Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 16:48 Onderwerp: Koppeling.....again |
|
|
Hallo,
Vandaag bij het terug naar huis rijden van werk voelde ik op een gegeven ogenblik dat de koppeling niet deed wat ie moest doen.
Toen ik diende te remmen en stil te srtaan voor een vrachtwagen voelde ik de motor vooruit "kruipen" zelfs met de koppeling volledig ingetrokken....
Het werd nog slechter, een paar honderd meter verder voelde ik dat de koppeling maar op een paar millimeter zat, met als gevolg dat ik bij het vetrekken meerdere keren stilviel...... Mooi zicht hoor met al die vrachtwagens achter je..
Nog honderd meter verder zat er gewoon niets van druk meer op de koppeling en was het te rijden zonder koppeling.....
Gezien ik een drukke steenweg diende over te steken een hachelijke situatie...
Aan de motor zelf ter hoogte van de koppeling is totaal niets op te merken...
Nu heeft mijn motor sinds day one wel het "schrapend wegrijden bij koude motor" probleem, misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
Iemand een idee?? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:01 Onderwerp: |
|
|
uit je verhaal maak ik op dat de nemer lek is gegaan, dat pompje wat bij het voortandwiel zit.
Controleer even je koppelingsvloeistof niveau, (dekseltje er af van het reservoir wat op het stuur zit).
als dat leeg of bijna leeg is, dan is zo goed als zeker de nemer lek. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:09 Onderwerp: |
|
|
Had ik daarjuist al geprobeerd (gelezen in de search-functie
maa nu zit die ene vijs toch niet muurvast zeker .....
Toch al bedankt voor de tip |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:12 Onderwerp: |
|
|
lode schreef: | Had ik daarjuist al geprobeerd (gelezen in de search-functie
maa nu zit die ene vijs toch niet muurvast zeker .....
Toch al bedankt voor de tip |
Voorzichtig hoor, want die sterschroefjes draai je zo dol.
Anders een scherpe sleufschroevedraaier er in tikken,
en zo zien los te draaien. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:39 Onderwerp: |
|
|
het is me toch gelukt die vijsjes los te krijgen... zal ze ondertussen ook maar vervangen gezien ze veeel te week zijn.
Het reservoir is volledig leeg en onderaan de koppelingspomp aan de motor zie ik nu ook waar al die olie gebleven is...
Het is enkel volledig onderaan dat de olie hangt... nu ja, woensdag gaat ie binnen, benieuwd wat het gaat worden.
ps: proficiat Dr. Bean met de juiste diagnose  |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:50 Onderwerp: |
|
|
lode schreef: |
ps: proficiat Dr. Bean met de juiste diagnose  |
Huh????  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Ma, 20 Okt. 2008, 19:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Zet die van evo er op, dan heb je nooit meer ellende
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 21:10 Onderwerp: |
|
|
eeeeeuh ja ik bedoelde natuurlijk Daan eh
Raar hoe ik nu met Dr Bean in mijn hoofd zit...... |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Als ik het nu goed begrijp dient er niets vervangen te worden maar enkel nieuwe olie op, of ontstaat het lek doordat het "pistonneke" stuk is... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 21:23 Onderwerp: |
|
|
lode schreef: | of ontstaat het lek doordat het "pistonneke" stuk is... |
Juist, er zit een O-ring om de piston heen, vervang je alleen die dan heb je even later weer hetzelfde probleem, enige goede reparatie is gehele setje vervangen (dus piston/behuizing/O-ring).
De onderdelen zijn niet eens los te koop, alleen als volledige set _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 21 Okt. 2008, 19:24 Onderwerp: |
|
|
De piston kantelt ahw in de behuizing. Hoe oud is je motor ? 'k Heb hetzelfde voorgehad dit jaar, is vervangen onder garantie.
Trouwens een gekend probleem, meer dan genoeg info over te vinden.
De koppelingspomp die er nu inzit heeft een ander partnummer dan diegene die er origineel inzat, dus het zou normaal gezien geen problemen meer mogen geven.
Als je geen garantie meer hebt kan je evengoed voor zo'n amerikaans dingetje gaan zoals Daan al aangaf. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 15:43 Onderwerp: |
|
|
Mijn Adventure is van 2004 (in mijn bezit sinds 2006) en heeft slechts 21500 km.
Heb eens gekeken op de site van de aftermarkt koppelingspomp en ziet er heel goed uit maar ik ga eerst eens proberen met een standaard vervangsetje.
Vandaag is hij binnengegaan bij Verburgh in Zelzate, heel vriendelijke mensen by the way.
Volgens de mechanieker is dit wel vaker voorgevallen maar volgens hem steeds bij de "oudere" modellen, benieuwd wat het zal geven.
Volgens de mechanieker zou het in sommige gevallen zelfs volstaan om het o-ringetje te vervangen.
Als het pistonnetje stuk is dan dient natuurlijk gans de boel vervangen te worden....
Benieuwd wat het zal opleveren, volgende woensdag laat ik iets weten |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 16:40 Onderwerp: |
|
|
Bij mij was ook eerst alleen de o-ring vervangen,
kon ik 1 dag later weer terug, omdat hij weer lek was gegaan  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
goelen
Geregistreerd op: 14-11-2006 Berichten: 37 Woonplaats: melsbroek
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 19:12 Onderwerp: |
|
|
onmiddellijk de evo-koppelingsnemer monteren. geen miserie meer. kan je zelf doen.
groetjes ludo |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 19:31 Onderwerp: |
|
|
lode schreef: | Volgens de mechanieker is dit wel vaker voorgevallen maar volgens hem steeds bij de "oudere" modellen,... |
Ook bij de nieuwe.
Verburg is een nieuwe dealer, ik hoop dat ze daar een beetje op de hoogte zijn van de vele "speciallekes" aan een Adventure... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|