Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jasja

|
Geplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 0:25 Onderwerp: Voeding Zumo |
|
|
Ik heb vandaag een Garmin Zumo 500 gekocht. De meegeleverde voedingsdraad kun je niet zomaar op een 12V stekkertje aansluiten. De ontblote draden zijn ca. 20 cm lang en op één ervan zit een dikke zekering. Ik wil de Zumo op de standaard aanwezige (990) 12V socket aansluiten, maar weet nu dus niet hoe te handelen. De boel (incl. zekering) kort afknippen en gewoon het stekkertje eraan, of een andere kabel kopen (zijn die er überhaupt voor de Zumo?), of een andere aanpak. Graag advies van mensen die wel verstand van draadjes hebben.
_________________ Gr,
Jasja |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 9:51 Onderwerp: |
|
|
op ACC1 of ACC2 aansluiten achter het dashboard.
Indien kabels te kort, beetje langer maken...
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2008, 18:21 Onderwerp: |
|
|
ik heb ook de orginele aangepast, en een 12v aansluiting op het dashboard gemaakt
de 12v aansluiting zit op de plek van de roadbook houder die is namelijk nog vrij onder het dashboard
|
|
Naar boven |
|
 |
Jasja

|
Geplaatst: Do, 14 Aug. 2008, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Allen dank voor de adviezen. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor permanente aansluiting op ACC 1. Nadeel is dat de koplamp los moet als de zekering vervangen moet worden. Voordeel is dat ik het standaard 12V stekkerdoosje op het dashboard voor een leeslampje kan gebruiken.
_________________ Gr,
Jasja |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 0:16 Onderwerp: |
|
|
Of het is bij mijn motor anders (2004/S) maar de zekering van ACC1 (en ook ACC2) zit gewoon in de centenbak en kan je simpel vervangen (ook door een zwaardere of lichtere).
Ik heb dus ook altijd spanning voor mijn GPS en accu druppelaar wanneer het contact uit staat,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 9:28 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Of het is bij mijn motor anders (2004/S) maar de zekering van ACC1 (en ook ACC2) zit gewoon in de centenbak en kan je simpel vervangen (ook door een zwaardere of lichtere).
Ik heb dus ook altijd spanning voor mijn GPS en accu druppelaar wanneer het contact uit staat,
Groeten Koen |
Had ik ook zo op m'n 2003/S, en gekopieerd op m'n 2007/S.
GPS staat dus op de costante stroomgroep, en ik heb een hele lichte zekering in de houder onder de centenbak gestoken.
(immers alleen de gps staat op die groep).
de voedingkabel heb ik doorgevoerd op het daschboard, dus zonder stekkers of schakelaars (hoe simpeler, hoe minder storinggevoelig).
Als ik dus zonder gps rij, dan staat er ook spanning op de kabel, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Joker

|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 14:01 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Koen schreef: | Of het is bij mijn motor anders (2004/S) maar de zekering van ACC1 (en ook ACC2) zit gewoon in de centenbak en kan je simpel vervangen (ook door een zwaardere of lichtere).
Groeten Koen |
Had ik ook zo op m'n 2003/S, en gekopieerd op m'n 2007/S.
GPS staat dus op de costante stroomgroep, en ik heb een hele lichte zekering in de houder onder de centenbak gestoken.
(immers alleen de gps staat op die groep).
de voedingkabel heb ik doorgevoerd op het daschboard, dus zonder stekkers of schakelaars (hoe simpeler, hoe minder storinggevoelig).
Als ik dus zonder gps rij, dan staat er ook spanning op de kabel, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. |
wel zorgen dat jet het rubberen kapje erover doet, want anders gaan ze corroderen en is het naar de kloten.
_________________ Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet. |
|
Naar boven |
|
 |
Jasja

|
Geplaatst: Vr, 15 Aug. 2008, 23:43 Onderwerp: |
|
|
voor de 2007 modellen geldt dat ook de standaard stekkerdoos op het dash op ACC1 zit aangesloten. Daar is de zekering in de centenbak van - ik dacht - 10A voor bedoeld. Ik heb net als Daan de originele voedingsdraad van de Zumo door het dash gevoerd en eveneens op ACC1 aangesloten. Die draad is voorzien van een eigen 2A zekering. Ik had natuurlijk die zekering er tussenuit kunnen knippen en de 10A zekering in de centenbak vervolgens kunnen vervangen door een 2A zekering, maar dan beperk je volgens mij wel de gebruiksmogelijkheden van de stekkerdoos.
_________________ Gr,
Jasja |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Za, 16 Aug. 2008, 8:21 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat er geen verschil is: de zekering met de laagste waarde in de draad bepaald de functionaliteit. Dat kan die van de centenbak of andere zekering zijn. Als de zekering in de centenbak de laagste is, zal deze altijd als eerste zijn werk doen,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
|