lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

OSCO op SMT
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 10:19    Onderwerp: OSCO op SMT Reageer met quote

Gisteren eindelijk tijd om e.e.a. aan de SMT te veranderen. Heb de progressieve gasgreep gemonteerd ([url=http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2273&postdays=0&postorder=asc&start=15]), voeding voor de gps aangelegd en een OSCO gemonteerd.
Heb de zelfklevende kabelgeleiders op het kettingscherm nog even met tiewraps ondersteund vanwege de buitentemperatuur. Bleven eerst niet plakken, ook niet na goed ontvetten. Toen eerst met een föhn de boel wat opgewarmd waarna het geheel beter bleef zitten. Ik ben benieuwd hoelang ik nu met een ketting ga doen.

Harrie van Til, SMTering-wat-stuurt-dat-lekker

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!


Laatst aangepast door Harrie van Til op Za, 14 Nov. 2009, 10:25, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

en nog een paar
_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er goed uit thumbsup

had je dit draadje al gezien?
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2679

kun je met dikke handschoenen goed bij de trekknop komen?
ik heb er een grote trekring op gezet (zie foto's).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ziet er goed uit thumbsup

had je dit draadje al gezien?
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2679

kun je met dikke handschoenen goed bij de trekknop komen?
ik heb er een grote trekring op gezet (zie foto's).


Uiteraard had ik eerst in jouw topic even de kunst afgekeken. De positionering vanjouw OSCO was voor mij net te laag, vandaar deze positie. Of ik de trekring nodig heb weet ik niet. Heb gister tijdens een spaarzaam droog moment even een rondje door het dorp gedraaid en 1x de OSCO gebruikt met blote handen. Handschoenervaring moet nog.

Harrie van til, SMTering-wat-gaat-dat-lekker

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Harry ! thumbsup Zowel Daan's ervaring en de jouwe gebruik ik om mijn Osco er op te gaan zetten.
Ben heel benieuwd hoe het zal bevallen in het gebruiksgemak en vooral welk effect het uiteindelijk op levensduur van de ketting zal hebben.

Ik ga in elk geval ook zo'n flinke sleutelhangerring gebruiken, scheelt wat gepriegel met die worstevingers in handschoenen van me tongue3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harrie van Til



Geregistreerd op: 4-9-2009
Berichten: 39
Woonplaats: Ten Post, Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Nov. 2009, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
Bedankt Harry ! thumbsup Zowel Daan's ervaring en de jouwe gebruik ik om mijn Osco er op te gaan zetten.
Ben heel benieuwd hoe het zal bevallen in het gebruiksgemak en vooral welk effect het uiteindelijk op levensduur van de ketting zal hebben.

Ik ga in elk geval ook zo'n flinke sleutelhangerring gebruiken, scheelt wat gepriegel met die worstevingers in handschoenen van me tongue3


Het gebruiksgemak: ik had de OSCO liever aan de rechterkant geplaatst ivm de bediening van de koppeling maar dat was met de geleiding van het slangetje langs de uitlaten ed. nogal lastig.

Zou je van die trekringbevestiging even wat pics willen plaatsen. Kan bij Daan niet helemaal zien hoe hij die sleutelring heeft geplaatst.
Succes

_________________
Bocht gemist? Doneer je organen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Harrie van Til schreef:
Erik 990 SMT schreef:
Bedankt Harry ! thumbsup Zowel Daan's ervaring en de jouwe gebruik ik om mijn Osco er op te gaan zetten.
Ben heel benieuwd hoe het zal bevallen in het gebruiksgemak en vooral welk effect het uiteindelijk op levensduur van de ketting zal hebben.

Ik ga in elk geval ook zo'n flinke sleutelhangerring gebruiken, scheelt wat gepriegel met die worstevingers in handschoenen van me tongue3


Het gebruiksgemak: ik had de OSCO liever aan de rechterkant geplaatst ivm de bediening van de koppeling maar dat was met de geleiding van het slangetje langs de uitlaten ed. nogal lastig.

Zou je van die trekringbevestiging even wat pics willen plaatsen. Kan bij Daan niet helemaal zien hoe hij die sleutelring heeft geplaatst.
Succes


Doe ik, en volgens mij heeft-ie een tie-ribje gebruikt om de sleutelring aan de Oscoknop te bevestigen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Nov. 2009, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:


Doe ik, en volgens mij heeft-ie een tie-ribje gebruikt om de sleutelring aan de Oscoknop te bevestigen...


is zo, een smalletje, maar wel van goeie kwaliteit, dus niet zo'n bouwmarkt ty wrapje.

Bij harry zie ik een rubberen ring in het gleufje zitten die is er bij latere versies bij gekomen, (om de bediening te vergemakkelijken?).

die rubberen ring zou dus weg moeten om plek te maken voor de ty wrap.

ik snap niet dat meneer osco zelf niet op het idee gekomen is van die trek ring.

osco is tenslotte ontwikkeld voor en door motorrijders zeggen ze zelf.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Erik 990 SMT schreef:


Doe ik, en volgens mij heeft-ie een tie-ribje gebruikt om de sleutelring aan de Oscoknop te bevestigen...


is zo, een smalletje, maar wel van goeie kwaliteit, dus niet zo'n bouwmarkt ty wrapje.

Bij harry zie ik een rubberen ring in het gleufje zitten die is er bij latere versies bij gekomen, (om de bediening te vergemakkelijken?).

die rubberen ring zou dus weg moeten om plek te maken voor de ty wrap.

ik snap niet dat meneer osco zelf niet op het idee gekomen is van die trek ring.

osco is tenslotte ontwikkeld voor en door motorrijders zeggen ze zelf.


Wat ik nie snap is dat ze aan de BUITENKANT vd ketting smeren en niet aan de binnenkant...Dan gooi je al rijdend alle smering er direct af...Als je aan de binnenkant smeert zoals alle andere systemen dan krijgt de olie de kans om alle delen van de ketting te bereiken, nu gaat ze vooral de A band en de achterligger smeren dozey

als je zelf je ketting smeert met een spuitbusje doe je dat toch ook aan de binnenkant? Anders best een BMW kopen smiley2

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:


Wat ik nie snap is dat ze aan de BUITENKANT vd ketting smeren en niet aan de binnenkant...Dan gooi je al rijdend alle smering er direct af...Als je aan de binnenkant smeert zoals alle andere systemen dan krijgt de olie de kans om alle delen van de ketting te bereiken, nu gaat ze vooral de A band en de achterligger smeren dozey

als je zelf je ketting smeert met een spuitbusje doe je dat toch ook aan de binnenkant? Anders best een BMW kopen smiley2


ik snap het ook niet, en ook weer wel, want buitenop is gewoon de makkelijkste manier om te monteren, maar ook mijnsinziens niet de beste plek.
de olie wordt er bij het voortandwiel onmiddelijk weer grotendeels afgeslingerd, en krijgt inderdaad niet de tijd om alle delen van de ketting te bereiken.

ik heb hem aan de binnenkant laten druppelen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap het geloof ik wel een beetje:
Je moet de OSCO juist niet bedienen als je snelheid hoog is of nog hoog wordt. Dan slingert de olie er inderdaad vanaf.

OSCO gaat er van uit dat je de boel bedient vlak voordat je gaat stoppen, tijdens het uitrijden dus. De olie druppelt dan tijdens het (langzame) uitrijden heel gelijkmatig over de nog warme ketting en verdeelt zich dan ook goed rondom de rollen zonder eraf te slingeren. Dan stop je (om te tanken bijvoorbeeld) en kan de olie nog wat verder uitvloeien en zich vastzetten op de afkoelende ketting. Daarna is het dus goed verdeeld en vliegt het er niet zo snel meer vanaf.

Althans dat is volgens mij hun theorie ...................Nu de praktijk nog.
Ik heb hem ook net gemonteerd (van boven op het kettingschermpje) maar gereden heb ik nog niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Nov. 2009, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Frenz schreef:
Althans dat is volgens mij hun theorie ...................Nu de praktijk nog.


Klopt in de praktijk ook wel. Moet je inderdaad doen zoals je beschreef. vlak voor het stopen. Ik doe het vaak lopend of zet hem even op de middenbok.

Ik heb hem iets dieper in het frame weten te verstopen. Bij een adventure lukt dat niet maar bij mijn SuperEnduro of een SMT wel. heb hem aan de schokbreker reservoir hangen.


Wat is mijn SE hier nog schoon lipsrsealed2

Remmie grin

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jun. 2011, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de mijne aan het subframe gehangen. Ik wou hem per sé aan de rechterkant hangen zodat ik mijn linkerhand vrij heb om met de koppeling te spelen.
Ik heb ook gekozen om te smeren aan de binnekant van de ketting vóór het tandwiel.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jul. 2011, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het potje op dezelfde plek maar dan aan de linkerkant hangen omdat ik hem liever met mijn linkerhand bedien en liever mijn hand aan het gas hou dan aan de koppeling. Kwestie van smaak.

Ik heb een grote sleutelring met een tie-wrapje aan het trekknopje vastgemaakt daar past mijn dikke handschoenvinger makkelijk in.

Ik laat de OSCO gewoon van boven op de ketting druppelen. Ik smeer altijd bij het langzaam uitrijden en heb gemerkt dat de olie uitstekend verdeeld wordt, mits je het langzaamrijdende doet, mits de ketting goed warm is en mits je de motor daarna even stilzet om de boel te laten "plakken". Bij het tanken of thuiskomen meestal dus.

Ik heb het slangetje als volgt vastgezet: ik heb hele enkele kleine gaatjes geboord in het kettingschermpje heel dicht tegen de binnenrand/ vlakbij de band zeg maar. Het slangetje heb ik met tie-wraps aan de rand vastgezet aan de onderkant van het kettingschermpje. Heel simpel te doen en zo zie je er bijna niets van. Het zit er al een jaar zo op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rberg73



Geregistreerd op: 16-1-2010
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jul. 2011, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo

klopt het dat de ketting ook schoner blijft dan met vet uit een spuitbus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif