lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

De motor wordt te heet

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KP

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Apr. 2009, 18:39    Onderwerp: De motor wordt te heet Reageer met quote

Beste lezers,

De fan van mijn KTM Adv 950 S bouwjaar 2005 slaat sinds vandaag heel laat aan waardoor de motor te heet wordt. De fan slaat pas aan als het rode temperatuurlampje gaat branden en de blokjes gaan knipperen.

Vraag :
Wat kan de oorzaak zijn ?

Met vriendelijke groeten,

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 4 Apr. 2009, 1:55    Onderwerp: Re: De motor wordt te heet Reageer met quote

KP schreef:
Beste lezers,

De fan van mijn KTM Adv 950 S bouwjaar 2005 slaat sinds vandaag heel laat aan waardoor de motor te heet wordt. De fan slaat pas aan als het rode temperatuurlampje gaat branden en de blokjes gaan knipperen.

Vraag :
Wat kan de oorzaak zijn ?

Met vriendelijke groeten,

KP

lijk me je themp sensor.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 4 Apr. 2009, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

De Fan wordt heel simpel geschakeld over de tempsensor rechts in de radiator: dit is gewoon een thermo-schakelaartje.

2 mogelijkheden:

- thermo-schakelaartje stuk
- veel lucht in je radiator, waardoor de schakelaar niet goed de warmte van de vloeistof voelt.

Sam

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

De motor van mijn 950se (2007)wordt zowieso erg snel warm. Ook bij temperaturen van onder de 10gr. staan de ledjes in het display vrij snel (bij terrein werk) bijna in de bovenste stand. Hoort dat of ligt dat aan mijn exemplaar? (of moet ik gewoon harder door het terrein rijden)
Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Sam schreef:
De motor van mijn 950se (2007)wordt zowieso erg snel warm. Ook bij temperaturen van onder de 10gr. staan de ledjes in het display vrij snel (bij terrein werk) bijna in de bovenste stand. Hoort dat of ligt dat aan mijn exemplaar? (of moet ik gewoon harder door het terrein rijden)

Je rijdt zeker met originele uitlaten?

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
KP

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 20:50    Onderwerp: probleem voorlopig opgelost Reageer met quote

Hallo,

Het gevolg van het te warm worden was te weinig vloeistof in de radiator. In het reservoir zat wel genoeg. De radiator bijgevuld. De oorzaak nog niet kunnen achterhalen. De olie uit het blok ziet er goed uit (geen sporen van water)
Onder het bok geen sporen van lekkage gevonden. Het viel mij wel op dat er onder de motor de laatste tijd een heel klein plasje water lag. Na het bijvullen geen problemen meer. De fan slaat bij 4 - 5 blokjes aan. Voorlopig geen sporen van lekkage meer gevonden. Ook geen heel klein plasje.....

Nu maar afwachten wat de oorzaak kan zijn geweest. Misschien hebben jullie een idee?

Met vriendelijke groet,

KP
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 9 Apr. 2009, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

de o-ring van de dikek waterbuis die de waterpomp in gaat, wil wel eens een klein drupje doorlaten, als daar iets tegenaan gedrukt heeft en die scheef wil zitten. (kan je zo aan de buitenkant rechts van de motor zien)
Sam

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Sam schreef:

Je rijdt zeker met originele uitlaten?

ja.klopt.
scheelt dat dan zoveel als er andere opzitten?

KP

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 21:47    Onderwerp: gevonden Reageer met quote

Beste lezers,

De oorzaak kunnen achterhalen. Het was inderdaad de plek die Dr Bean aangaf.

Reuze bedankt.

Met vriendelijke groet,

KP
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

meestal gaat dat over als die buis netjes spanningsvrij zit.

Evt O-ring vervangen: NIet veel werk, maar je moet wel effe netjes het systeem weer ontluchten (met voorwiel omhoog!), zie andere draadjes op het forum.

Sam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga zeker even die o-ring controleren en anders toch maar ff doorsparen voor een setje nieuwe uitlaten devil
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: