lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

RC8 ready for the road
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Georgie



Geregistreerd op: 15-11-2006
Berichten: 44
Woonplaats: W-Vl

BerichtGeplaatst: Za, 20 Okt. 2007, 10:13    Onderwerp: RC8 ready for the road Reageer met quote

heb de info ook maar hier gevonden, 16 okt 2007 :

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/October/october15-22/oct1607ktmrc8isreadyfortheroad/?&R=EPI-96294



je hebt er ook 3 foto's bij, maar nog goed gecamoufleerd, ...
wordt zeker nog vervolgd nice

CU
Georgie

_________________
liever koppel dan pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6246
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 20 Okt. 2007, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

mm met het 1190 blok, 160 pk.

Der is zo te zien best veel veranderd aan het blok tov de 990. zie foto




effe wassen voor de foto had wel gemogen. En ready (af) lijkt ie oook nog niet echt, maar dat zal wel goedkomen, ktm kennende.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3274
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 20 Okt. 2007, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mm met het 1190 blok, 160 pk.

Der is zo te zien best veel veranderd aan het blok tov de 990. zie foto




effe wassen voor de foto had wel gemogen. En ready (af) lijkt ie oook nog niet echt, maar dat zal wel goedkomen, ktm kennende.


best veel veranderd volgens mij is er niks meer hetzelfde enne
160 pk wink3 is er al iets bekent hoeveel koppel deze heeft
want met 160 pk en meer dan 100nm koppel dan krijg je wel iets heftigs denk ik wink3 laugh thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pep



Geregistreerd op: 5-2-2006
Berichten: 34
Woonplaats: Hoogvliet

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2007, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

best veel veranderd volgens mij is er niks meer hetzelfde enne
160 pk wink3 is er al iets bekent hoeveel koppel deze heeft
want met 160 pk en meer dan 100nm koppel dan krijg je wel iets heftigs denk ik wink3 laugh thumbsup


Ik weet de exacte cilinder inhoud niet, maar daaruit kan je opmaken dat de RC8 ongeveer 115 Nm aan koppel heeft.

160 pk betekend dat de motor ongeveer 12.000 tpm moet draaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6246
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2007, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

das een redenering die ik absoluut niet volg... verklaar eens nader?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Pep



Geregistreerd op: 5-2-2006
Berichten: 34
Woonplaats: Hoogvliet

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2007, 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
das een redenering die ik absoluut niet volg... verklaar eens nader?


Elke benzine motor zpnder turbo heeft ongeveer 12 pk/L per 1000 toeren. Dat gaat altijd op. Het is niet exact, het kan ook 11 of 12,3 zijn oid. Die variatie komt door de mate van cilindervulling (dus ook koppel), wat ook afhankelijk is van het toerental.
Een formule 1 auto zit dus wel ietsjes hoger.

Koppel is ongeveer cilinder inhoud : 10 met een marge van 10%.
600 cc supersportjes hebben dus een uitstekende cilindervulling omdat deze meer dan 600/10 aan koppel hebben.
Het koppel wordt relatief minder naarmate de cilinderinhoud groeit, vandaar de 115 Nm. Dat komt omdat indezelfde tijd meer lucht en benzine gemengd moet worden, wat dus niet helemaal lukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6246
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2007, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

mm das wel waar, maar ok wel errug gove berekening hoor.

Je zegt hierbij eigenlijk:

- de cilindervulling is altijd ongeveer gelijk
- de maximale zuigersnelheid is altijd ongeveer gelijk (dat bepaald nameljk je toerenbegrenzing.

In de praktijk kan je vermogen en koppel enige mate "wisslen" , en vermogen tegen efficientie wisselen (dit beinvloed de vulling feitelijk)

kijk bijv maar naar de adventure versus de superduke: Met een andere nokkenas (=meer klepoverlap), inspuiting e.d. wordt 20pk meer gehaald zonder dat er nu echt veel meer toeren gedraaid wordt.
Of ander voorbeeld: Een kleinere zuiger (boring) en een langere slag levert meer koppel en minder vermogen (want minder zuigeroppervlak). Toerental moet dan ook omlaag omdat de zuigersnelehid groter wordt....


Maar goed, als grove afschatting is het waar.

Het is overigens leuker/beter om vermogen PER zuigeroppervlak te bekijken, alleen dat zegt namelijk echt iets over de efficientie/cilindervulling. Dan zie je dat ook moderne motoren zonder turbo niet veel verder komen dan 130% vulling, hetgeen in de jaren 60 ook al gehaald werd.
Alleen door toepassing van andere materialen kon de zuigersnelheid omhoog, en konden er grotere lichtere zuigers gemaakt worden (meer zuigeroppervlak).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Pep



Geregistreerd op: 5-2-2006
Berichten: 34
Woonplaats: Hoogvliet

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Okt. 2007, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mm das wel waar, maar ok wel errug gove berekening hoor.

Je zegt hierbij eigenlijk:

- de cilindervulling is altijd ongeveer gelijk
- de maximale zuigersnelheid is altijd ongeveer gelijk (dat bepaald nameljk je toerenbegrenzing.

In de praktijk kan je vermogen en koppel enige mate "wisslen" , en vermogen tegen efficientie wisselen (dit beinvloed de vulling feitelijk)

kijk bijv maar naar de adventure versus de superduke: Met een andere nokkenas (=meer klepoverlap), inspuiting e.d. wordt 20pk meer gehaald zonder dat er nu echt veel meer toeren gedraaid wordt.
Of ander voorbeeld: Een kleinere zuiger (boring) en een langere slag levert meer koppel en minder vermogen (want minder zuigeroppervlak). Toerental moet dan ook omlaag omdat de zuigersnelehid groter wordt....


Maar goed, als grove afschatting is het waar.

Het is overigens leuker/beter om vermogen PER zuigeroppervlak te bekijken, alleen dat zegt namelijk echt iets over de efficientie/cilindervulling. Dan zie je dat ook moderne motoren zonder turbo niet veel verder komen dan 130% vulling, hetgeen in de jaren 60 ook al gehaald werd.
Alleen door toepassing van andere materialen kon de zuigersnelheid omhoog, en konden er grotere lichtere zuigers gemaakt worden (meer zuigeroppervlak).


Heb je helemaal gelijk in, het is ook een grove berekening.

De variatie is te danken aan het koppel dat niet altijd maximaal wordt afgegeven bij hoge toerentallen (Adventure). Dit moment kan je inderdaad veranderen door grotere of kleinere kleppen (of meer of minder kleppen), nokhoogte, lengte van de uitlaat, lengte van de inlaat.

En inderdaad, vooral het toerental bepaalt tegenwoordig het vermogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

En nu is hij er echt, 155 pk, minder dan 200 kg.....niet echt schokkende waardes. Volgend jaar maar eens een proefritje maken.......Alleen dat uiterlijk thumbsdown Geef mij wat dat betreft maar de nieuwe ZX10R thumbsup

hier
http://www.ktm-rc8.net/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het is overigens de eerste KTM wegmotor die direct vergeleken kan en zal worden met de concurrentie, 1098, ZX10R, R1, GSXR1000, CBR1000RR. Ben heel benieuwd hoe de RC8 het doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wel mooi, voor een racer rolleyes4









Bron

_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Do, 8 Nov. 2007, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind hem er cool uitzien eigen gezicht geen eenheidsworst.

Concurrentie is alleen de 1098 s Ducati ben benieuwd naar de testen KTM kennende met alleen top spullen WP Brembo etc ,krijgt de Duc het moeilijk genoeg bucktooth

_________________
Groet EricLC8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Do, 8 Nov. 2007, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Denk niet dat alleen de 1098S tot de concurrenten behoort kijk maar naar het toekomstige WSB. En als de RC8 minstens zo goed is als de 1098S dan is het al een succes imho. De 1098S heeft oook goede spullen zoals Ohlins en is een beauty.

leuk plaatje thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6246
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Nov. 2007, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

in Redbull style is ie ook best mooi!


_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2007, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dikke shit!!! zeker te weten. daaaaaag Ducati.....
_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif