lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Speling Gashendel Injectie/Cabarateur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 20:50    Onderwerp: Speling Gashendel Injectie/Cabarateur Reageer met quote

Hallo,

Vandaag heeft de dealer het Throttle Cam Systeem op m'n Adventure gezet. Einde van de middag opgehaald en m'n eerste indruk is goed. Wat ik me alleen afvraag is dat het normaal is dat er speling op de gashendel/kabel zit, volgens mij was dat origineel niet. Ik heb even in het service manual gekeken en daar staat 3-5 mm, "Adjusting the throttle cable (Carburetor models only)".

Ik heb 'm nog niet zolang dus ik twijfel een beetje, klopt m'n gevoel, hoort er geen speling bij een injectie model te zitten op de gashendel?

Mvg.
Kees
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind speling op de gaskabel niet fijn. Tussen gas dicht en gas open zit dan altijd een vertraging. Vooral bij een KTM merk je dat heel erg wat die hangt 'nogal' direct aan het gas... Ik weet overigens niet of die speling ook op die manier bij injectie (i.p.v. carb's) moet worden ingesteld.
Bij de weg: ik rijd sinds kort met cam 400 en da's helemaal goed!

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk hebben ze de speling niet bijgesteld na montage TC. Doordat de omtrek kleiner is, zal de speling strakker gesteld moeten worden. Op zich is dat goed zelf te doen en daarna geeftie weer gas zoals het hoort.

Wel wat slordig van de dealer.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74


Laatst aangepast door Lecram op Vr, 3 Jul. 2009, 23:49, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Jul. 2009, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de replies,

Zal morgen eens kijken of even langs de dealer rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 0:01    Onderwerp: trottle cam Reageer met quote

hoi

ook ik heb een trottle cam gemonteerd en ik moet ze zeggen dat het me niet bevalt , te veel speling en kan het niet bijstellen bij de gashendel ( geen draad genoeg op stelschroef )

ga ook even langs de dealer dus

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jul. 2009, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Naar de dealer terug geweest, ze hebben het iets bij kunnen stellen, tot het einde van het schroefdraad, zoals Raymond al zei, het is inherent aan een TC de speling op de gashendel :(

Maar een andere vraag, ook TC related, als ik aan de gashendel draai, met de motor uit, dan hoor ik (af en toe) een schrapend geluid, ik voel het ook aan de hendel, dit vooral als ik de hendel iets buitenwaarts duw. Lijkt wel of er bramen op de TC zitten die tegen het gashuis, als het zo heet, komen.

Iemand die het herkent of weet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:


[...]

Maar een andere vraag, ook TC related, als ik aan de gashendel draai, met de motor uit, dan hoor ik (af en toe) een schrapend geluid, ik voel het ook aan de hendel, dit vooral als ik de hendel iets buitenwaarts duw. Lijkt wel of er bramen op de TC zitten die tegen het gashuis, als het zo heet, komen.

Iemand die het herkent of weet?


Opgelost Smile zag een gaatje onderin de Throttle Body, beetje WD40 erin gespoten en draai nu zeer soepel. Komt denk ik doordat de TC van aluminium is en de originele van kunstsof.

BTW de speling op de tube is minder bij de TC dan originele, alleen er zit een kleine lack tussen wel of geen gas geven. Dit voor de duidelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij hebben de gaskabels ook bij de injectie aan de onderkant (bij de throttle-body) een stelschroef.

Als ze die juist instellen dan kan je zelf met de stelschroef om de kabel het fijn-afstellen doen, en zou je dus ook 99% spelingsvrij af moeten kunnen stellen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij hebben de gaskabels ook bij de injectie aan de onderkant (bij de throttle-body) een stelschroef.

Als ze die juist instellen dan kan je zelf met de stelschroef om de kabel het fijn-afstellen doen, en zou je dus ook 99% spelingsvrij af moeten kunnen stellen.


Oké, zal van de week eens informeren bij de dealer, bedankt Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

het is alleen veel werk om die onderste stellers te verstellen: Immers moet dan de airbox open, en dus eerst al het plastic er af...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

door de progressieve slag van de gashendel zou het ook kunnen dat je vrije slag moet houden, al zou ik dat een productie misser vinden. Ik denk ook dat je de kabel gewoon in de airbox moet bijstellen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet, mijn progresieve gashandle draait lekker licht, veel lichter als bv het handle van m'n 520 wat origineel is en hetzelfde als op de 950/990.

er zit inderdaad wat speling op, maar dat is toch niet zo.n drama?
een gashandle zonder speling zou bij de minste geringste vervuiling blijven hangen/stroef gaan werken.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

het moet ook altijd heel iets speling hebben, zodat de kabels niet tegen elkaar in trekken, maar altij precies net vrij staan.

Te veel speling hoeft natuurlijk ook niet, en veroorzaakt alleen maar gerammel en bijbehorende slijtage.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Met welke schroef stel je de speling precies af? Er zijn 2 gaskabels en ik vraag me af welke moet bijgesteld worden om de speling te verminderen...
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jul. 2009, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

bijde.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif