lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voeding Zumo

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 0:25    Onderwerp: Voeding Zumo Reageer met quote

Ik heb vandaag een Garmin Zumo 500 gekocht. De meegeleverde voedingsdraad kun je niet zomaar op een 12V stekkertje aansluiten. De ontblote draden zijn ca. 20 cm lang en op één ervan zit een dikke zekering. Ik wil de Zumo op de standaard aanwezige (990) 12V socket aansluiten, maar weet nu dus niet hoe te handelen. De boel (incl. zekering) kort afknippen en gewoon het stekkertje eraan, of een andere kabel kopen (zijn die er überhaupt voor de Zumo?), of een andere aanpak. Graag advies van mensen die wel verstand van draadjes hebben. laugh3
_________________
Gr,
Jasja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

op ACC1 of ACC2 aansluiten achter het dashboard.
Indien kabels te kort, beetje langer maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de orginele kabel van de houder gewoon afgeknipt en (in mijn geval) zo'n sigarette plug op gezet.

De zekering laat je weg en kiest de juiste waarde in je centenbak (ik heb nu een grijze dacht ik).

Tip: als je de vrouwtjes plug aansluit op de permanente verbinding (dacht ACC1) kun je hem ook gebruiken voor je accudruppelaar!

Succes & Groeten,

Koen



7 Alleen houder (Medium).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  44.44 KB
 Weergegeven:  7466 keer

7 Alleen houder (Medium).JPG



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Do, 14 Aug. 2008, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ook de orginele aangepast, en een 12v aansluiting op het dashboard gemaakt

de 12v aansluiting zit op de plek van de roadbook houder die is namelijk nog vrij onder het dashboard


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Aug. 2008, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Allen dank voor de adviezen. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor permanente aansluiting op ACC 1. Nadeel is dat de koplamp los moet als de zekering vervangen moet worden. Voordeel is dat ik het standaard 12V stekkerdoosje op het dashboard voor een leeslampje kan gebruiken. grin
_________________
Gr,
Jasja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Of het is bij mijn motor anders (2004/S) maar de zekering van ACC1 (en ook ACC2) zit gewoon in de centenbak en kan je simpel vervangen (ook door een zwaardere of lichtere).

Ik heb dus ook altijd spanning voor mijn GPS en accu druppelaar wanneer het contact uit staat,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:
Of het is bij mijn motor anders (2004/S) maar de zekering van ACC1 (en ook ACC2) zit gewoon in de centenbak en kan je simpel vervangen (ook door een zwaardere of lichtere).

Ik heb dus ook altijd spanning voor mijn GPS en accu druppelaar wanneer het contact uit staat,

Groeten Koen


Had ik ook zo op m'n 2003/S, en gekopieerd op m'n 2007/S.

GPS staat dus op de costante stroomgroep, en ik heb een hele lichte zekering in de houder onder de centenbak gestoken.
(immers alleen de gps staat op die groep).

de voedingkabel heb ik doorgevoerd op het daschboard, dus zonder stekkers of schakelaars (hoe simpeler, hoe minder storinggevoelig).

Als ik dus zonder gps rij, dan staat er ook spanning op de kabel, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Koen schreef:
Of het is bij mijn motor anders (2004/S) maar de zekering van ACC1 (en ook ACC2) zit gewoon in de centenbak en kan je simpel vervangen (ook door een zwaardere of lichtere).

Ik heb dus ook altijd spanning voor mijn GPS en accu druppelaar wanneer het contact uit staat,

Groeten Koen


Had ik ook zo op m'n 2003/S, en gekopieerd op m'n 2007/S.

GPS staat dus op de costante stroomgroep, en ik heb een hele lichte zekering in de houder onder de centenbak gestoken.
(immers alleen de gps staat op die groep).

de voedingkabel heb ik doorgevoerd op het daschboard, dus zonder stekkers of schakelaars (hoe simpeler, hoe minder storinggevoelig).

Als ik dus zonder gps rij, dan staat er ook spanning op de kabel, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.


wel zorgen dat jet het rubberen kapje erover doet, want anders gaan ze corroderen en is het naar de kloten. pleased

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

voor de 2007 modellen geldt dat ook de standaard stekkerdoos op het dash op ACC1 zit aangesloten. Daar is de zekering in de centenbak van - ik dacht - 10A voor bedoeld. Ik heb net als Daan de originele voedingsdraad van de Zumo door het dash gevoerd en eveneens op ACC1 aangesloten. Die draad is voorzien van een eigen 2A zekering. Ik had natuurlijk die zekering er tussenuit kunnen knippen en de 10A zekering in de centenbak vervolgens kunnen vervangen door een 2A zekering, maar dan beperk je volgens mij wel de gebruiksmogelijkheden van de stekkerdoos.
_________________
Gr,
Jasja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 16 Aug. 2008, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat er geen verschil is: de zekering met de laagste waarde in de draad bepaald de functionaliteit. Dat kan die van de centenbak of andere zekering zijn. Als de zekering in de centenbak de laagste is, zal deze altijd als eerste zijn werk doen,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif