lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

vraagje ivm 45 tands tandwiel

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Dec. 2009, 22:15    Onderwerp: vraagje ivm 45 tands tandwiel Reageer met quote

Ik ben voornemens om mij een combinatie 16 tands voor en een 45 tands achter te plaatsen.
Ik heb inmiddels het 45 tands tandwiel ontvangen via ktm versand.de
Ik heb speciaal naar een 45 tandwiel van mijn motor gevraagd ( een adventure 950 bouwjaar 2005).
Ik zie op de verpakking het ktm nr. 60010051045 staan

Echter wat ik ook zie is dat op het huidige 42 tands tandwiel de bouten een ovale kop hebben (zie foto). Deze bouten zijn verzonken in het 42-er tandwiel.

Ik zie dat het nieuwe 45er tandwiel aan beide zijde een rond rond gat hebben (en dus niet ovaal). Wel is er aan een zijde een opstaande rand in het midden.

Heb ik nu het verkeerde gekregen ? Of moet ik andere bouten aanschaffen ?

tandwiel 42.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  40.61 KB
 Weergegeven:  5341 keer

tandwiel 42.jpg

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Dec. 2009, 22:23    Onderwerp: tandwiel Reageer met quote

nieuw tandwiel. Met ronde gaten en opstaande rand in het midden.

DSCN2084.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  52.81 KB
 Weergegeven:  5331 keer

DSCN2084.jpg

Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 2:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, dat past. de 'lange' kant van de kop van de bouten komt tegen die opstaande rand aan waardoor ze niet kunnen ronddraaien wanneer je de moer aantrekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 5:04    Onderwerp: Reageer met quote

haal je achterwiel er eerst eens uit, dan kan je het zien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
brambram

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rene,

dat 45 tands tandwiel heb ik ook sinds de zomer en past perfect met de standaard boutjes.
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hou er rekening mee dat 16-45 redelijk heftig is qua trekkracht...tov volledig origineel draai je ook ergens tussen de 800-1000 rpm hoger in elke versnelling.

Die 16-45 ligt er ook op als m'n offroadwielen eronder zitten, en zo superaangenaam kan ik dat toch niet noemen op verhard. Offroad ok, je kan veel meer in 2de blijven en doorploegen maar onroad rolleyes5 ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Brambram. Ik heb je bericht gelezen dus bij jou liggen de koppen van de bouten dus nu ook op het kettingwiel en zijn ze dus niet meer verzonken ?

Omdat ikzelf meer off-raod wil rijden wil ik deze overbrenging eens proberen. Kijken hoe het bevalt... Ik realiseer me zeker dat de trekkracht een stuk feller zal zijn....Ik had alleen gedacht dat het niet zoveel uitmaakte omdat ik de overgang van 17 op 16 vooraan ook wel vond meevallen. We zullen zien en anders heb ik de 42 er weer zo op liggen.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 5 Dec. 2009, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al jaren met 16-45 en vind het super.

ok... toen ik vanuit Oost Berlijn terugreed over de snelweg, en diverse keren 200+ op de teller had, kreeg in de indruk dat ie wat veel toeren liep... maar ging nog steeds niet in de begrenzer hoor!

Op de weg is het natuurlijk een beetje kort (ik schakel dan gewoon 2 versnellinen tegelijk op), maar offroad is het super: Korte 1, en goeie versnellingskeuze in het terrein.

De kopjes van de ovale bouten vallen in de 'verdunning' van het tandwiel, pas dus prima.

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Za, 12 Dec. 2009, 11:58    Onderwerp: tandwiel Reageer met quote

Tandwiel gemonteerd en gisteren een proefrit (flink) door natte veldwegen gemaakt, aslmede snelweg en " normale " verharde wegen.

Tandwiel bevalt super. Je trekt veel langer door in de lage versnellingen en bij verkeersdrempels komt hij op het gas in de 1e en 2e versnellingen voor gemakkelijk omhoog. (niet nodig maar wel leuk) Voor off-road gebruik gaat hij er niet meer af.

Eindelijk... Zo moet een LC8 toch zijn. toch ??

O ja en de snelweg is ook prima. Bij mij gaat hij niet meer er af.

(wel heb ik sinds kort het hoge spatbord voor gemonteerd en bij hoge snelheid op de snelweg lijkt het alsof hij voor ietsjes zwabbert )

Momenteel zit ik op een ratio van 40 % weg en 60 % off-road. (moet wel nog veel leren, maar het gaat steed beter) Dus darom gaat hij er zeker ook niet af.

O ja de grote tank (safari) doet het off-road ook heel goed. Ik heb totaal niet het gevoel dat dit nadeliger is geworden in het veld. Heb wel nog niet met een volle tank gereden maar dit is ook niet verstandig lijkt me.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: