Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 13:05 Onderwerp: |
|
|
Even bij praten!
Inmiddels een nieuwe waterpompas gemonteerd+keerring. e motor verlor koelwater en dat werd geweten aan lucht... . Nou ja na een maand modderen de oplossing!
Schakelen is inderdaad geen probleem. Loopt als de brandweer .
Rij ook nu nog elke dag. Ergens gelezen dat je eerst even het contact aan moet zetten alvorens te starten. Dat werkt ook goed, dan slaat ie niet meer af. Verbruik woon werk 1:14 à 15,(met nat weer) na een rit van 125km x 2 was het 1:17.5 (5000rpm zoveel mogelijk). Daar kan de AT niet echt aan tippen. Wel het woon/werk deel, maar 125 km vv met 140 dan liep ie 1: 13. krijg alleen een houten kont na een uur . Iemand nog een gelzadel in de aanbieding?
O ja, volgens mij bleef de oliedrukzender zondag (erg koud) even hangen. Maar na en peut gas kwam dat ook weer goed.
Was met een sinterklaas rit gem 30 km/h, toen werd ie wel erg warm: 5 blokjes. Maar dat zal wel normaal zijn. Bij normale snelheid altijd 4 blokjes. Hoe gaat dat bij 30 graden.......?
Binnenkort akra's, zal ook wel een verbetering zijn .
16 tanden voor gaat ook wel gebeuren. Vind nu dat bij 80-100 je steeds twijfelt welke versnelling je moet kiezen.
Groet, Wout |
|
Naar boven |
|
|
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 13:59 Onderwerp: |
|
|
Ik lees geen gekke dingen... _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Wel ik heb ook 150.000 km op een AT gereden maar kreeg op dat zadel eerder een houten kont dan op de lc8. Verder heb ik alleen maar genoten van mijn wissel naar de GO!!! en doe ik dat nog steeds. Gefeliciteerd.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 12:32 Onderwerp: |
|
|
@Ad: Ja het originele zadel van de AT was niet echt een succes, daarom heb ik die ooit vervangen door een corbin toen die langs kwam op mrktpl . Daarna was ie beter dan het originele Adventure 03 zadel.De zit is echter veel beter op de KTM omdat je hoger zit en dus de kniehoek beter is.
Genieten doe ik ook, maar dat deed ik toch ook wel op de AT...Misschien moet het weer eerst beter worden . Ik heb al wel 2 x een droge weg mee gemaakt, dus die extra paarden heb ik nog steeds niet echt van stal gehad... .
@BJ: Middenbok is inmiddels gemonteerd.
Oh ja, ik vind het licht echt k... van de B...., maar dat vinden er wel meer hier geloof ik. Toch maar H.I.D. monteren dusss.
groet wout. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 13:11 Onderwerp: |
|
|
Wout, er is ook een corbin voor de LC8 adv hoor
Rij ik al ongeveer 70.000km mee rond, gebruik de zoekfunctie en je vind er wel info over op dit forum. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 13:58 Onderwerp: |
|
|
Dat met dat licht dat klopt. Als je een @ gewend bent met die twee schijnwerpers dan valt alles tegen, ik heb nu dus ook hid erop en dat is nog weer mooierder.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 14:35 Onderwerp: |
|
|
@Daan: Ja dat geloof ik graag, maar mijn toenmalige corbin kocht ik op mpl voor fl 125,-- ....ik ben bang dat dat niet weer lukt. zelfs niet voor 125 euro; Wat zijn de ervaringen met het verlaagde cq gelzadel? Niet dat ik graag lager wil, maar die lijkt mij iets breder.
@attak; Die setjes van rond de 50 euro op mrktpl. zou dat wat zijn? Enne moet je dan nog iets met groot licht, want ik kan nu al amper verschil zien met dimlicht.
Leuk dat jullie zo mee denken
wout |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Ma, 8 Dec. 2008, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Ander zadel is echt een groot verschil. Heb een ge'rayz'd zadel waar ik ook een houtenkont van krijg, maar wel pas na 800 km. Zoals zoveel, kost wat maar dan heb je ook wat.
Is al een topic over (pimp my sitzbank).
Xenon is ook te gek. Maatje was blij dat ik voorop kon rijden door het donker en de sneeuw, want met de gewone lamp zag je geen klote...
Ook daar is een topic over... _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Ma, 8 Dec. 2008, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Ik heb destijds m'n dim en grootlicht op de Adventure van Xenon voorzien. Het originele grootlicht voegt niet veel toe aan een Xenon dimlicht.
Die gaat (en kan) eigenlijk nooit aan in NL met overal tegenliggers. Op vakantie is ie wel is nuttig. Dan kun je (zolang het rechtdoor gaat) behoorlijk doorrijden in het donker. Een bocht inkijken lukt nog steeds niet. (maar je weet in ieder geval wanneer die bocht eraan komt) |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 10:49 Onderwerp: |
|
|
Ik rij veel via landweggetjes en verkavelingen. Dan zie je met dimlicht niet waar de bocht komt omdat er niks is... . Mijn vlakkeland.....
Heb sinds zondag HID dimlicht en dat is al een hele verbetering! Maar het halogeen grootlicht is gewoon te zwak om echt te helpen. Dus ik vroeg mij af of met een 100w halogeen H3 of xenon look (?) ook een oplossing was. Om nou nog een balast te monteren ( kan wel hoor).....?
Heb de balast voor dimlicht op de binnenplaat van de rechter zijkap geplaatst.
groet,wout |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 22:46 Onderwerp: |
|
|
dan heb je nu nog een lege zijkap .... |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Ja , twee zelfs... .
Probeer een plaatje te laden, maar die is te zwaar geloof ik. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 8:11 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: | Ja , twee zelfs... .
Probeer een plaatje te laden, maar die is te zwaar geloof ik. |
Hij kan ook nog ergens anders hoor.
(zie plaatje laatste pagina van dit topic.
In die dubbele wand kan ook, maar ik vond dit handiger
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=18726#18726 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 11:55 Onderwerp: |
|
|
Mijn balast had ook tussen de aluminium plate voor de cocpit ophanging gekund. Aleen het degelijk bevestigen was dan een probleempje geweest.
Misschien doe ik dat nog eens.
In de zijkap monteren vond ik bij nader inzien niet echt een goed idee, o.a. omdat de tankontluchting daar uitkomt. Enne .... gezien mijn recente ervaring met een opbrandende brommer .
Ik weet ook wel dat de balast goed gesloten is enzo, maar de ccombinatie van hogespanning en benzine damp leek mij toch enigszins zorgwekkend
Heeft iemand ervarimg met een 100W lamp in de verstraler?
Of een xenon look lamp? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 12:30 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: |
In de zijkap monteren vond ik bij nader inzien niet echt een goed idee, o.a. omdat de tankontluchting daar uitkomt. Enne .... gezien mijn recente ervaring met een opbrandende brommer .
Ik weet ook wel dat de balast goed gesloten is enzo, maar de ccombinatie van hogespanning en benzine damp leek mij toch enigszins zorgwekkend
|
Zover had ik er nog niet eens over nagedacht
Affijn, die ballast heeft het bij mijn brommer vele kilometers uitgehouden in die dubbele kuipwand,....zonder brandluchtjes
Maar ik vind hem nu op een betere plek zitten _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|