Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frederik
|
Geplaatst: Ma, 22 Sep. 2008, 21:05 Onderwerp: plaatsen van temperatuurmetertje |
|
|
Kwestie van mijn bestaande rommel temp meter op de ktm te ztten en voorbereid te zijn tegen de naderende vorstgrens.
Iemand een idee/ervaring waar ik de sensor kan plaatsen en deze nog realistisch de graden kan opmeten ?
Frederik |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 3 Okt. 2008, 8:55 Onderwerp: |
|
|
ik weet niet wat die meter meet.., maar Olietemperatuur is veel belangrijker dan water..
Je kunt van RR van die Olie pijlstok tempmetertjes kopen, die je gewoon in plaats van de pijlstokl zet. Handig!
Temp metertje op het blok monterten kan ook.. waar is wel de vraag? Misschien gewoon aan de onderkant ergens, immers wil je olietemp en niet watertemp (die zit er zowieso al op..) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Frederik
|
Geplaatst: Vr, 3 Okt. 2008, 9:02 Onderwerp: buitentempmeter |
|
|
Voor de duidelijkheid, het gaat om een goedkoop buitentemperatuurmetertje die mij het vorstalarm aanduid !
Een olietemp meter zie ik niet direct het doel daarvan in.
Frederik |
|
Naar boven |
|
 |
Wout
|
Geplaatst: Vr, 3 Okt. 2008, 12:31 Onderwerp: |
|
|
De voeler kun je het beste voorin in je kuip zetten, zo laag mogelijk en vol in de rijwind.
Voorkeur heeft een plaats die droog blijft want anders meet je de temperatuur van het water dat van de weg opspat. Bij een Honda VFR zit de voeler midden onder de koplamp (nieuwste), of rechts naast de voorvork (oudere).
Bij een auto steek je hem achter de bumper, laag en droog dus.
groet
Wout |
|
Naar boven |
|
 |
|