Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Carl
Geregistreerd op: 3-5-2011 Berichten: 9 Woonplaats: Hoevenen (Antwerpen)
|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:30 Onderwerp: Ik stink naar benzine |
|
|
Telkens wanneer ik getankt heb loopt de benzine langs de tank tot aan mijn zadel aan de linkerkant.
Ik begreep al dat ik hem niet helemaal vol mag tanken, en dat doe ik ook niet (laat een 4-tal cm over, zeker aan de linkerkant).
Hij lekt ook niet via het overloopdarmpje, maar langs mijn tank, zeg maar tussen de tank en de opbouw met de zekeringen.
Wanneer ik op de snelweg tank gaat het een beetje spetteren over de linkerpijp van mijn broek zodat ik naar benzine ruik wanneer ik van mijn motor afkom. Doe ook altijd erg mijn best om niet te knoeien.
Onlangs heb ik vergeleken met de motor van VROM, geen zichtbare verschillen terwijl hij toch écht vol kan tanken.
Iemand een idee ?
Grtz
Carl |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:46 Onderwerp: Re: Ik stink naar benzine |
|
|
Carl schreef: | Telkens wanneer ik getankt heb loopt de benzine langs de tank tot aan mijn zadel aan de linkerkant.
Ik begreep al dat ik hem niet helemaal vol mag tanken, en dat doe ik ook niet (laat een 4-tal cm over, zeker aan de linkerkant).
Hij lekt ook niet via het overloopdarmpje, maar langs mijn tank, zeg maar tussen de tank en de opbouw met de zekeringen.
Wanneer ik op de snelweg tank gaat het een beetje spetteren over de linkerpijp van mijn broek zodat ik naar benzine ruik wanneer ik van mijn motor afkom. Doe ook altijd erg mijn best om niet te knoeien.
Onlangs heb ik vergeleken met de motor van VROM, geen zichtbare verschillen terwijl hij toch écht vol kan tanken.
Iemand een idee ?
Grtz
Carl |
TAnk gedemonteerd? Ontluchtingen en balans darmpje allemaal ok?
Ik doe de tanks ook wel vol tot helemaal bovenaan hoor Lekt geen drup (tenzij daarna op de zijpoot en een uur bij +40 graden in de volle zon ) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Hey Carl,
bovenaan de tanks zijn 3 openingen:
-Tankdop, maar als die lekt moet je duidelijk de oorzaak zien.
-Ontluchting vooraan de tank (slangetje zit weggewerkt in de voorste plastic panelen)
-Verbindingsslangetje tussen de twee tanks, bovenop je airbox, dus onder het opbergvakje.
Ik verdenk die laatste omdat de benzine van onder het opbergvakje lijkt te komen. Kan een slechte aansluiting zijn. Gemakkellijk te fixen. Je kan zelf even het vakje vooraan losschroeven en controleren. 10 min werk...
Als het de voorste ontluchting is, zou je aan de binnenkant van de tank de benzinestroom moeten zien (even met de zaklamp kijken). Ook dat is 10 min werk om te demonteren en het slangetje correct aan te sluiten.
Trouwens, ik tank ook steeds volvol (motor rechtstaand), maar nooit als ik erna geen 50 km ga rijden. Als ik hem voltank en kort daarna in de garage zet, heb ik gegarandeerd een plas benzine onder de motor.
Succes,
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Pieter

|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 16:36 Onderwerp: |
|
|
had de pakking onder de dop lek, krijg je ook benzine over je heen _________________ houdt 'm tussen de lijnen |
|
Naar boven |
|
 |
skippie

|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2011, 22:22 Onderwerp: |
|
|
dat probleem heb ik ook bij mijn linker tank gehad.
Tankdop demonteren en dan zie je daar een rubberen pakking zitten.
Bij mij was de tank zelf iets krom getrokken tussen de drie bevestigings gaten. en kwam het dus gewoon langs de pakking.
beetje benzinebestendigge kit ertussen en probleem opgelost.
groet Skippie |
|
Naar boven |
|
 |
Carl
Geregistreerd op: 3-5-2011 Berichten: 9 Woonplaats: Hoevenen (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 8:37 Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal voor de reacties.
Eindelijk de tijd gehad om een en ander eens goed te bekijken.
Het bleek inderdaad gewoon het verbindingsslangetje te zijn dat los zat aan de linkerkant.
THX ! |
|
Naar boven |
|
 |
|