Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 15:27 Onderwerp: grafiet ringen |
|
|
Zo, net klaar met de grafiet ringen te vervangen van mijn uitlaat. Er lekte namelijk steeds meer lucht langs hetgeen een zeer hinderlijk geluid is. Mijn alle j.... wat een werk. Ik ben geloof ik 3 uur bezig geweest en dan ben ik ook niet eens zo onhandig. De ringen waren totaal vergaan trouwwens. Ook moest mijn eva bagagerek eraf wat nog meer werk was. Maar hij doet het weer als vanouds.
Vraag, hoe kan het dat er uitlaatgassen langs konden en heeft er al iemand meer last van gehad?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2009, 12:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze 3 weken geleden ook vervangen. Ik vond dat hij wel erg veel herrie begon te schoppen voor de vroege ochtend.
Volgens DIPI is het na zo'n 50.000km wel gedaan met de afdichting (bij mij 67.500km) en gaan ze lekken.
Ze slijten langzaam weg door schuiven van de verbinding vanwege uitzetten en krimpen van de uitlaat.
Ik heb de zijkappen eraf gehaald en kon de dempers + buizen net zover naar achter krijgen dat ik ze weg kon draaien. Was een uurtje werk.
groet
Wout |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2009, 21:05 Onderwerp: |
|
|
die grafiet ringen zijn idd juist van grafiet zodat de verbinding iets kan bewegen terwijl de zaak toch vast zit. Ook kan de zaak door warmte en afkoelen een beetje werken zonder dat er overal spanning op komt te staan. Hierdoor slijt het ook iets.
Als er eenmaal iets ruimte is, gaat het snel meer bewegen en slijthet harder dan nromaal: TIP is dus: check die verbindingen zo af en toe en draai die uitlaatklem een keertje aan (geldt ook voor de 3 boutjes van de dempers trouwens... die werken zich ook wel eens los).
Voordeel is dan ook nog eens dat die klem niet vastroest  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Di, 16 Jun. 2009, 11:34 Onderwerp: |
|
|
bij mij ook vervangen
om en of andere reden kreeg ik gans die uitlaatpartij niet ver genoeg naar achter om die dichting er tussen te prutsen en heb ik maar gans de achterbrug er af gehaald
wat ook heel plezant is als ik de klem met mijn dopsleutel los zet dat na 1/4 draai die inox bout knal in 2 delen was
daar sta je dan met u grafiet dichting met het id ik ga dat hier eens snel fixen op een goedkope manier
er zit nu een alu klem rond, ik weet het dat gaat kapot
(maar daar liggen er genoeg van op het werk ) |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 1:26 Onderwerp: |
|
|
diskeletlietje schreef: | bij mij ook vervangen
om en of andere reden kreeg ik gans die uitlaatpartij niet ver genoeg naar achter om die dichting er tussen te prutsen en heb ik maar gans de achterbrug er af gehaald
wat ook heel plezant is als ik de klem met mijn dopsleutel los zet dat na 1/4 draai die inox bout knal in 2 delen was
daar sta je dan met u grafiet dichting met het id ik ga dat hier eens snel fixen op een goedkope manier
er zit nu een alu klem rond, ik weet het dat gaat kapot
(maar daar liggen er genoeg van op het werk ) |
achterbrug eraf gehaald ?????? voor een uitlaat reparatie ??????
ik denk dat je het subframe bedoeld  |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Wo, 17 Jun. 2009, 10:11 Onderwerp: |
|
|
idd, ja
ik zal nog wat zitten slapen hebben  |
|
Naar boven |
|
 |
|