Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 2:54 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat past. de 'lange' kant van de kop van de bouten komt tegen die opstaande rand aan waardoor ze niet kunnen ronddraaien wanneer je de moer aantrekt.
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 5:04 Onderwerp: |
|
|
haal je achterwiel er eerst eens uit, dan kan je het zien
|
|
Naar boven |
|
 |
brambram
Geregistreerd op: 7-8-2009 Berichten: 36
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 13:01 Onderwerp: |
|
|
Hoi Rene,
dat 45 tands tandwiel heb ik ook sinds de zomer en past perfect met de standaard boutjes.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 17:52 Onderwerp: |
|
|
Hou er rekening mee dat 16-45 redelijk heftig is qua trekkracht...tov volledig origineel draai je ook ergens tussen de 800-1000 rpm hoger in elke versnelling.
Die 16-45 ligt er ook op als m'n offroadwielen eronder zitten, en zo superaangenaam kan ik dat toch niet noemen op verhard. Offroad ok, je kan veel meer in 2de blijven en doorploegen maar onroad ...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Brambram. Ik heb je bericht gelezen dus bij jou liggen de koppen van de bouten dus nu ook op het kettingwiel en zijn ze dus niet meer verzonken ?
Omdat ikzelf meer off-raod wil rijden wil ik deze overbrenging eens proberen. Kijken hoe het bevalt... Ik realiseer me zeker dat de trekkracht een stuk feller zal zijn....Ik had alleen gedacht dat het niet zoveel uitmaakte omdat ik de overgang van 17 op 16 vooraan ook wel vond meevallen. We zullen zien en anders heb ik de 42 er weer zo op liggen.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Ik rij al jaren met 16-45 en vind het super.
ok... toen ik vanuit Oost Berlijn terugreed over de snelweg, en diverse keren 200+ op de teller had, kreeg in de indruk dat ie wat veel toeren liep... maar ging nog steeds niet in de begrenzer hoor!
Op de weg is het natuurlijk een beetje kort (ik schakel dan gewoon 2 versnellinen tegelijk op), maar offroad is het super: Korte 1, en goeie versnellingskeuze in het terrein.
De kopjes van de ovale bouten vallen in de 'verdunning' van het tandwiel, pas dus prima.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Za, 12 Dec. 2009, 11:58 Onderwerp: tandwiel |
|
|
Tandwiel gemonteerd en gisteren een proefrit (flink) door natte veldwegen gemaakt, aslmede snelweg en " normale " verharde wegen.
Tandwiel bevalt super. Je trekt veel langer door in de lage versnellingen en bij verkeersdrempels komt hij op het gas in de 1e en 2e versnellingen voor gemakkelijk omhoog. (niet nodig maar wel leuk) Voor off-road gebruik gaat hij er niet meer af.
Eindelijk... Zo moet een LC8 toch zijn. toch ??
O ja en de snelweg is ook prima. Bij mij gaat hij niet meer er af.
(wel heb ik sinds kort het hoge spatbord voor gemonteerd en bij hoge snelheid op de snelweg lijkt het alsof hij voor ietsjes zwabbert )
Momenteel zit ik op een ratio van 40 % weg en 60 % off-road. (moet wel nog veel leren, maar het gaat steed beter) Dus darom gaat hij er zeker ook niet af.
O ja de grote tank (safari) doet het off-road ook heel goed. Ik heb totaal niet het gevoel dat dit nadeliger is geworden in het veld. Heb wel nog niet met een volle tank gereden maar dit is ook niet verstandig lijkt me.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|