Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ties
Geregistreerd op: 12-5-2005 Berichten: 38 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 10:44 Onderwerp: Vraagjes van LC8-nieuweling |
|
|
Hoi allemaal,
Ik ben sinds 3 dagen LC8-bezitter en -rijder. Zoho, wat een lekker machien. Ik reed hiervoor BMW R 1200 GS maar die is helaas voor mijn deur in Amsterdam gestolen. Met de uitkering van de verzekering ben ik overgestapt op KTM. De 1200 GS is een wereldfiets zonder echt zwakke kanten, maar ik vond hem eerlijke gezegd te perfect en daardoor daagde hij me niet uit.
Als nieuweling heb ik enkele vragen over mijn LC8:
- Hoeveel toeren moet hij stationair draaien? (bij warme motor)
- Waarom staat er TUBELESS op de Pirelli Dragons? Dat kan toch niet met spaakwielen van dit type?
- Is het normaal dat je na een nachtje stilstaan de choke moet gebruiken?
- Hoe vaak smeer je de ketting (500 km?) Wat is een goed merk kettingvet in een compacte verpakking, zodat ik het kan meenemen op vakantie?
Alle antwoorden zijn welkom.
Iedereen veel veilige kilometers toegewenst!
Groet,
ties |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 12:02 Onderwerp: d |
|
|
Hoi Ties!
Ik hep um 1200 stationair, (1400 is geloof ik standaard, maar ik hoor hem graag rustig ploffen bij het stoplicht)
Er staat tubeless op de banden, omdat ze dus ook op een tubeless velg kunnen geloof ik.
Betekend dus niet dat ze ALLEEN maar op een tubeless velg moeten,
je kunt ze dus ook met binnenband gebruiken, zoals op onze 950.
Choke is heel normaal hoor, alstie koud is!
Ketting:
ipv steeds met de spuitbus kun je ook kiezen voor een automatisch
druppelsysteem, zoals scottoiler, osco of mc coi.
lees de topics hierover, ik ben blij met mijn scott oiler,(al 40000km)
anderen weer met osco.
Groet Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Ties
Geregistreerd op: 12-5-2005 Berichten: 38 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 15:14 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je antwoorden Daan!
Ik heb nog een vraagje. Ik vind dat de koppeling idioot vroeg aangrijpt. Moet dat?? Zo nee, kun je dat verstellen bij zo'n hydraulische koppeling? NB Het gaat om een nieuw LC8.
Opnieuw bedankt en een motorgroet,
thijs |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 30 Mei. 2005, 18:00 Onderwerp: |
|
|
aan de binnenkant van de koppelingshendel (dus bij je wijsvinger zeg maar), zit al sjhet goed is een klein rood gekarteld knopje. Daarmee kan je het aangrijppunt verstellen (eigenlijk verstel je gewoon de positie van de hendel).
succes
PS.: Je hebt een PB (Persoonlijk bericht). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

Geregistreerd op: 17-5-2005 Berichten: 83 Woonplaats: Achterhoek
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 18:27 Onderwerp: Re: Vraagjes van LC8-nieuweling |
|
|
Ties schreef: |
De 1200 GS is een wereldfiets zonder echt zwakke kanten, maar ik vond hem eerlijke gezegd te perfect en daardoor daagde hij me niet uit.
ties |
Dat vond ik ook na een testrit op een 1200 GS , zo'n ding doet niks bij je. _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2005, 9:01 Onderwerp: Re: Vraagjes van LC8-nieuweling |
|
|
Brillie schreef: | Ties schreef: |
De 1200 GS is een wereldfiets zonder echt zwakke kanten, maar ik vond hem eerlijke gezegd te perfect en daardoor daagde hij me niet uit.
ties |
Dat vond ik ook na een testrit op een 1200 GS , zo'n ding doet niks bij je. |
Ja ja ja, ik weet nu ook hoe ik moet kopieren en plakken
Ech wel!
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
|