lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 Adventure stil gevallen vandaag
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MrHornet

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Apr. 2008, 23:00    Onderwerp: 950 Adventure stil gevallen vandaag Reageer met quote

Heren,

Na een rit van +- 120 km (zonder problemen) heb ik een stop gemaakt van een uurtje.

Na deze stop ben ik zonder problemen weer vertrokken, zo'n +- 15 km een dijk afgeracht (daar word je met een ktm toch weer helemaal blij van thumbsup ) en gestopt om met een pontje het water over te gaan.

Op het pontje netjes de motor uitgezet, pontje komt aan de overkant. ik wil starten ..... NIET DUS lipsrsealed2 thumbsdown veryangry .... dashboard en verlichting deden het maar er was onvoldoende peut om te starten

Vervolgens kon ik maar 1 ding doen en dat is de de motor het pontje afdrukken (fijn zo'n helling) en de ANBW bellen

Na +- 45 min was de ANWB ter plekke en bleek de accu helemaal leeg te zijn, na wat meten bleek dat de accu niet word opgeladen.

Om toch naar huis te komen hebben we de accu opgeladen en ben ik zo'n 120 km naar huis gereden.

De man van de ANWB gaf me aan dat ik zeer waarschijnlijk weer stil zou komen te staan onderweg aangezien de brandstofpomp ook electrisch is aangedreven.

Ik ben vervolgens naar huis gereden (met het zweet op mijn voorhoofd) gelukkig zonder problemen, zelf bij aankomst thuis bleek de motor nog zonder problemen te starten.

Aangezien ik de motor nog wel kon starten na de 120 km lijkt het mij dat de accu wel bijgeladen word maar dat er ergens een breuk zit.

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen ?? zijn er meerdere mensen die dit probleem ook al eens hebben gehad met een KTM ??

Ik wil de komende dagen even de bekabeling langslopen en de dynamo door laten meten.

De accu is +- 1 maand geleden vervangen en de polen waren mooi schoon dus daar ligt het niet aan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 0:23    Onderwerp: Reageer met quote

kan een kabelbreuk zijn ik geloof dat Dr Bean dit ook al eens gehad heeft
maar het kan ook een zekering zijn lijkt me
je kan het eens proberen opzoeken op deze site
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 9:06    Onderwerp: Re: 950 Adventure stil gevallen vandaag Reageer met quote

MrHornet schreef:

De man van de ANWB gaf me aan dat ik zeer waarschijnlijk weer stil zou komen te staan onderweg aangezien de brandstofpomp ook electrisch is aangedreven

MR Hornet,
als je een 950 rijdt, dan kun je zelfs ZONDER brandstofpomp thuiskomen.
nl de uitgaande slang van de pomp rechtstreeks op de tank aansluiten.
(heb je niet veel gereedschap voor nodig, en is zo gebeurd).
Je kunt dan de tanks voor de helft leegrijden, als het niveau onder de carburateurs komt, dan kapt hij er pas mee wink3

Maarja, dat is leuk op te weten, maar daarmee is je probleem nog niet opgelost (lege accu).
Electriek ben ik niet zo in thuis bucktooth

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
MrHornet

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de zekeringen allemaal nagelopen (ook de zekering die in de buurt van de accu zit) deze waren allemaal nog goed

na wat speurwerk heb ik inderdaad het een en ander gevonden over deze problemen (de plek van de kabels schijnt niet helemaal lekker te zijn en gevoelig voor water/zand enz..)

aankomend weekend haal ik alle kappen er maar eens af en dan loop ik alle kabels na

ik wilde toch alles loshalen aangezien ik een 12v aansluiting op mijn dashboard wil maken voor mij Garmin Zumo
Naar boven
Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

MrHornet schreef:
(de plek van de kabels schijnt niet helemaal lekker te zijn en gevoelig voor water/zand enz.

Is zo, maar als je niet serieus terrein rijdt valt het allemaal wel mee.

na 3 asvaltwinters en 67000km zag de bedrading van mijn 950 er daaronder nog best goed uit.
Doe je echter wel regelmatig off road werk/doorwadingen, dan is het slim om het startrelais te verplaatsen, of zelfs de accu onderhet zadel te plaatsen.(kijk hier) http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1083&highlight=startrelais

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
MrHornet

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij nooit offroad (hooguit een keer toevallig een zandweg)

In dit geval hoop ik dat het probleem in de bekabeling te vinden is (en dat we het een beetje snel vinden)

een nieuwe dynamo zal vast een paar flinke knaken gaan kosten
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Als je net een nieuwe accu hebt zou ik ook eens controleren hoe de kabels aangesloten zijn op de accu. Alles even los maken, lichtjes opschuren goed in de vaseline zetten en daarna echt goed vast draaien op de polen.
Een slechtcontakt kan je veel narigheid bezorgen de ene keer wel laden de andere keer weer net niet.
Zelf heb ik toen echt alles los gemaakt schoon gemaakt in de vaseline gezet met best veel offroad nooit een probleem gehad.

Succes
Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
kan een kabelbreuk zijn ik geloof dat Dr Bean dit ook al eens gehad heeft
maar het kan ook een zekering zijn lijkt me
je kan het eens proberen opzoeken op deze site

klopt, de rood-witte dubbele kabel die van de spanningsregelaar naar het startrelais/hoofdzekering loopt. Deze hangt origineel min om meer onder het blok door en geeft daardoor nogal makkelijk problemen (draadbreuk).

Volgens mij hebben ze het na 2004 opgelost, want ik heb het nooit meer gehoord.

Bij mij zit de accu en de regelaar nu onder het zadel, dus uit het water/prut.

MrHornet

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Apr. 2008, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

na wat meten bleek dat mijn dynamo geen stroom meer afgaf

we hebben vervolgens eerst alle stekkers nagekeken en deze bleken goed te zijn

uiteindelijk hebben we het geheel opengehaald om de dynamo te bekijken

bij het openen van de deksel bleek dat de oorzaak snel gevonden was..... 1 van de 5 schroeven was losgetrild en had de spoel vernield

mijn ktm is van 2003 met +- 21000km op de tellen is altijd bij de ktm dealer in onderhoud geweest (netjes stempels in de boekjes enz...)

na wat zoekwerk op dit forum zag ik dat er een service aanpassing is waarin ze loctite op deze schroeven smeren

de overige 4 schroeven bleken allemaal handvast te zitten en absoluut niet te zijn voorzien van loctite

de komende week ga ik een nieuwe dynamo bestellen en informeren of dit te claimen is bij KTM (hopen dat ze hier iets mee doen)

ps: iemand al enig idee wat een nieuwe dynamo kost ?
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Apr. 2008, 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

MrHornet schreef:
na wat meten bleek dat mijn dynamo geen stroom meer afgaf

we hebben vervolgens eerst alle stekkers nagekeken en deze bleken goed te zijn

uiteindelijk hebben we het geheel opengehaald om de dynamo te bekijken

bij het openen van de deksel bleek dat de oorzaak snel gevonden was..... 1 van de 5 schroeven was losgetrild en had de spoel vernield

mijn ktm is van 2003 met +- 21000km op de tellen is altijd bij de ktm dealer in onderhoud geweest (netjes stempels in de boekjes enz...)

na wat zoekwerk op dit forum zag ik dat er een service aanpassing is waarin ze loctite op deze schroeven smeren

de overige 4 schroeven bleken allemaal handvast te zitten en absoluut niet te zijn voorzien van loctite

de komende week ga ik een nieuwe dynamo bestellen en informeren of dit te claimen is bij KTM (hopen dat ze hier iets mee doen)

ps: iemand al enig idee wat een nieuwe dynamo kost ?

volgens mij kun je beter bij je dealer claimen, die heeft dus duidelijk die update niet uitgevoerd als KTM dit aangeeft en je dealert doet het niet furious3
dat kun je KTM toch niet kwalijk nemen
Naar boven
MrHornet

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Apr. 2008, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

[/quote]

volgens mij kun je beter bij je dealer claimen, die heeft dus duidelijk die update niet uitgevoerd als KTM dit aangeeft en je dealert doet het niet furious3
dat kun je KTM toch niet kwalijk nemen[/quote]

je hebt gelijk alleen heb ik deze motor net gekocht (geimporteerd) het zal dus lastig worden om de dealer hiervoor aansprakelijk te stellen

mocht dit niet lukken dat gaat er in ieder geval een brief naar KTM met een opmerkinge over deze dealer (ik heb de naam nog wel van de duitse dealer)
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Apr. 2008, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

EN? stond in de KTM database dat die modificatie ook doorgevoerd is??

zoniet... dan ligt de verantwoordelijkheid bij de koper denk ik, zoja.. dan is de betreffende delaer aansprakelijk te stellen.

De spoelen kosten zo'n 220 euro (das te doen). als je het vliegwiel ook moet hebben komt daar een dikke 500 bij...

succes

Johan

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Apr. 2008, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Het verhalen van de schade kan wel lastig zijn bij zo iets.
Als er uit de onderhouds historie blijkt dat de motor een officiele modificatie niet heeft gehad, terwijl die toen nog wel in onderhoud was bij een dealer mag KTM wel schappelijk zijn lijkt mij.
KTM gaat dit niet leuk vinden dus zal het je nog wel moeite gaan kosten.
KTM Nederland heeft zijn eigen garantie man misschien kun je hem eens een aardige /duidelijk brief sturen met de feiten.

Succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MrHornet

BerichtGeplaatst: Di, 22 Apr. 2008, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga contact opnemen met ktm nederland en kijken of ik iets kan claimen

de prijs voor de spoel is 160 euro (met vliegwiel 495 euro)

gelukkig lijkt het vliegwiel nog onbeschadigd en heb ik voldoende aan een nieuwe spoel

met een beetje geluk rij ik dit weekend weer laugh cheesy thumbsup

ps: ik heb geprobeerd op de site van ktm het onderhoud te checken maar ik kan alleen op de papieren het VBK nummer vinden, hoe ziet het certificaat nummer eruit ? (dan zoek ik even welke getallen in van het papieren moet hebben)
Naar boven
MrHornet

BerichtGeplaatst: Di, 22 Apr. 2008, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
Het verhalen van de schade kan wel lastig zijn bij zo iets.
Als er uit de onderhouds historie blijkt dat de motor een officiele modificatie niet heeft gehad, terwijl die toen nog wel in onderhoud was bij een dealer mag KTM wel schappelijk zijn lijkt mij.
KTM gaat dit niet leuk vinden dus zal het je nog wel moeite gaan kosten.
KTM Nederland heeft zijn eigen garantie man misschien kun je hem eens een aardige /duidelijk brief sturen met de feiten.

Succes Johan

ik heb het ktm boekje met daarin de stempels van de 4 beurten bij 1000 /5000/ 15000 en 20000 km (door 2 duitse KTM dealers uitgevoerd)

het zou uitermate vreemd zijn als de service aanpassingen niet uitgevoerd zijn aangezien een KTM dealer zijn naam niet op het spel wil zetten lijkt me
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: