lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

adventure ipv at?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Even bij praten!
Inmiddels een nieuwe waterpompas gemonteerd+keerring. e motor verlor koelwater en dat werd geweten aan lucht... huh2 . Nou ja na een maand modderen de oplossing! thumbsup
Schakelen is inderdaad geen probleem. Loopt als de brandweer grin .
Rij ook nu nog elke dag. Ergens gelezen dat je eerst even het contact aan moet zetten alvorens te starten. Dat werkt ook goed, dan slaat ie niet meer af. Verbruik woon werk 1:14 à 15,(met nat weer) na een rit van 125km x 2 was het 1:17.5 (5000rpm zoveel mogelijk). Daar kan de AT niet echt aan tippen. Wel het woon/werk deel, maar 125 km vv met 140 dan liep ie 1: 13. krijg alleen een houten kont na een uur thumbsdown . Iemand nog een gelzadel in de aanbieding? grin3
O ja, volgens mij bleef de oliedrukzender zondag (erg koud) even hangen. Maar na en peut gas kwam dat ook weer goed.
Was met een sinterklaas rit gem 30 km/h, toen werd ie wel erg warm: 5 blokjes. Maar dat zal wel normaal zijn. Bij normale snelheid altijd 4 blokjes. Hoe gaat dat bij 30 graden.......?
Binnenkort akra's, zal ook wel een verbetering zijn evilgrin .
16 tanden voor gaat ook wel gebeuren. Vind nu dat bij 80-100 je steeds twijfelt welke versnelling je moet kiezen.

Groet, Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees geen gekke dingen... rolleyes
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 4 Dec. 2008, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wel ik heb ook 150.000 km op een AT gereden maar kreeg op dat zadel eerder een houten kont dan op de lc8. Verder heb ik alleen maar genoten van mijn wissel naar de GO!!! en doe ik dat nog steeds. Gefeliciteerd.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

@Ad: Ja het originele zadel van de AT was niet echt een succes, daarom heb ik die ooit vervangen door een corbin toen die langs kwam op mrktpl smiley2 . Daarna was ie beter dan het originele Adventure 03 zadel.De zit is echter veel beter op de KTM omdat je hoger zit en dus de kniehoek beter is.
Genieten doe ik ook, maar dat deed ik toch ook wel op de AT...Misschien moet het weer eerst beter worden Smile . Ik heb al wel 2 x een droge weg mee gemaakt, dus die extra paarden heb ik nog steeds niet echt van stal gehad... wacko .

@BJ: Middenbok is inmiddels gemonteerd.

Oh ja, ik vind het licht echt k... van de B...., maar dat vinden er wel meer hier geloof ik. Toch maar H.I.D. monteren dusss.

groet wout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wout, er is ook een corbin voor de LC8 adv hoor wink3

Rij ik al ongeveer 70.000km mee rond, gebruik de zoekfunctie en je vind er wel info over op dit forum.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dat met dat licht dat klopt. Als je een @ gewend bent met die twee schijnwerpers dan valt alles tegen, ik heb nu dus ook hid erop en dat is nog weer mooierder.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Dec. 2008, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

@Daan: Ja dat geloof ik graag, maar mijn toenmalige corbin kocht ik op mpl voor fl 125,-- grin3 ....ik ben bang dat dat niet weer lukt. zelfs niet voor 125 euro; Wat zijn de ervaringen met het verlaagde cq gelzadel? Niet dat ik graag lager wil, maar die lijkt mij iets breder.

@attak; Die setjes van rond de 50 euro op mrktpl. zou dat wat zijn? Enne moet je dan nog iets met groot licht, want ik kan nu al amper verschil zien met dimlicht.

Leuk dat jullie zo mee denken thumbsup

wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Dec. 2008, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ander zadel is echt een groot verschil. Heb een ge'rayz'd zadel waar ik ook een houtenkont van krijg, maar wel pas na 800 km. Zoals zoveel, kost wat maar dan heb je ook wat.

Is al een topic over (pimp my sitzbank).

Xenon is ook te gek. Maatje was blij dat ik voorop kon rijden door het donker en de sneeuw, want met de gewone lamp zag je geen klote...

Ook daar is een topic over...

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Dec. 2008, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb destijds m'n dim en grootlicht op de Adventure van Xenon voorzien. Het originele grootlicht voegt niet veel toe aan een Xenon dimlicht.

Die gaat (en kan) eigenlijk nooit aan in NL met overal tegenliggers. Op vakantie is ie wel is nuttig. Dan kun je (zolang het rechtdoor gaat) behoorlijk doorrijden in het donker. Een bocht inkijken lukt nog steeds niet. (maar je weet in ieder geval wanneer die bocht eraan komt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij veel via landweggetjes en verkavelingen. Dan zie je met dimlicht niet waar de bocht komt omdat er niks is... stunned . Mijn vlakkeland.....
Heb sinds zondag HID dimlicht en dat is al een hele verbetering! Maar het halogeen grootlicht is gewoon te zwak om echt te helpen. Dus ik vroeg mij af of met een 100w halogeen H3 of xenon look (?) ook een oplossing was. Om nou nog een balast te monteren ( kan wel hoor).....?
Heb de balast voor dimlicht op de binnenplaat van de rechter zijkap geplaatst.

groet,wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

dan heb je nu nog een lege zijkap ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Dec. 2008, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ja , twee zelfs... rolleyes .
Probeer een plaatje te laden, maar die is te zwaar geloof ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:
Ja , twee zelfs... rolleyes .
Probeer een plaatje te laden, maar die is te zwaar geloof ik.



Hij kan ook nog ergens anders hoor.
(zie plaatje laatste pagina van dit topic.
In die dubbele wand kan ook, maar ik vond dit handiger wink3
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=18726#18726

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn balast had ook tussen de aluminium plate voor de cocpit ophanging gekund. Aleen het degelijk bevestigen was dan een probleempje geweest.
Misschien doe ik dat nog eens.
In de zijkap monteren vond ik bij nader inzien niet echt een goed idee, o.a. omdat de tankontluchting daar uitkomt. Enne .... gezien mijn recente ervaring met een opbrandende brommer cry2 .
Ik weet ook wel dat de balast goed gesloten is enzo, maar de ccombinatie van hogespanning en benzine damp leek mij toch enigszins zorgwekkend huh2

Heeft iemand ervarimg met een 100W lamp in de verstraler?
Of een xenon look lamp?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:

In de zijkap monteren vond ik bij nader inzien niet echt een goed idee, o.a. omdat de tankontluchting daar uitkomt. Enne .... gezien mijn recente ervaring met een opbrandende brommer cry2 .
Ik weet ook wel dat de balast goed gesloten is enzo, maar de ccombinatie van hogespanning en benzine damp leek mij toch enigszins zorgwekkend huh2



Zover had ik er nog niet eens over nagedacht worried2

Affijn, die ballast heeft het bij mijn brommer vele kilometers uitgehouden in die dubbele kuipwand,....zonder brandluchtjes wink3

Maar ik vind hem nu op een betere plek zitten pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif