lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ik stink naar benzine

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Carl

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:30    Onderwerp: Ik stink naar benzine Reageer met quote

Telkens wanneer ik getankt heb loopt de benzine langs de tank tot aan mijn zadel aan de linkerkant.
Ik begreep al dat ik hem niet helemaal vol mag tanken, en dat doe ik ook niet (laat een 4-tal cm over, zeker aan de linkerkant).
Hij lekt ook niet via het overloopdarmpje, maar langs mijn tank, zeg maar tussen de tank en de opbouw met de zekeringen.
Wanneer ik op de snelweg tank gaat het een beetje spetteren over de linkerpijp van mijn broek zodat ik naar benzine ruik wanneer ik van mijn motor afkom. Doe ook altijd erg mijn best om niet te knoeien.
Onlangs heb ik vergeleken met de motor van VROM, geen zichtbare verschillen terwijl hij toch écht vol kan tanken.
Iemand een idee ?
Grtz
Carl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Roeligan

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:46    Onderwerp: Re: Ik stink naar benzine Reageer met quote

Carl schreef:
Telkens wanneer ik getankt heb loopt de benzine langs de tank tot aan mijn zadel aan de linkerkant.
Ik begreep al dat ik hem niet helemaal vol mag tanken, en dat doe ik ook niet (laat een 4-tal cm over, zeker aan de linkerkant).
Hij lekt ook niet via het overloopdarmpje, maar langs mijn tank, zeg maar tussen de tank en de opbouw met de zekeringen.
Wanneer ik op de snelweg tank gaat het een beetje spetteren over de linkerpijp van mijn broek zodat ik naar benzine ruik wanneer ik van mijn motor afkom. Doe ook altijd erg mijn best om niet te knoeien.
Onlangs heb ik vergeleken met de motor van VROM, geen zichtbare verschillen terwijl hij toch écht vol kan tanken.
Iemand een idee ?
Grtz
Carl

TAnk gedemonteerd? Ontluchtingen en balans darmpje allemaal ok?

Ik doe de tanks ook wel vol tot helemaal bovenaan hoor wink Lekt geen drup (tenzij daarna op de zijpoot en een uur bij +40 graden in de volle zon lipsrsealed2 )

demito

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Carl,

bovenaan de tanks zijn 3 openingen:

-Tankdop, maar als die lekt moet je duidelijk de oorzaak zien.
-Ontluchting vooraan de tank (slangetje zit weggewerkt in de voorste plastic panelen)
-Verbindingsslangetje tussen de twee tanks, bovenop je airbox, dus onder het opbergvakje.

Ik verdenk die laatste omdat de benzine van onder het opbergvakje lijkt te komen. Kan een slechte aansluiting zijn. Gemakkellijk te fixen. Je kan zelf even het vakje vooraan losschroeven en controleren. 10 min werk...

Als het de voorste ontluchting is, zou je aan de binnenkant van de tank de benzinestroom moeten zien (even met de zaklamp kijken). Ook dat is 10 min werk om te demonteren en het slangetje correct aan te sluiten.

Trouwens, ik tank ook steeds volvol (motor rechtstaand), maar nooit als ik erna geen 50 km ga rijden. Als ik hem voltank en kort daarna in de garage zet, heb ik gegarandeerd een plas benzine onder de motor.

Succes,

T

Pieter

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

had de pakking onder de dop lek, krijg je ook benzine over je heen
skippie

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

dat probleem heb ik ook bij mijn linker tank gehad.
Tankdop demonteren en dan zie je daar een rubberen pakking zitten.
Bij mij was de tank zelf iets krom getrokken tussen de drie bevestigings gaten. en kwam het dus gewoon langs de pakking.
beetje benzinebestendigge kit ertussen en probleem opgelost.

groet Skippie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Carl

BerichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt allemaal voor de reacties.
Eindelijk de tijd gehad om een en ander eens goed te bekijken.
Het bleek inderdaad gewoon het verbindingsslangetje te zijn dat los zat aan de linkerkant.

THX !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: