompherstelling. Toen is het niet grondig uitgespoeld, bij deze dus wel. Pomp blijkt nog in orde, druktesten uitgevoerd. Meteen ook de reden waarom de kostprijs van het gehele nazicht merkwaardig laag blijkt te zijn .
- Ingelopen splines van de uitgaande as blijken geen aanleiding tot grote paniek. Mijn procedure om verdere schade tegen te gaan blijkt een goeie, want alles wordt op identieke wijze terug gemonteerd.
Aldus werd mij vandaag medegedeeld...ik ben vrij tevreden, maar ik ga het zaakje toch van heel nabij blijven controleren.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
- Ingelopen splines van de uitgaande as blijken geen aanleiding tot grote paniek. Mijn procedure om verdere schade tegen te gaan blijkt een goeie, want alles wordt op identieke wijze terug gemonteerd.
|
Kan je die procedure effe verduidelijken?
|
|
Naar boven |
|
 |
|