lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vraagjes van LC8-nieuweling

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 10:44    Onderwerp: Vraagjes van LC8-nieuweling Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik ben sinds 3 dagen LC8-bezitter en -rijder. Zoho, wat een lekker machien. Ik reed hiervoor BMW R 1200 GS maar die is helaas voor mijn deur in Amsterdam gestolen. Met de uitkering van de verzekering ben ik overgestapt op KTM. De 1200 GS is een wereldfiets zonder echt zwakke kanten, maar ik vond hem eerlijke gezegd te perfect en daardoor daagde hij me niet uit.

Als nieuweling heb ik enkele vragen over mijn LC8:
- Hoeveel toeren moet hij stationair draaien? (bij warme motor)
- Waarom staat er TUBELESS op de Pirelli Dragons? Dat kan toch niet met spaakwielen van dit type?
- Is het normaal dat je na een nachtje stilstaan de choke moet gebruiken?
- Hoe vaak smeer je de ketting (500 km?) Wat is een goed merk kettingvet in een compacte verpakking, zodat ik het kan meenemen op vakantie?

Alle antwoorden zijn welkom.

Iedereen veel veilige kilometers toegewenst!
Groet,
ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 12:02    Onderwerp: d Reageer met quote

Hoi Ties!

Ik hep um 1200 stationair, (1400 is geloof ik standaard, maar ik hoor hem graag rustig ploffen bij het stoplicht)

Er staat tubeless op de banden, omdat ze dus ook op een tubeless velg kunnen geloof ik.
Betekend dus niet dat ze ALLEEN maar op een tubeless velg moeten,
je kunt ze dus ook met binnenband gebruiken, zoals op onze 950.

Choke is heel normaal hoor, alstie koud is!

Ketting:
ipv steeds met de spuitbus kun je ook kiezen voor een automatisch
druppelsysteem, zoals scottoiler, osco of mc coi.
lees de topics hierover, ik ben blij met mijn scott oiler,(al 40000km)
anderen weer met osco.

Groet Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoorden Daan!

Ik heb nog een vraagje. Ik vind dat de koppeling idioot vroeg aangrijpt. Moet dat?? Zo nee, kun je dat verstellen bij zo'n hydraulische koppeling? NB Het gaat om een nieuw LC8.

Opnieuw bedankt en een motorgroet,

thijs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

aan de binnenkant van de koppelingshendel (dus bij je wijsvinger zeg maar), zit al sjhet goed is een klein rood gekarteld knopje. Daarmee kan je het aangrijppunt verstellen (eigenlijk verstel je gewoon de positie van de hendel).

succes
PS.: Je hebt een PB (Persoonlijk bericht).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Brillie



Geregistreerd op: 17-5-2005
Berichten: 83
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 18:27    Onderwerp: Re: Vraagjes van LC8-nieuweling Reageer met quote

Ties schreef:


De 1200 GS is een wereldfiets zonder echt zwakke kanten, maar ik vond hem eerlijke gezegd te perfect en daardoor daagde hij me niet uit.

ties


Dat vond ik ook na een testrit op een 1200 GS , zo'n ding doet niks bij je.

_________________
Jaja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 9:01    Onderwerp: Re: Vraagjes van LC8-nieuweling Reageer met quote

Brillie schreef:
Ties schreef:


De 1200 GS is een wereldfiets zonder echt zwakke kanten, maar ik vond hem eerlijke gezegd te perfect en daardoor daagde hij me niet uit.

ties


Dat vond ik ook na een testrit op een 1200 GS , zo'n ding doet niks bij je.


Ja ja ja, ik weet nu ook hoe ik moet kopieren en plakken grin


Ech wel!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif