lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling.....again
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 16:48    Onderwerp: Koppeling.....again Reageer met quote

Hallo,


Vandaag bij het terug naar huis rijden van werk voelde ik op een gegeven ogenblik dat de koppeling niet deed wat ie moest doen.

Toen ik diende te remmen en stil te srtaan voor een vrachtwagen voelde ik de motor vooruit "kruipen" zelfs met de koppeling volledig ingetrokken....

Het werd nog slechter, een paar honderd meter verder voelde ik dat de koppeling maar op een paar millimeter zat, met als gevolg dat ik bij het vetrekken meerdere keren stilviel...... beadyeyes Mooi zicht hoor met al die vrachtwagens achter je..

Nog honderd meter verder zat er gewoon niets van druk meer op de koppeling en was het te rijden zonder koppeling.....


Gezien ik een drukke steenweg diende over te steken een hachelijke situatie...

Aan de motor zelf ter hoogte van de koppeling is totaal niets op te merken...
Nu heeft mijn motor sinds day one wel het "schrapend wegrijden bij koude motor" probleem, misschien dat dit er iets mee te maken heeft.

Iemand een idee??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

uit je verhaal maak ik op dat de nemer lek is gegaan, dat pompje wat bij het voortandwiel zit.

Controleer even je koppelingsvloeistof niveau, (dekseltje er af van het reservoir wat op het stuur zit).
als dat leeg of bijna leeg is, dan is zo goed als zeker de nemer lek.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

Had ik daarjuist al geprobeerd (gelezen in de search-functie thumbsup

maa nu zit die ene vijs toch niet muurvast zeker .....


Toch al bedankt voor de tip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

lode schreef:
Had ik daarjuist al geprobeerd (gelezen in de search-functie thumbsup

maa nu zit die ene vijs toch niet muurvast zeker .....


Toch al bedankt voor de tip


Voorzichtig hoor, want die sterschroefjes draai je zo dol.

Anders een scherpe sleufschroevedraaier er in tikken,
en zo zien los te draaien.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

het is me toch gelukt die vijsjes los te krijgen... zal ze ondertussen ook maar vervangen gezien ze veeel te week zijn.


Het reservoir is volledig leeg en onderaan de koppelingspomp aan de motor zie ik nu ook waar al die olie gebleven is...

Het is enkel volledig onderaan dat de olie hangt... nu ja, woensdag gaat ie binnen, benieuwd wat het gaat worden.


ps: proficiat Dr. Bean met de juiste diagnose thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

lode schreef:



ps: proficiat Dr. Bean met de juiste diagnose thumbsup



Huh???? confused

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Ma, 20 Okt. 2008, 19:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Zet die van evo er op, dan heb je nooit meer ellende thumbsup
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

eeeeeuh ja ik bedoelde natuurlijk Daan eh wink3


Raar hoe ik nu met Dr Bean in mijn hoofd zit......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het nu goed begrijp dient er niets vervangen te worden maar enkel nieuwe olie op, of ontstaat het lek doordat het "pistonneke" stuk is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

lode schreef:
of ontstaat het lek doordat het "pistonneke" stuk is...


Juist, er zit een O-ring om de piston heen, vervang je alleen die dan heb je even later weer hetzelfde probleem, enige goede reparatie is gehele setje vervangen (dus piston/behuizing/O-ring).
De onderdelen zijn niet eens los te koop, alleen als volledige set

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 21 Okt. 2008, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

De piston kantelt ahw in de behuizing. Hoe oud is je motor ? 'k Heb hetzelfde voorgehad dit jaar, is vervangen onder garantie.
Trouwens een gekend probleem, meer dan genoeg info over te vinden.

De koppelingspomp die er nu inzit heeft een ander partnummer dan diegene die er origineel inzat, dus het zou normaal gezien geen problemen meer mogen geven.

Als je geen garantie meer hebt kan je evengoed voor zo'n amerikaans dingetje gaan zoals Daan al aangaf.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Adventure is van 2004 (in mijn bezit sinds 2006) en heeft slechts 21500 km.


Heb eens gekeken op de site van de aftermarkt koppelingspomp en ziet er heel goed uit maar ik ga eerst eens proberen met een standaard vervangsetje.


Vandaag is hij binnengegaan bij Verburgh in Zelzate, heel vriendelijke mensen by the way.

Volgens de mechanieker is dit wel vaker voorgevallen maar volgens hem steeds bij de "oudere" modellen, benieuwd wat het zal geven.

Volgens de mechanieker zou het in sommige gevallen zelfs volstaan om het o-ringetje te vervangen.

Als het pistonnetje stuk is dan dient natuurlijk gans de boel vervangen te worden....


Benieuwd wat het zal opleveren, volgende woensdag laat ik iets weten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij was ook eerst alleen de o-ring vervangen,
kon ik 1 dag later weer terug, omdat hij weer lek was gegaan bucktooth

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goelen



Geregistreerd op: 14-11-2006
Berichten: 37
Woonplaats: melsbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

onmiddellijk de evo-koppelingsnemer monteren. geen miserie meer. kan je zelf doen.
groetjes ludo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

lode schreef:
Volgens de mechanieker is dit wel vaker voorgevallen maar volgens hem steeds bij de "oudere" modellen,...


Ook bij de nieuwe.
Verburg is een nieuwe dealer, ik hoop dat ze daar een beetje op de hoogte zijn van de vele "speciallekes" aan een Adventure...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif