Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KP
|
Geplaatst: Vr, 3 Apr. 2009, 18:39 Onderwerp: De motor wordt te heet |
|
|
Beste lezers,
De fan van mijn KTM Adv 950 S bouwjaar 2005 slaat sinds vandaag heel laat aan waardoor de motor te heet wordt. De fan slaat pas aan als het rode temperatuurlampje gaat branden en de blokjes gaan knipperen.
Vraag :
Wat kan de oorzaak zijn ?
Met vriendelijke groeten,
KP |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 4 Apr. 2009, 1:55 Onderwerp: Re: De motor wordt te heet |
|
|
KP schreef: | Beste lezers,
De fan van mijn KTM Adv 950 S bouwjaar 2005 slaat sinds vandaag heel laat aan waardoor de motor te heet wordt. De fan slaat pas aan als het rode temperatuurlampje gaat branden en de blokjes gaan knipperen.
Vraag :
Wat kan de oorzaak zijn ?
Met vriendelijke groeten,
KP |
lijk me je themp sensor. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 4 Apr. 2009, 19:06 Onderwerp: |
|
|
De Fan wordt heel simpel geschakeld over de tempsensor rechts in de radiator: dit is gewoon een thermo-schakelaartje.
2 mogelijkheden:
- thermo-schakelaartje stuk
- veel lucht in je radiator, waardoor de schakelaar niet goed de warmte van de vloeistof voelt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Sam

|
Geplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 19:15 Onderwerp: |
|
|
De motor van mijn 950se (2007)wordt zowieso erg snel warm. Ook bij temperaturen van onder de 10gr. staan de ledjes in het display vrij snel (bij terrein werk) bijna in de bovenste stand. Hoort dat of ligt dat aan mijn exemplaar? (of moet ik gewoon harder door het terrein rijden) _________________ Een slapenende garnaal belandt in een coctail. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Sam schreef: | De motor van mijn 950se (2007)wordt zowieso erg snel warm. Ook bij temperaturen van onder de 10gr. staan de ledjes in het display vrij snel (bij terrein werk) bijna in de bovenste stand. Hoort dat of ligt dat aan mijn exemplaar? (of moet ik gewoon harder door het terrein rijden) |
Je rijdt zeker met originele uitlaten? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
KP
|
Geplaatst: Wo, 8 Apr. 2009, 20:50 Onderwerp: probleem voorlopig opgelost |
|
|
Hallo,
Het gevolg van het te warm worden was te weinig vloeistof in de radiator. In het reservoir zat wel genoeg. De radiator bijgevuld. De oorzaak nog niet kunnen achterhalen. De olie uit het blok ziet er goed uit (geen sporen van water)
Onder het bok geen sporen van lekkage gevonden. Het viel mij wel op dat er onder de motor de laatste tijd een heel klein plasje water lag. Na het bijvullen geen problemen meer. De fan slaat bij 4 - 5 blokjes aan. Voorlopig geen sporen van lekkage meer gevonden. Ook geen heel klein plasje.....
Nu maar afwachten wat de oorzaak kan zijn geweest. Misschien hebben jullie een idee?
Met vriendelijke groet,
KP |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 9 Apr. 2009, 11:11 Onderwerp: |
|
|
de o-ring van de dikek waterbuis die de waterpomp in gaat, wil wel eens een klein drupje doorlaten, als daar iets tegenaan gedrukt heeft en die scheef wil zitten. (kan je zo aan de buitenkant rechts van de motor zien) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Sam

|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2009, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Sam schreef: | De motor van mijn 950se (2007)wordt zowieso erg snel warm. Ook bij temperaturen van onder de 10gr. staan de ledjes in het display vrij snel (bij terrein werk) bijna in de bovenste stand. Hoort dat of ligt dat aan mijn exemplaar? (of moet ik gewoon harder door het terrein rijden) |
Je rijdt zeker met originele uitlaten? |
ja.klopt.
scheelt dat dan zoveel als er andere opzitten? _________________ Een slapenende garnaal belandt in een coctail. |
|
Naar boven |
|
 |
KP
|
Geplaatst: Do, 16 Apr. 2009, 21:47 Onderwerp: gevonden |
|
|
Beste lezers,
De oorzaak kunnen achterhalen. Het was inderdaad de plek die Dr Bean aangaf.
Reuze bedankt.
Met vriendelijke groet,
KP |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 8:20 Onderwerp: |
|
|
meestal gaat dat over als die buis netjes spanningsvrij zit.
Evt O-ring vervangen: NIet veel werk, maar je moet wel effe netjes het systeem weer ontluchten (met voorwiel omhoog!), zie andere draadjes op het forum. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Sam

|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Ik ga zeker even die o-ring controleren en anders toch maar ff doorsparen voor een setje nieuwe uitlaten  _________________ Een slapenende garnaal belandt in een coctail. |
|
Naar boven |
|
 |
|